Reakcia na: enumaelish #99981:
Prud Petrzalka - Nivy - Filialka bude vyuzivat cca tretina Bratislavcanov a min. cca 40 percent Petrzalcanov.Predstav si teraz tie casy po predzlzeni do DNV, Vajnor atd? Ved to bude vykonovo neefektivny system! Ake budu dosledky? Preferencia alternativ, hlavne IAD s dosledkami na ekologicku stabilitu, dopravnu stabilitu a aj socialnu stabilitu.
Problem s centrom nie je vobec ziaden - jednak centrum nebude taka atraktivna destinacia, jednak sa tam z kazdeho smeru bude dat dostat doplnkovou dopravou (v pripade Race elina, v pripade Petrzky trolejbus atd). A to nielen v jednom prude ale vo viacerych.
Re #99982 Martin: Trolejbus je o to variabilnejsi, ze je technicky aj financne (a to ako investicne tak i prevadzkovo) lahsie vybudovat novu trolejbusovu trat ako elektrickovu. Flexibilnejsi je o to viac, ze minimalne moze obist prtekazku, v pripade duobusu je to jasne - da dole palice a ide ako treba.
Elektricka je najviac zranitelnym systemom - staci ze sa pokazi jeden vozen a stoja vsetky dalsie vo fronte. Nemozes presmerovat ani obist, nehovoriac o tom, ze aj technicky je zranitelnejsia ako trat tak i vedenie.
Mna zaraza, ako niekto, koho sa to netyka silou mocou chce niekomu nieco vnutit aj ked to nechce, presviedca ho, ze to bude najsamfasa a pritom vie, ze to bude horsie ako dopravne, tak i urbanisticko-kompozicne. A paralela s matkou - ak ju chceme pouzit - ze to dieta je uz dospele a chce si svoj zivot zariadit samo podla svojho. A matka je ucnovkarska predavacka v obchode a syn vysokoskolsky vzdelany riaditel stredne velkej spolocnosti.
Ked poznate zlozenie projekcneho timu pracujuceho na trati do Petrzalky - predstavte jeho zlozenie. Potom mozeme posudit jeho kvalitu ludsku i odbornu.
Obavam sa, ze dostatocna nasratost sa na magostrate nenajde - ved ide o odstranenie stavebnej uzavery v okoli Chorvatskeho ramena.
Re #99983 Martin: Tak to vas ucili na tej ekonomii bud zle alebo ste si z marginalneho predmetu odniesli menej nez dostacujuce mnostvo vedomosti. Prevaha ponuky prace nad dopytom sposobuje konkurenciu na strane ponuky, teda ludia su ochotny robit to iste za menej penazi. Disponibilna pracovna sila je negativnou externalitou s ktorou sa vyrovnava stat pomocou subvencnych opatreni (podpory atd.) a socialnym systemom. Ked sa chceme bavit na vysokej akademickej urovni, museli by sme mat predovsetkym potrebne vedomosti.
Re #99984 Martin: S tym by sa mozno dalo aj suhlasit. Z regionalneho hladiska vsak tato potreba uz je. Bratislava vsak predovsetkym nema potrebu a prostriedky na zle a nevyhovujuce riesenia, ktorym je elektricka do Petrzalky.
Relaciu Petrzalka - Nivy bude vyuzivat cca 40 percent Petrzalcanov. Vas rozum bude asi naozaj rozum sedliaka, ktory prisiel do velkeho mesta, ak by som mal pouzit Vasu hyperbolizaciu.
Re #99986 aNTI: Suhlasim, rozvoj cuklodopravy je velka rezerva Bratislavy.
Re #99987 enumaelish: Vidno, ze ta este caka vela rocnikov studia.
Re #99990 AAA: Rozvoj trolejbusovych liniek je minimalne o dva rady lacnejsi nez elektriciek. Financovanie je teda jasne - presmerovanim financovania a navyse s usetrenymi prostriedkami.
Samozrejme, ze t-bus riesi dopravu (pri spravnej organizacii) lepsie nez elektricka. To je preukazatelny a preukazany fakt.
Re #99996 S499.1023: Hlupost. Elektricka pred 15 rokmi mala priemernu rychlost o 10 km/hod vyssiu. Uvedena rychlost je vsak dosledok dopravnej siete navrhnutej tr3mpom za predpokladu zachovania casovej dostuonosti destinacii.
810zssk