Za to by som grafikonistov ŽSR kopal do rekta. Samozrejme, že na absolútnej vačšine tratí sa ITG spraviť dá, teraz na to koluje dokonca kdesi po vlakov.niet nejaká pardubická diplomovka. Kde však nie sú výhybne rozmiestnené taktovo (na pol intervalu), dochádza k predĺženiu jazdnej doby, čo ja osobne považujem za prijateľné a empiricky to dokazujú čísla napríklad z ČR, že na takto staktovanej trati počet cestujúcich rastie. Ďalšou, v SK podmienkach fantazmagorickou podmienkou, však je interval maximálne jedna hodina, inak ostáva verejná doprava sockou pre okrajové skupiny obyvateľstva a nie zmysluplnou alternatívou IAD.
Mne osobne na jednom rokovaní, kde som vzniesol požiadavku na taktový CP ZSSK, bolo odpovedané, že so mnou plne súhlasia, no časové polohy vlakov im prideľuje ŽSR. Doslova mi to bolo povedané tak, že ZSSK si pokojne môže požiadať o premávku na lokálke v čase 13:40, 14:40, 15:40, 16:40 a zo ŽSR príde odpoveď v tom duchu, že požiadavke je vyhovené a s ohľadom na priepustnosť trate, križovanie vlakov a pod. pridelené časové polohy sú 13:28, 14:25, 15:41, 16:34. Či je to ale naozaj tak, samozrejme neviem, keďže sa v tom odborne nepohybujem. Ale budem rád, ak by mi to niekto vysvetlil.
Nie asi nie.Iba eurami.
Moja skúsenosť:Ked som išiel zhruba dva týždne po zavedení 801 do Rajky platil som v eurách.Potom pri nástupe v Rajke som chcel tiež platiť eurami lenže vodič mi povedal,že v Maďarsku sa dá kúpiť lístok len vo forintoch a eurá si nezoberie.Samozrejme forinty som nemal lebo som predpokladal,že sa dá platiť eurami.Našťastie išiel jeden pán zhodou okolností Slovák tak mi vymenil eurá za forinty takže som si mohol kúpiť lístok a vrátiť sa do Bratislavy.
P.S:Vodič mi povedal,že keby som si v Bratislave kúpil obojsmerný lístok tak sa nemusím strachovať.Lístok by mi platil do posledného odchodu z Rajky toho dňa kedy som si ho zakúpil.
Určite by to bolo lepšie keby sa dalo platiť eurami aj pri nastupovaní v Rajke.
Ked je reč o prímestskej doprave niečo som započul,že sa bude dať cestovať do Chorvátskeho Grobu aj s električenkou rozšírenou na 3.pásmo.Vraj je to v štádiu riešenia DPB spolu s obcou.Podnet vraj podali samotní obyvatelia Chorvátskeho Grobu s m.č Čierna Voda.Viete niekto bližšie info? ?
Vedel by mi niekto povedať - KTO FINANCUJE exMHD Pezinok a Malacky? Ako vieme - vykonávajú to včlenené spoje vybraných prímestských liniek idúce (vždy iba?) v rámci mesta.
Pezinskej MHD ešte ako-tak rozumiem (fakt "pravidelný" interval, trasy z centra mesta napr. k nemocnici - jeden cez sídlisko Sever, druhý cez Muškát + rôzne kratšie variácie aj dlhšia až do Grinavy).
Snáď BID (konkrétne dopravná integrácia) tie trasy zjednoduší, zavedie rozumné trojmiestne čísla takej linky / liniek a aj pravidelný interval...
PS: Pamätáte si, že na www.cp.sk sa kedysi zastávky prímestských liniek dali nájsť aj na mape podobne ako zastávky bratislavskej MHD na imhd? Škoda, že z toho vzišlo. ? Niektoré zastávky v Malackách netuším, že kde sú - že kade tá "MHD" premáva.
No je pravda, že tie čiastočne nízkopodlažné SOR-y sú o ničom, ale tie plne nízkopodlažné sú podľa mňa v pohode. V Prešove máme dve SOR-y NB 18 City a nie je to až také hrozné ako tie čiastočne nízkopodlažne. To je hroza .
Jasne,ze nepreda, uz teraz sa Rakusania cuduju co to beha za čudo do Hainburgu ? . Okrem toho aj v Nemecku sa kupuju low-costy nakolko su to aj Solarisy, no len tie vyzeraju lepsie.
Síce to nie je dosť dobre vidno ale tu sa dá porovnať ako vyzerá autobus Irisbus Crossway a "autobus" SOR BN 10.5. SOR nielenže pôsobí ako low-cost ale úplne amatérsky. Ak SOR predá nejaké autobusy do Nemecka, Švajčiarska, Rakúska, či do Nórska, tak zožerem kefu!
Myslim si,ze 1030 pojde na vecny odpocinok, petrzalske 412ky este zostanu - nie su v takom stave ako 1030. Detto pojde prec "vysokopodlazny TEDOM" 1199 ?
dobrý postreh, keby sa napr. pridali na Rajskej ešte dve t-bus linky, tak by to vyzeralo hustejšie ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.