Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: AAA #165150:
Tak toho potom diskriminuje aj samotna dotacia a tu nikto rusit nechce... toto by bola defacto tiez len dotacia.
Reakcia na: Solider #165138:
Nechanie regionálnej dopravy na súkromníkov je skôr hlúposť.
Reakcia na: AAA #165149:
Pre tvoju info, objednavanie vlakov ekvivalentmi VUCiek funguje kade-kde (a bude aj v SR, akurat to stale odsuvaju). Dialku tam spravidla objednava stat. Rozdelenie budem riesit v najblizsich dnoch podrobnejsie.
Reakcia na: Technopol #165144:
ibaže keby tak dnes zastavovala L95 na Štúrovej tak potom si skús predstaviť, ako by sa MBCC vytočil doprava k nástupištiam - veľmi veľmi ťažko. Ten stĺp čo je na konci druhého nástupišťa by musel ísť preč.
Reakcia na: 810zssk #165137:
Lenže potom diskriminuješ eventuálneho súkromného dopravcu, ktorý chce prevádzkovať nedotovanú osobnú dopravu.
Reakcia na: 810zssk #165132:
A ktorá VUCka by objednávala diaľkovú dopravu, mudrc? Delenie ZSSK na tri firmy znie tiež zaujímavo, len by ma zaujímalo, ktorej by si dal dvojsystémové HDV a vôbec ako by si delil park koľajových vozidiel medzi ne.
Reakcia na: Technopol #165144:
Ja sa obavam, ze zastavka by to kapacitne nezvladla a 95 by tam nemohla mat ani vyrovnavacku.
Reakcia na: Solider #165138:
ibaže na Slovensku je riziko, že môže nastať dobre známa situácia : Štát vypíše ponuku na vykonávanie vlakovej dopravy na danej trati. Čiste "náhodou" vznikne 3-4 dni predtým firma, ktorá bude mať v popise činnosti prevádzku vlakových spojov, príp. ju 3-4 pred vypísaním ponuky zaradí do svojej činnosti. Takýto šmejde, dostane oprávnenie na prevádzku na danej trati, štát mu už bude platiť, pričom daný "dopravca" bude 2 mesiace ešte len zháňať vlaky, potom namiesto dohodnutých 10 párov vlakov (po-pi) + 6 so-ne, zriadi iba 6 a len cez pracovné dni. Potom sa to začne riešiť v médiách a zistí sa, že to je známy napr. ministra dopravy alebo nejakého buzi KDHáka a prihodili známemu kšeft. Takto otvoria možnosť toho, že štát bude namiesto dotovania štátneho dopravcu dotovať spriaznených dopravcov. Na Slovensku to nie je nereálne.
Reakcia na: Ivan3 #165142:
Taras.
Reakcia na: Ivan3 #165141:
V UK to casom zacalo fungovat, navyse by sme uz vedeli na co si dat pozor a co zakonom upravit.

Mas dojem, ze medzi krajmi sa zastavili busy?
Reakcia na: Mike #165114:
Ja už som sa dlhšie pohraval s myšlienkou otočiť obracanie sa na šafku. T.j. 95 by išla na štúrovu pri električkách do dnešného bus pruhu, kde by bolo výstupište. Presunula by sa sem aj zastávka električiek. Nástupište by mala (s menšími upravami ) tam kde dnes stoja taxi a tie by zas boli presunuté na dnešné nastupište 95. Tým by bol dosiahnutý prestup na hrane oboma smermi.
Len to bolo v čase ked ešte fungoval starý most, neviem či by sa dnes vedel bus dostať na Dostojevského rad.
Reakcia na: 810zssk #165126:
plne súhlasím, iba to podporuje byrokraciu navyše a uliate peniaze, ktoré ZSSK platí ŽSR
Reakcia na: 810zssk #165139:
Ten kdo je zvyklý na pohodlí vlaku, tak na autobus nepřesedá, neb ten nikdy většího pohodlí mít nebude a ani mít nemůže. A ti, co jezdili Praha-brno busem tím jezdili dávno předtím než nějaký SA vůbec začal existovat.
Reakcia na: 810zssk #165132:
Zprivatizovat, jak to dělala Tatchrová v Británii a podělala VHD?
A objednávání VÚSC tak aby na hranicích krajů byla zastavena osobka neb se nedohodnou, kdo jak co zaplatí?
Reakcia na: Solider #165138:
Prave kvoli tej poslednej vete je nutne ZSSK predat.
Reakcia na: Ivan3 #165136:
Blbost si napisal ty. Cast ludi cestuje medzi Brnom a Prh, tym je jedno kde po trase to stoji.
Reakcia na: Ike #165128:
Ja si nemyslím, že je nutné ŽSSK predávať. Dôležité je vytvoriť zdravé konkurenčné prostredie. Osobne si myslím, že lokálne trate si kľudne môžu rozdeliť súkromní dopravcovia, pretože to bude v konečnom dôsledku pre štát výhodnejšie. A stále výhodnejšie pre štát bude, ak budú pre ňu pracovať zaplatení skúsení manažéri, a nie ľudia s politickou nomináciou.
Reakcia na: wizard112 #165131:
Tak ja som toho nazoru ze pre vykony vo verejnom zaujme by mal stat (cez ZSR) poskytovat zel.dop.cestu zdarma cim by ju pre objednavatelov zatraktivnil.
Reakcia na: 810zssk #165105:
Tak to jsi napsal blbost a řádnou. se podívej kudy to jezdí a kde to zastavuje. Autobusy SA Praha-Brno žádnou konkurenci želenzici nedělali, ale dělali konkurenci jiným bus dopravcům, které odrovnali. Navíc Hlavní vlaky Praha-Brno jezdí úplně jinudy přes Kolín, Pardubice, Českou Třebovou, kam autobus jedoucí přes Vysočinu nepáchne. Dokonce je taktová doprava vlaků přes havlíčkův Brod, kde plní meziúsekovou frekvenci Čechy-Morava přes Vysočinu. Nic si nekonkuruje, neb vše má úplně jinou funkci. Naopak opčet dálkových vlaků narostl, stejně tak jejich cestujících. takže opět tvrdý omyl.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.