"Keď sa pozriete na využívanie hlavnej stanice čo sa týka regionálnej dopravy, tak je aj tak využívaná v podstate ako hlavová, čo je samozrejme na škodu veci."
"A vôbec nevadí, že by bola hlavová stanica."
Nemas pocit ze si protirecis? Je na skodu ze hlavna stanica sa dnes vyuziva ako hlavova, ale pri Filialke to uz na skodu nebude?
"Čo sa týka dostupnosti tak má minimálne rovnakú ak nie lepšiu dostupnosť z celej Bratislavy ako hlavná stanica."
Kolosalny nezmysel. Pre celu zapadnu cast mesta aj centrum je Hlavna stanica PODSTATNE lepsia. Pre Petrzalku do nejakej miery tiez.
"Najsilnejšie prúdy sú mesto - EC, mesto - IC/R, mesto - OS/Rex. Prúdy OS/Rex - EC/R nie sú až také intenzívne, ako sa tu veľa ľudí snaží vsugerovať."
To ze prud nie je najsilnejsi neznamena ze je zanedbatelny. Odstrelit prakticky cele zapadne Slovensko od Prahy je podla teba v poriadku?
Filiálka má potenciál. A vôbec nevadí, že by bola hlavová stanica. Dnes máme predsa jednotky a push-pully, ktoré netreba obracať, tak v hlavovej stanici nie je problém. Keď sa pozriete na využívanie hlavnej stanice čo sa týka regionálnej dopravy, tak je aj tak využívaná v podstate ako hlavová, čo je samozrejme na škodu veci. Čo sa týka dostupnosti tak má minimálne rovnakú ak nie lepšiu dostupnosť z celej Bratislavy ako hlavná stanica.
Pokiaľ by bola regionálne doprava (Os, Rex) zvedená na filiálku, tak by to bol podobný model ak je v Prahe Masarykovo nádraží. To má prepojenie s hlavním nádražím buď metrom s prestupom alebo električkou, čiže o nič horšie by to ani v BA nebolo.
Stačí sa len zamyslieť nad tokmi cestujúcich. Najsilnejšie prúdy sú mesto - EC, mesto - IC/R, mesto - OS/Rex. Prúdy OS/Rex - EC/R nie sú až také intenzívne, ako sa tu veľa ľudí snaží vsugerovať. Stačí sa iba postaviť na hlavnú stanicu a chvíľu to sledovať.
A pre ufňukancov s dogmou Viedeň. Aj tam Hauptbahnhof slúži primárne pre medzinárodnú a diaľkovú dopravu, aj to nie celkom a obsluhuje iba pomerne malú časť regionálnej dopravy.
Kapitan Danko urcite bude chciet aby sme aj my na Slovensku mali aspon jednu hlavovu stanicu. Ved co sme horsi ako ti ostatni? Nech to stoji, co to stoji!
Tak nám stanica Filiálka ožíva, keďže v najnovšej rozpracovanej štúdii realizovateľnosti sa ponúka 6 či 7 variantov. Projektant sa vyhral s variantmi a či už trať medzi Predmestím a Filiálkou viedol po povrchu, v tuneli alebo na moste a tak isto k tomu kombinoval aj stanicu či už celkom zapustenú, čiastočne zapustenú alebo povrchovú. A vo všetkých je Filiálka riešená ako hlavová stanica. Skrátka všehochuť aby si každý mohol niečo vybrať čo preferuje, takže diskusia hlavne "odbornej" verejnosti sa dá očakávať bohatá. Čo z toho nakoniec ponúkne projektant s pomocou odborníkov z Jaspersu na realizáciu ako najvýhodnejšie riešenie je otázne. Niektoré varianty sú totiž zbytočné, keďže riešenia s ponechaním úrovňových priecestí Riazanská a Jarošova sú v rozpore so Zákonom o dráhach, povrchové trate budú neprijateľné z hľadiska životného prostredia, tak isto bude neprijateľný variant trate na moste, tunelové budú podľa "odborníkov" drahé a zbytočné a všetky varianty sú vlastne aj v rozpore s platným územným plánom. Dokonca je navrhovaný jeden variant aj s "mestskou dráhou" vedenou v tuneli medzi Filiálkou a Šafárikovým námestím, variant má samostatnú podzemnú stanicu mestskej dráhy Filiálka, priame prepojenie železničnej trate a mestskej dráhy neexistuje takže občania precupitajú z jednej stanice na druhú peškom
Pre pocitanie kolky voz v zastavke je to vozidlo podla mna nie je relevantne co v nej tie ostatne vozidla robia. Podla tvojho popisu v nej prvy voz (i ked len ciastocne) stale bol, cize 64 bola tretia. To ze prve vozidlo uz zastavku neobsluhovalo nie je podla mna relevantne.
Ja som raz v zime zažil že čakal som na 210 na Karpatskej v smere Račianske mýto a najprv prišiel nejaký kĺbový autobus a za ním zastavila 210 ale tiež nikto nevystupoval a on zastavil tak že pri dverách sa nachádzala kopa nahrnutého snehu a ešte aj zaparkované auto, ktoré tam mimochodom nemalo čo robiť. A vodič mi samozrejme znova nezastal a odišiel preč... Ale väčšinou mám skor pozitívne skúsenosti že opätovne zastanú v takýchto situáciách.
Ja sa domnievam takou sprostou logikou, že dva vozy sa rátajú od označníka a nie od polovice zastávky.
Vodič t-64 nemal čo obsluhovať zastávku, ak nebol celou dĺžkou vozidla v zastávke, čiže:
1) Na VDZ "Zastávka"
2) Koncom vozidla min. za dopravnou značkou "Zastávka".
3) Koncom vozidla max. 30 m za označníkom zastávky.
Predpokladám, že dopravná značka "Zastávka" tam nie je, 30 m bolo dodržanách ale státie na VDZ nedodržal (nehovoriac o tom, že stál polovicou voza v križovatke).
Takže si myslím, že situácia ošetrená je a vodič nepostupoval správne.
V zahraničí (nie na východ a juhovýchod od slovenských hraníc) by to bolo riešené tak, že by vodiča vôbec nenapadlo považovať za obslúženie zastávku zastavenie mimo priestoru určeného pre nástup a výstup cestujúcich.
Pokiaľ hovoríš o zastávke SAV dc, tak tam nikto nerozmýšľal nad zaslepením toho šikmého vyústenia Križkovej na Štefánikovu s tým, že by sa jazdilo len tou spojkou kolmou na Štefánikovu a zastávka by sa mohl posunúť o 15 m v smere jazdy?
Ale nakoniec aj v opačnom smere si dokážem predstaviť, že by Leškova bola slepá a doŠtefánikovej neústila.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.