Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ospravedlnujem sa za to, ze moja e-schranka docasne nefungovala, kvoli serveru Miesto.sk - zavada bola odstranena a po preskusani je bez chyb.
Dalej: Vcera som sa viezol 7109 a aj 1702, 7109 na mna zvnutra naozaj neurobila nejaky extra dojem, a tichsia je iba, ak ide po kvalitnych kolajniciach - napr. Racianska ul., inak je to rovnake ako pri inych K2S.
1702 - Keby nebol taky napraskany, mohlo by to byt lepsie. Sofer sa asi naozaj o ten bus boji a tak ide nejakou 40 km/h... Zadne okno som zvnutra nevidel a zvonku - da sa na to zvyknut. A potvrdim aj, ze len co som nastupil, tak ludia nadavali co toho nie je viac a tak podobne... Kym o nich nevedeli, bolo asi lepsie. Meno (nick) 🙂 to si akoze myslel vazne??? Ten display je fakt moc vysoko - nebolo uplne vidno 82 Hlavna Stanica... s tym sa ale asi da nieco spravit.
Spectre:
k tomu tamiku 4400 alias bublifuku:
ked ho skoro kazde rano pri SJF STU vidim, tak vzdy s radostou pocuvam ten zvuk toho motora (nech zije V8!!! - a este k tomu vzduchom chladeny!!!) ozaj, nieje motor nahodou z tatrovky???. ved tie maju take motory.

!!! ale tatry 813 maju lepsi motor:
vzduchom chladeny V12! (uhol medzi blokmi 75 stupnov)
vratnie x zdvih: 120 mm x 130 mm
objem valcov: 17 640 cm3
kompresny pomer: 16,5
vykon: 250 k pri 2 000 ot. za min.
krutiaci moment: 1 461 Nm pri 1300 ot. za min. (vdaka tomu objemu)
hmotnost motoru: 1 035 t
vstrekovaci tlak: 170 bar
predpokladana spotreba pri jazde typu "kotol": 40 l/100km
NO! ak by sa nasiel niekto kto by bol ochotny zabudovat toto monstrum do autobusu (vobec by mi nevadila vysoka polaha na "balkone"), tak to by s patricnou prevodovkou a rozvodovkou mohlo dat aj 180kmh!!!!! aj ked to samozrejme nebude, napad je to dobry, nie?
🙂

p.s. nasiel som aj technicke udaje busov RTO, ŠM11, IKARUS 30, IKARUS 55, tak by sme sa mali dohodnut ako ti ich dam...
Noo, trochu si to prehnal, ale predsalen, rachot to bol riadny. Nemali sa toho radsej ani chytat a nieto este davat to do vozovne Jurajov Dvor.
cafte, pacienti.
----------------

ALL->
Spectre dostal tie vykvety, tak sa snad objavia na tetjo stranke. bol s nimi dost spokojny.
akutat sme isli 1701 a co sa nestalo - senzacia!!! dve mimoriadne udalosti naraz!!!:
Ideme si tak z petrzky a na mileticke nastupil jeden velice znamny a k tomu osviezeny pan, ex-politik. velmi bol prekvapeny, ze aky super autobus to dosiel, ze mohol do neho nastupit tak lahko... dobre. ako sme isli na trnavske myto, tak co sa nestalo - kryt mechanizmu nad strednymi dverami sa z rachotom spustil k zemi. nastastie tam nik nebol. ten osviezeny chlapik vstal, podisiel k dveram a spustil:"CO??? MADE IN HUNGARY? A TO TAKYMI VELKYMI PISMENAMI NAPISALI, ZE TO DOKAZEM PRECITAT V MOJOM STAVE??? NO DAKUJEM VAM PEKNE!!! TOTO STE CHCELI, SLOVACI?!?!?! ABY SA VAM NEJAKE PO***ANE MADARSKE AUTOBUSY ROZPADAVALI NA TRATI??? A ESTE K TOMU UPLNE NOVE??? VED JA POJDEM DO TANKOCH A ZROVNAM TU ICH TOVAREN NA KAROSERIE A VOZIDLA IKARUS!!! A AJ BUDAPEST!!! HA!HA!HA! SICE MA DO TOHOTO AUTOBUSU NEMUSELI NAKLADAT, ALE ZATO SA ROZPADNE AKO NOVY! TOTO STE CHCELI SLOVACI???..." koniec citatu. potom na racku dojde linka 7 a vpredu napisane NAMESTIE SNP. dobre, ale isla na vinohrady! a este k tomu vo vnutri mala napisane ZST VINOHRADY! tak to aby si clovek vybral! kam vlastne ide, ani nevie.
skoda ze nikto z nas nemal zrovna fotak, lebo ten mechanizmus dveri v Ik412 by stalo za to odfotit.

UFO-> diky, pokusim sa ju zohnat.
Papyr:Nám v Praze bohužel stát nepřidá na MHD ani korunu náš rozpočet 22 mld. Kč. je pouze a pouze
čistě z Prahy. V ostatních městech to přiznávám,
ale ta Praha je vyjímkou.
tr3mp - clovece, presne to som mal na mysli.

Mozno aj z toho Noveho Mesta by sa dal zvladnut nejaky oblucik na filialku. Niekde v oblasti terajsieho Istrochemu.
Dneska sa pokazil bus 1207 na Racku. Mal nieco s motorom
Papyr: filialka je spojena s novym mestom asi tak ako v praha stred s hlavnou stanicou (teda bez priameho spojenia). ale asi by nebol strasny problem otocit motorak na predmesti. keby bolo po mojom, trasu z predmestia by som zapustil do zeme a viedol cez byvalu zastavku slovany na filialku, dalej po trase byvalej zeleznice po karadzicovej a dostojevskeho rade (zastavka by mohla byt ako je sucasna asmn), nejakym sposobom cez/popod dunaj. a potom po trase metra cez petrzalku az po janikov dvor, kde by tento moj s-bahn zatocil na normalnu zeleznicu a cez zst petrzalka, pristavny most a uns isiel na nove mesto a dalej hlavnu stanicu, do race, ci vajnor ... samozrejme s castejsimi zastavkami, na ktore by chodila ostatna mhd ... asi utopia ...
petrzalska stanica: ma sice velmi dobru polohu vo vztahu k mestu. popred nu chodi sice len 82, 86, 90 a 180, ale nie je az taky strasny problem dorobit podchod popod panonsku a zabezpecit prestup na autobusy chodiace tade. (dalsia vec, po planovanom dobudovani trolejbusov a metra sa znacne zmeni smerovanie liniek mhd v petrzalke - vid moja schema - trolejbusy by maly chodit popred stanicu). pre petrzalcanov by teda bola idealna na cesty do rakuska a madarska. horsie je to vsak s cestami na ostatne smery, trasa petrzalka - uns - nove mesto ma (ak sa dobre pamatam) 14 km a na hlavnu stanicu su to dalsie 4. pri cestach z vychodnej casti mesta to casovo dlhsie ani nemusi byt, vlak sa nedostane do zapchy narozdiel od konvencnej dopravy, ale urcite je je to drahsie - najma pre vlastnika elektricenky ...
Caute,
chcel som spytat co treba urobit aby som stal clenom klubu priatelov mestskej dopravy ?
Inac napadla ma taka vec, ze ci klub nebude organizovat nejake diskusie so zodpovednymi osobami z DPB o skvalitneni sluzieb. Urcite nielen ja mam napady a pripomienky na ktorych realizaciu netreba ani tak vela - len to aby sa dostali k ludom co s tym daco mozu urobit. Myslim, ze DPB by mal rozpravat s ludmi, ktori s MHD cestuju kazdy den...
Mam pocit, ze najlepsie by vedeli pripomienky k MHD vystihnut ludia ako my - ty co si vsimame aj trosku viac ako to, ze ci je autobus plny alebo kde mam vystupit.
MArtin: Zapoměl jsi na 14 nízkopodlažních autobusů
v Mladé Boleslavi, 1 ve Znojmě, 2 v Brandýse nad
Labem a 2 microbusy v Opavě. Takže nízkopodlažek není v ČR 581, ale 600.
Ufo> 14.3. mala 1701 zrejme skusobnu jazdu, podobne ako o den neskor 1702. 1702 je mimochodom naozaj trochu krajsia ako 1701. Vcelku fajn, ze mame tieto vozy, uz som si na ne trochu privykol. Napokon, ked som vyliezol z Ik412 a prestupil do Ik415, zakopol som o schody... 🙂

Papyr> Popred ZST Petrzalka vedu 4 linky (82 - konecne aj nizkopodlazna, 86, 90 a 180). Pre Petrzalcanov je to najlepsia stanica, ale ked tam dohromady ziadne vlaky nechodia, tak musia jazdit na (z) Hlavnu stanicu. Okrem toho by tam zbytocne koncili vlaky jazdiace smerom na Kuty, pretoze by to bola iba zachadzka cez okraj Bratislavy. Myslim, ze malo ludi sa chce kochat vyhladom na letisko, stavbu dialnice, BA-UNS a Pristavny most. Ludia chcu byt rychlo doma, co kombinacie Rychlik+81 alebo R+93 zabezpecia...
K Filialke: konecna stanica primestskych liniek by sa tam kludne dala urobit, pretoze napr. primestske linky od Trnavy su obsluhovane jednotkami radu 560 (pantografy), ktore su obojsmerne. Dalej linka od Komarna je obsluhovana motorovymi voznami radu 810 (Baafx), ktore sa tiez daju usporiadat do obojsmernej jednotky. (Len neviem, ci existuje spojnica BA-NM s BA-Filialkou). V Prahe je koncovou stanicou primestskych liniek Masarykovo nadrazi, ktore ma tiez kolajisko ukoncene slepo pri stanicnej budove, chodia tam Os a Zr vlaky bud ako pantografy, Baafx alebo si holt musia menit lokomotivy. Ale uistujem Vas, ze to sa da zvladnut. Ked to zvladne Praha Mas.n. a Budapest Keleti, preco by to nezvladla BA-Filialka.

K Petrzalke: preco tam ludia nechodia? No preto, ze vlak tam jazdi asi 4x denne alebo tak nejak a ta stanica navyse vobec nevytvara nejake moznosti prestupu na MHD (co si ja pamatam, tak popred ZST Petrzalka vedie len jedna linka).

K nizkopodlazakom: Martine, Martine, ty naivni Prazaku. To vies, ked zo 7 200 000 Kc, ktore stoji novy CityBus, vam 3 000 000 Kc zaplati ministerstvo, to sa to potom dopravnym podnikom kupuju nizkopodlazaky. Neviem, odkial na to ceske min. berie peniaze, ale je pravdou, ze CR je omnoho bohatsia ako SR. Okrem toho: DP hl.m. Prahy ma rocny rozpocet ako Ceske drahy (neoverene, odpocute od kamaratov na Ceskych drahach). Pravda, musi z toho stavat metro etc.etc. Ostatne, CityBusy sa vyrabaju vo Vysokom Myte, tj. tie peniaze sa do obehu ceskej ekonomiky istym sposobom vratia - podporuju sa tym domaci vyrobcovia.

Nasim DP nezaplati nikto. Vezmi si, ze Presov, ktory je porovnatelnej velkosti ako Hradec, ma jediny CityBus. Stat neplati viac ako musi. Mesto ma rozpocet 550 milionov rocne. Tiez nemoze dat bohviekolko. Cestovne musi byt nizke. Tak skade asi mame vziat peniaze na nizkopodlazne busy?

Zase som sa rozpisal jak Pavol Orszagh Hviezdoslav, tak sorry :-)))
Juro:Ale aj tak diky. Nakladne vlaky so 742 tam aspon zostali. I ked teraz je to daco take ako vleckova doprava.
Ufo: Fotky z Filialky bohuzial nemam ziadne. Ked tam skoncili jazdit osobne vlaky tak som mal 12 rokov. Ale na tie osobne vlaky si dobre pamatam. Suprava 753 + 3xBnp je nezabudnutelna. Nakladaky tam chodili este v prvej polovici 90. rokov. Mozem to zistit.
Moj info zdroj - cestovne poriadky, ZCP (zositove cestovne poriadky) z toho obdobia, pamatnici a moja slaba pamat.
Juro: diki moc za info o filialke.To si pamatas, alebo mas nejake dokumenty o tom? Ak hej tak ,nemohol by si napisat v com sa o tom da docitat? Alebo nieco , kde su nejake fotky o tom, lebo musi to byt super vidiet okuliarnika alebo krokodila na filialke.Najlepsie bolo v roku 1998 ked tam bol na 150.vyrocie mimoriadny osobny vlak s 742 a dokonca s esom 363, len som to vtedy nestihol odfotit ,lebo som vtedy na ten vlak len-len dobehol.Nemas to nahodou odfotene? Este raz vdaka za informacie.

Este jeden dotaz: Rano 14.3. som videl po rannej spicke ist 1701 z Patronky. Nejazdil na niecom v DNV?
Meno(nick)::) Ta literatura je"Tramvaje v CR a SR"
z roku 1998.
Color> Nas to na Hoste nebavi, ale zatial jediny, kto nam odpovedal na webhosting zdarma bol baf.cz a ten zas momentalne ide dost pomaly.
MAjkl:
S tym otacanim lokomotiv na fiktivnej Filialke to nebude az tak zhave. Bezne sa pouzivaju elektricke jednotky alebo riadiace vozne (u nas az na vynimky zatial nie), ale bo sa t da jednoduch o vyriesit spravnou technologiou prevadzky. Toto by mi rozhodne moc nevadilo.
Osobne by som to tiez zakopal(trat) a potiashol v povodnej trase az do Petrzalky. Ale to je uz riadna fikcia.

Vcera som mal tiez tu cest odviezt sa v 1702. Dojmy - vcelku pozitivne. Negativa - usporiadanie 2+2 - to je tak na vikendovu linku a nie na 82 cez tyzden. Nizkopodlaznost vozidla dost straca opodstatnenie, ked s tym sofer zastane meter od obrubnika, alebo tam ten obrubnik nie je , alebo je to klasicka bratislavska vyjazdena zastavka s vlnami z asfaltu.
Majkl-Nevím proč říkáš, že jsou nízkopodlažní autobusy jen pro bohaté krajiny, když my v ČR nejsme
o moc bohatší než vy a máme nízkopodlažních vozidel
581 plus 22 bezbariérových stanic metra.
(Praha:228-bus,4-tram,22-stanic metra=264)(Ostrava:24-bus,15-tram,12-t.bus=51)(Hradec K.:17-t.bus,1-duobus,33-bus=51)(Plzeň:12-tram,4-duobus,32-bus=48)(Brno:11-tram,27-t.bus=38)(Ústí n/L:35-bus=35)(Č. Budějovice:5-t.bus,19-bus=24)(Karlovy Vary:19-bus=19)(Pardubice:1-t.bus,17-bus=18)(Liberec:1-tram,10-bus=11)(Děčín:10-bus=10)(Jablonec n/N:5-bus=5)(Olomouc:4-tram=4)(Jihlava:4-t.bus=4)(Zlín:4-bus=4)(Kladno:4-bus=4)(Tábor:3-bus=3)(Pelhřimov,Letiště Ruzyně,Přerov,Chomutov,Třinec,Opava,Havlíčkův Brod:po dvouch=14)(Ostrov,Vysoké Mýto,Kolín,Žďár n/S,Písek,Prostějov,Mariánské lázně,Teplice,Louny,Cheb,Beroun:po jednom=11)

Tak nevím, ale určitě je správný nakupovat nízkopodlažní vozidla, protože jsou pro všechny cestující a nakupovat vysokopodlažní vozy je nemoderní. Doufám, že budete nakupovat už jen nízkopodlažky, ikdyž Ikarus 412 je velmi šatné vozidlo, to jste samy poznali (až 2 měsíce po dodání
šly do provozu) a poznáte (poruchovost). Ale jinak jste vykročili správným směrem.
No, dnes som sa viezol aj 1701 aj dvojkou a moje dojmy:

-vozy boli z vnútra čisté (asi si ich už vodiči umyli)

-celkom pozitívne je urobený dverový mechanizmus (je to tichšie a neni tam tá kisňa)

-to zadné okno sa mi skutočne nepáči, ale zvyknem si (zvnútra, lebo zvonku je to pekné)

-transparenty nie sú bohvieako umiestnené (predný je moc hore a bočný dole (nie je vidieť celý))

-vnútorný transparent na dvojke nezobrazuje názvy zastávok

-ľudia sa skutočne tvárili vyjavene pri nastupovaní. To je aj chyba, že DPB nakúpil nízkopodlažáky, lebo cestujúci začnú pindať, že prečo ich neni viac atď.. Doteraz, kým o nich nevedeli, všetko bolo v poriadku. Podľa mňa, nízkopodlažáky sú len pre bohaté krajiny (a tých, ktorí chcú ukázať, že sú bohatí). Ale aj v USA jazdia len normálnepodlažné. Keď je dobre vymyslená osobitná doprava pre postihnutých (371-3), tak mesto vôbec nepotrebuje také vozy (a je z nich horší výhľad).
Ale inak sú úplne super!
A keby niečo, tak dnes boli na 82/1 a 2.


2. Videli ste tú ponuku SME na návrh reklamy na T3 (pravdepodobne niečo také ako Go-tramvaj u susedov)? Má to byť niečo štýlové.


3. Chudák 4209, aká je ohorená (ale jazdí).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.