A prečo sa tá zástavka nemohla ďalej volať Vojenská nemocnica? (Áno, viem, že nemocnica MO tam už nie je. Rovnako neviem, prečo bolo treba premenovať Rajskú...)
neviem, či to tu už bolo riešené, ale v podchode na Trnavskom mýte sa konečne na monitoroch zjavujú rovnaké údaje ako hore na zastávkových tabuliach - dokonca je na týchto nových monitoroch aj logo imhd.sk
A ty si sa tu niekde dočítal že chcem tú zastávku premenovať? Ja som reagoval na tú konštrukciu s reklamou, ktorá je podľa mňa totálne nezmyselná.
A nie, toto nie je môj individuálny problém lebo to nie je môj problém. Dokonca ani ten minulý "môj indiviudálny problém" nebol mojim problémom. Ja tie veci neriešim lebo by robili ťažkosti mne. Ja viem kde je konečná trolejbusov, aj kde si zistiť info o výlukách. Keby šlo o mňa, mám na lehátku...
Keď už sa pýtaš, tak premenovanie považujem za vhodné. Na zváženie sú názvy Červený most (tiež je to trochu mimo, ale menej), alebo Kysucká podľa najbližšej normálne pomenovanej ulice.
Význam názvov zastávok mi vysvetlovať nemusíš. Ale ako som už písal inde, vzhľadom k veľmi chaotickému prístupu posledných ~10 rokov si myslím že by bolo napriek tomu vhodné spraviť jedno veľké "upratovanie".
V mnoho prípadoch je to naozaj len tvoj individuálny problém. ZST železná studienka považujem za zlý názov, ale zatiaľ sa nenašiel lepší, resp. taký, kvôli ktorému by sa zastávku oplatilo premenovať. Ak nejaký máš a chceš priložiť ruku k dielu, môžeš miesto hypotetickych konštrukcií a hejtov ponúknuť svoje riešenie.
Lebo požiadavka na premenovanie tejto zastávky len preto, že je v rozpore s nejakými mentálnymi patternami je v princípe pekná, ale radím ju medzi požiadavku precislovat električkove linky z 1,3,4,7,9 na 1, 2,3,4,5 len aby bol poriadok.
Zabudas, že v kognitívnej mape cestujúcich nezatazenych sotoustvom nie je zastávka len oznacnik v poli, ale významný orientačný bod. A keď im ho bezdôvodne zmazes, tak ich dezorientujes.
Je menšie zlo mat dlhodobo zaužívaný, hoci geograficky nie 100% názov a mat pravidelných cestujúcich, ako v otázny prospech jednorazových cestujúcich znefunkcnit kognitívne mapy pravidelných a naštvať ich.
Páči sa mi ako to vždy otočíš na tom že ja mám nejaky problém. Keď som sa sťažoval na to že nie sú výlukové CP tak mali chýbať iba mne (pritom mne nechýbajú, ja o výluke viem a danou linkou aj tak necestujem). Keď upozorňujem na to že tie trolejbusy tam nejdú, tak sa mám cítiť oklamaný ja (pritom ja sieť MHD poznám, takže neviem prečo by som sa cítil oklamaný - pre mňa za mňa to môže jazdiť označené kriedovou tabuľkou s číslom linky). Už to začína byť trochu trápne. Ja neviem, možno to vo verejnosprávovom univerze je nejak inak, ale v skutočnom svete existujú ľudia, ktorým záleží na tom aby fungovali aj veci ktoré sa ich osobne netýkajú.
Celý naratív s reklamou si tu vytiahol ty, nie ja. Ty tu tvrdíš, že označovanie trolejbusov lokalitou do ktorej nejdú nejako priláka ľudí do MHD. Ja len hovorím že ako reklama to je na figu, lebo ak by to aj skutočne niekoho nalákalo (o čom tiež trochu pochybujem), tak ten človek veľmi rýchlo zistí že to je úplný bullshit.
Touto logikou môžeš premenovať Micherov majer na Louvre a budeš mať reklamu že MHDčkou sa dá dostať k Louvru každých 60 minút z Vlčieho hrdla.
"vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD"
No ale ona nie je, teda nie v takom rozsahu ako naznačujú tie trolejbusy, čiže tá reklama je klamlivá. Prístup "overpromise and underdeliver" funguje ak chces zákazníka jednorázovo skásnuť, tak ho nalákaš do svojho biznisu a je ti jedno že odíde sklamaný. Pri MHD ale chceš vytvárať dlhodobý pozitívny vzťah so zákazníkom a to naozaj nedosiahneš tým že ho oklameš. Možno ho získaš na tú jednu cestu, ale dlhodobo sa robíš nedôveryhodným.
Lenže cestujúci nie je jednobunkovec, ktorý sa vyskytne uprostred Hodžovho námestia a nepovie si "heee!? idem na Železnú" a nastúpi do prvého trolejbusu s cieľom ŽST Železná studienka s tým, že po vystúpení urobí 3491° obrat okolo vlastnej osi, rozhadzujúc rukami, že kde je.
Ak primátor hovorí, že treba chodiť do lesoparku MHD, trolejbusy s cieľom ŽS brázdiace mesto s tým, že 85% cestujúcich obyvateľov takýto trolejbus denne vidí, vytvárajú pozitívnu reklamu, že Železná studienka je naozaj dostupná aj MHD, ktorá navyše chodí často a pravidelne.
A potom, keď sa vytvoria nejaké redukčné opatrenia si títo ľudia povedia "veď tam chodí trolejbus" a naplánujú si cestu.
To isté platí aj pri cestovaní vlakom. A tu, ak by sa náhodou vyskytol príčetný nezorientovaný turista idúci niekde na vlak, predpokladám, že by volil Hlavnú stanicu.
Neviem aké máš skúsenosti s cesotavním na ŽS, ale ja bývam relatívne blízko a na ŽS chodím okrem zimných dní každý víkend a žiadne davy zmätených cestujúcich tam nevídam. Práve naopak, z trolejbusu sa vysypú cestujúci vrátane turistov a mamičiek s kočíkmi a hneď vedia, kam majú ísť. Pričom cesta s kočíkom medzi výstupišťom trolejbusov a Partizánskou lúkou je asi 140 sekúnd (záleží od toho, či Ti dajú autá prednosť na kruháči).
Kedysi som využíval aj vlak do mesta/z mesta a tiež som nestretol jediného zmäteného cestujúceho. Sťažnosti k staniciam chodia v princípe iba s jednou témou - ŽST Vinohrady (z toho 90 % sú sci-fi požiadavky na ŽSR a ostatné iba námety na premenovanie).
Takže zásadovosť je pekná vlastnosť, no samoúčelné nekoncepčné premenovanie pri 0 sťažnostiach je v princípe druh šotoušoviny, ktorou sa len nahnevajú cestujúci paušálne ťažko si zvykajúci na zmeny.
"už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova"
Hej a potom keď to skúsia, zistia že to nie je pravda a je po úspechu...
Rozhodne si nemyslím že z marketingového hladiska je dobré mať zastávky pomenované podľa miest ktoré pri nich nie sú. Ten názov je problém aj pre človeka čo chce ísť na stanicu (vystúpi tam a nebude ju vedieť nájsť), aj pre človeka čo chce ísť na Železnú studienku. To akurát vytvára zlé zákaznícke zážitky a teda zlý image pre značku.
Tiež som mal s tým názvom kedysi problém a zamýšľal sa koncepčne nad iným. Každopádne, existuje niekoľko argumentov, prečo nie je zlý:
- mesto (veľmi správne) propaguje politiku udržateľnej mobility, vrátane presviedčania ľudí, aby do lesoparku nechodili individuálnou dopravou - nuž a pravidelne jazdiace trolejbusy s cieľom železná studienka nerobia tejto lokalite lepšiu reklamu. Už to ľudia nevnímajú tak, že kdesi na Patrónke stojí autobus, ktorý ide raz za čas a ku ktorému sa prestupuje - už to vnímajú tak, že na železnú sa de facto dostanú priamo takmer z Trnavského mýta alebo Ružinova. A to je dobré.
- vzdialenosť medzi nástupišťami trolejbusov a vlakov v prípade ŽST ŽS je cca o 25 metrov väčšia ako medzi najvzdialenejším výstupišťom HLST a nástupištom č. 5 na tejto stanici.
- tá stanica sa naozaj volá Bratislava-Železná studienka. No nie je dobré, keď je na cieli len piktogram vláčika s ŽS.
V tomto kontexte som dumal a dumal a nič lepšie nevymyslel.
Čo sa piktogramov týka, podľa mňa je stále zle nastavené označovanie staníc. Napríklad cieľ "vláčik Železná Studienka" mi príde strašne zavádzajúci a neznalí sa ľahko môžu omylom odviesť z centra tam namiesto na hlavnú stanicu, navyše pre cudzinca sa môže výraz železná studienka podobať na železničná stanica.
Zasa vec názoru - predmet na diskusiu. Mne môže pripadať ako zbytočné zveličenie diskusia o tom, ktorý dopravca bude premávať do Rakúska a s akým cestovným poriadkom, alebo čo je a nie je verejný záujem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.