"Tento preukaz je vydany podla zakona 131/2002 Z.z. a je dokladom o studiu jeho drzitela na vysokej skole."
a ked som sa pytal tety pri pokladni, ci mi da zlavu na zaklade ISICu tak mi povedala ze ano, ale ISIC kartu musim mat aktivovanu aj na zeleznicnu dopravu a ze ak to neviem, ze mi to ina teta skontroluje.
DNes som si ju bol na skolskom terminaly znovuaktivovat, lebo teta mi ju asi pri verifikacii asi aj deaktivovala a mal som tam 3 polozky
- SAD
- Zeleznice
- Fax Copy
pricom pri SAD a Zelezniciach som mal zelenu fajku, pri FaxCopy krizik
zaujalo ma ale toto
"3.2 Zľavnené cestovné sa poskytuje počas školského roka žiakom a študentom najdlhšie do dovŕšenia 26. roku veku."
to cez prazdniny, napr zimne, alebo v den sviatku (napr 1.1.) mi neplati zlava? ?
Aby si nebol potom prekvapený, nakoľko akonáhle bude daná lokalita určená na zástavbu (a to bude, lebo aj keby ste sa všetci na Romanovej išli na hlavu postaviť, tak developeri si to vybojujú) tak tam štvorpruh bude. Hádam si nemyslíš, že k všetkým tým stavbám budú chodiť pešo, alebo že im tam prinajlešom dovolia postaviť komunikáciu typu C. Naviac, štvorpruh v dĺžke celej Jantárovej cesty bol zakreslený už v plánoch pred 25 rokmi.
A ešte jedna vec, aký je rozdiel medzi plytkým tunelom a polozapusteným variantom? Nejaký priečny rez by som rád videl (alebo stačí opísať).
stavba eletrickovej trate a cesty su dve rozne stavby.
Inak este by som sa rad spytal na tu ekonomicku vyhodnost budovania noveho miesto rekonstrukcie stareho? Preco ZSR robia rekonstrukciu zeleznicnej trate a nevybuduju na zelenej luke novy koridor?
1. hociktory zvoleny variant NS MHD v Petrzalke bude dostupny pre rovnaku cast obyvatelstva
2. elektricka bude z mojho pohladu zaujimavejsia pre vacsie mnozstvo ludi, kedze sa nou clovek dostane do vacsieho mnozstva casti mesta ako tunelom popod mesto konciacim na Slovanoch.
3. Ano uznesenie domovej samospravy zvas robi zastupcu domovej samospravy (hovorcu...) nie vsak zastupcu ludi. Na to potrebujete suhlas jednotlivych ludi, vlastnikov bytov.
4. mesto nerobi ziadne prekazky. len si ide dalej za svojim, lebo z objektivnych dovodov neveri, ze sa nejaky zeleznicny tunel popod Bratislavu bude stavat.
Re #96710 Marcelllooo: Aky zakon, norma,... zakazuje stavat cestu v blizkosti plytkeho tunela?
Dana cesta bude potrebna z dovodu dalsej urbanizacie uzemia po ukonceni stavebnej uzavery.
Tak, aby si nebol raz prekvapený, ak ťa bude kontrolovať revízor ZSSK (áno, aj takí sú) a budeš musieť k doplatku do celého lístka ešte 800 Sk pokuty vycálovať. Keďže podľa prepravného poriadku platí:
Článok 3. ZĽAVA CESTOVNÉHO PRE ŽIAKOV A ŠTUDENTOV ŠKÔL
Rozsah nároku
3.1 Zľavnené cestovné pre žiakov a študentov sa poskytuje:
b) študentom vysokých škôl a fakúlt podľa osobitného predpisu (Zákon č. 131/2002 Z.z. o vysokých školách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov) v dennej forme štúdia do získania vysokoškolského vzdelania druhého stupňa,
Zľava sa nepriznáva po získaní vysokoškolského vzdelania druhého stupňa ani v prípade, ak žiadateľ ešte nedosiahol vek 26 rokov.
3.2 Zľavnené cestovné sa poskytuje počas školského roka žiakom a študentom najdlhšie do dovŕšenia 26. roku veku.
3.3 Za školu sa považuje každé vzdelávacie zariadenie registrované rozhodnutím MŠ SR, kde je vyučovanie pre žiaka upravené tak, že sa žiak zúčastňuje vyučovania aspoň 3 mesiace najmenej vo dvoch vyučovacích dňoch a ak je vyučovací čas aspoň 12 vyučovacích hodín týždenne.
3.4 Na uplatnenie zľavneného cestovného pre žiakov a študentov sa používa overený žiacky preukaz vydaný na príslušný školský rok, resp. aktivovaná BČK.
3.7 Dopravca vystaví preukaz na základe riadne vyplnenej a školou potvrdenej Žiadanky na vydanie Preukazu na zľavu cestovného (ďalej „Žiadanka“), preukazu totožnosti, aktuálnej a nepoužitej fotografie žiadateľa ako na občiansky preukaz. BČK vydáva príslušná škola a držiteľ si ju aktivuje na školskom termináli podľa stanovených podmienok. Na overenie dokladov v cudzom jazyku (okrem českého jazyka alebo ak Žiadanka je potvrdená priamo školou) je študent povinný predložiť ich úradný preklad.
Takže ZSSK poskytuje zľavu na základe Žiackeho preukazu, ktorý ti vydajú po vypísaní tlačiva a s potvrdením zo školy, alebo na základe Bezkontaktnej čipovej karty aktivovanej na školskom terminály. Čiže o ISIC sa nikde v tarife ani len nehovorí. By ma teda strašne zaujímalo, kde a ako si si tú plastovú kartičku s magnetickým pružkom aktivoval.
To že ti tú kartu sprievodcovia akceptujú je len ich neznalosť, nakoľko značná časť sprievodcov má problém rozoznať čipovú ISIC kartu vydanú školou od tej plastovej z CKM. Každopádne sprievodca je povinný skontrolovať jej platnosť na čítacom zariadení a v prípade, že nie je aktivovaná je povinný vybrať od teba doplatok do celého lístka. Čiže Akurát si teraz svojím vyjadrením o cvičených opicach zo seba urobil pekného vola.
Tak som si s niekym ICQckoval ohladom dopravy a vzisla z toho taka otazka: Ze preco chcem, aby stredom Petrzalky jazdili nakladne vlaky a rychliky tahane laminatkou ci fenom... Nuz, skoro mi vypadli oci z jamiek, keby neboli obrastene sadlom... ?
Na tej trati, co hovorim, ze pojde v plytkom tunely sa neuvazuje s klasickymi vlakmi, ale s lahkymi mestskymi supravami ekvivalentnymi modernym elektrickam... Ta suprava bude technicky elektricka...
To len, aby sme si uvedomili o com hovorime, lebo uz o tom zacinam pochybovat...
ja si myslim, ze tam, kde Jantarova nie je dnes netreba ju ani potom. Jedna sa len o usek Vlastenecke nam - Technopol. Tento usek sa lahko prejde po Rusoveckej cez nam. Hraniciarov Starhradskej, Kutlikovej spat na Jantarovu.
Mal by to byt aj podla mna dvojpruh s tym, ze by to nebola suvisla linia, ale by v cca 500 metrovych intervaloch krizovala trat eliny v pripade povrchoveho variantu, resp. inu komunikaciu v pripade plytkeho tunela. Fungovalo by to ako retarder a ukludnovalo by to dopravu, navyse by to demotivovalo, aby sa z toho stala tranzitna komunikacia.
MOJ VZTAH K STVORPRUHU: Tam kde neni uz dnes Jantarova (Vlastenecke - Technopol), netreba ju ani neskor. Finta je v tom, ze stvorpruh sa bude budovat len vtedy, ked sa bude budovat povrchova elina paralelne s nou. Ak elina nebude, alebo bude v plytkom tunely, nemoze byt cesta... Tot vsjo... ?
- hluk: samozrejme, ze u nadzemnej eliny je hluk vacsi ako u tej v plytkom tunely. Plytky tunel je al zvukovou izolaciou. Ludia, ktori ziju v blizkosti pozemnych elektriciek su vystaveny zvysenemu hluku a z toho prameniacemu zatazeniu.
- barierovost: preto ja nehovorim ani o pozmenom ani o polozapustenom variante ale o tzv. plytkom tunely. PLytky tunel je bezbarierove a navyse esteticke riesenie, nakolko teren je parkovo upraveny. Si si ist ze nie ja o voze a ty o koze?
- skor ci je lepsia skodovka (bars aj nova oktavka) alebo medved. nie je to vsak jedine kriterium, samozrejme. v pripade BA som vsak podozrievavy, ze by zopsuli aj to, co sa da urobit dobre.
- na ukor tej zelen, ktora bude nad elektrickovou tratou v pripade plytkeho tunela. Nehovoriac o tom, ze na streche plytkeho tunela nie je mozne viest dalsiu komunikaciu.
- stare mesto=uzke hrdlo: to je problem elektrickoveho riesenia, ze brzdi tranzit a blokuje ine linky ako aj ine druhy dorpavy.
"..okrem...elektricky budovat este aj stvropruh paralelne s nou?" - Tu by sme možno našli spoločnú reč. Ja si myslím, že štvorpruh netreba, stačí "dopravne ukľudnený" dvojpruh. Vzhľadom na to, že štvorpruh je podstatne väčšia bariéra ako električka, očakával by som, že proti štvorpruhu budeš bojovať urputnejšie, ako proti električke. Z toho, že nebojuješ, som sa domnieval, že jazdíš autom. Ak to tak nie je, beriem späť, ? ale Tvoj "vzťah" k štvorpuhu by si mohol vysvetliť.
este by som dodal ze oficialne by si mal mat aj vsetok soft v compe legalne, kupovat si DVDcka a CDcka a nestahovat MP3/filmy, chodit len cez prechod pre chodcov a dalsich milion veci ktore su mi volne tak ako vacsine ludi
Jasne, neni za co, to je samozrejme a slusne...
- Principialne je z pohladu hlucnosti jedno, ci je v tunely elektricka a ci ina suprava. Ak by to bolo jedinym kriteriom, tak samozrejme medzi nimi az taky rozdiel nie je. Otazka vsak smerovala k dovodom, preco vadi nadzemka a presadzujem podzemku.
Co sa tyka elektricka a 93. Bohuzial, elektricka nebude riesit to, co 93-ka, lebo v Petrzalke je jej trat viac nez v 10-minutovej pesej (ne)dostupnosti skoro v celej trati....
- Ale iste, ze NS MHD poriesi dopravny problem len pre istu cast populacie, ale priznajme si ze pre velky a dost podstatny podiel. Nikto ale netvrdi, ze ma riesit vsetko. Je to len jeden subsystem.
- Nemam chut riesit byvaleho namestnika, to som povedal len ako priklad. Preco to nerobil on neviem (mozno aj robil cez nejake eserocky), najskor preto, ze nebol jediny, co sa chcel nabalit...
- Uznesenie domovej schodze, ktore je pravnym aktom a v mene vsetkych vlastnikov daneho domu. Ucast ale vzdy bola vysoko nadpolovicna.
- Tak to bude znasat VUC. To je z uzivatelskeho hladiska az sekundarne ak nie tercialne. Ked mesto na to nema, nech to neprevadzkuje, ale nech urobi aspon podmienky na to, aby to prevadzkoval niekto iny, ked na to ma a chce to. A ZSSK to napr. zatial chcu...
- pokial viem, mas podlozie, co je upravenie lozko, na ktorom je zeleznicny zvrsok skladajuci sa z viacerych vrstiev strku na com su polozene podvaly a na nich kolajnice. Ale mozem sa mylit.
Vzdelanim som aplikovany matematik a ekonom-manazer, povolanim som projektovy manazer...
vies viac verim sprievodcom u ktorych som sa na to svojho casu informoval nez kravam v pokladniach ZSSK, predsa len sprievodca ma urcite vyssiu inteligenciu nez tie telata ktore posadia za pokladnu, kde moze robit kazda cvicena opica
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.