Samozrejme to neriadi klasický Windows XP aký pozná 95% ľudí, ale takzvaný Windows XP Embedded. Ide o špeciálne upravený Windows, ktorý môžeš nájsť v hracích automatoch, v špeciálnych robotoch na výrobnej linke, v niektorých autonavigáciach atď... Tento windows je veľmi stabilný a odladený. Ak si tam čítal aj diskusiu pod tým článkom zistil by si, že tento Windows neriadi tú električku, ale spája všetky prvky do jedného celku. Teda všetky veci ako doteraz kontrolujú senzory atď a on len vyhodnocuje stav resp. ukazuje ten stav na obrazovku. Ale električku riadi stále človek. Niekde v zahraničnom metre (asi by som klamal kebže poviem kde) už testujú niekoľko rokov automatické riadenie metra bez človeka. Keď sa to tak vezme je to v niektorých ohľadoch bezpečnejšie. Jednoducho ľudský faktor môže zlyhať, ale napr. takým PC riadeným systémom len tak ľahko nemôže. Pokiaľ by ten systém "spadol" napr. tak to je samozrejme nejako zabezpečené. Avšak samoriadené vozidlá sú dnes stále drahá záležitosť napr. také "vozítka" čo automaticky idú a ťahajú len nejaký materiál na výrobnú linku alebo inam (teda nie sú tam potrebné veľké bezpečnostné požiadavky) stoja niečo takmer 30 000€ a to len pozostáva z rámu vozidla, PC a senzoru, ktorý je dosť drahá vec... Teda keď si predstavím automobil alebo vozidlo na hromadnú prepravu ľudí tá cena by šla ohromne vysoko.
Hm?! Akože ja by som rozhodne riadenie električky neponechával na nejaký PC systém. Sorry, toto by mal podľa mňa mať v ruke človek. Sú veci, ktoré by mali na veky večné ostať v rukách človeka, lebo človek je flexibilnejší pri riešení problémov ako nejaký počítač. PC je síce rýchly, má rôzne vymoženosti, programy, ale kto to všetko vymyslel? Človek. A čo človek počítaču zadá to spraví, mimo príkazov reagovať nevie a problémy riešiť, ktoré vzniknú v ňom tiež nejak nevie riešiť.
nie, neprebral, s takou kravou by som ani nechodil... nejde o nič rasové. Ale uvedom si že pravda je aká je či si rómov zastávaš alebo nie. Oni majú šancu zmeniť svoj život, môžu študovať a pracovať. Ale keďže od malička sú vedení k takému životu, že decká neučia aby viedli slušný život a že veci sa kupujú za peniaze a čo patrí niekomu inému neukradneš, tak to je fakt, tak to tak prosím ťa bez otvárania zbytočných konfliktov tu. V živote som poznal asi tri slušné rómske rodiny, mimo toho čo sa tu rozmohlo po Petržalke celkom známa firma Oláh, Rigo a Sekera ?
A čo myslíš, že v Budapešti alebo vo Viedni sa nekradne? Ale tvoje sklony ku grafománii vždy, keď je príležitosť riešiť rasovú otázku, ma nabádajú k otázke: Tebe prebral frajerku Cigán?
myslím, že do mesiaca by takáto novota, ako pristavovanie vozidla na nástupište pred odchodom viac ako 2-3min bola veľmi rýchlo zakázaná vedením DPB, nakoľko by to ľudia nevyužívali ale skôr zneužívali na to čo si napísal. Vo Viedni si platia primerane k svojim platom a úmerne ku kvalite. Nemôžeš chcieť aby predsa ľudia u nás toľko platili, však to by museli v tých busoch dačo čapovať ? u nás ani nie je moc za čo platiť. Za nejaké zvyšovanie úrovne cestovania nepovažujem generálkovanie K2 na K2S, ktoré sú už "out of fashion" a to prosím niesom fajnová riť ale voziť sa v T3 a K2 je pod úroveň, takisto aj pýšiť sa 9.5m zbytočnými autobusmi od SOR je teda riadny trapas. Na tom najlepšie vidno, že DPB vie akurát len prezentovať svoje úsporné opatrenia, keď im vadí, že na L30 alebo 37 premávali 12metráky tak to bola neúnosná záťaž ? pričom ako dlho dobre vieme, rovnako šetrný je aj voči linkám s kĺbovými autobusmi a od roku 1998 náš vozový park neuzrel jeden jediný nový kĺbový autobus, ba ani trolejbus pre existujúce linky 201,202 a 212 (aj keď vidím L212 často poloprázdnu)
Bol som svedkom toho, ako niektorí vodiči v BA z vlastnej vôle pristavili vozidlo na nástupnú zastávku výrazne skôr ako im to určuje cestovný poriadok a dočkali sa miesto poďakovania akurát pokrikov typu "Ty ko**t, čo ešte nejdeš?" a tiež dožadovania sa vrátenia peňazí od cestujúcich, ktorí si označili lístky hneď ako sa vteperili do vozidla (a nebolo to rozhodne slušnou formou). Nehovoriac o tom, že ak by vodič z vozidla odbehol napr. uvariť si kávu, predpokladam, že nejaký writer by to hneď využil. Čo sa týka kvality viedenskej MHD - súhlasím, ale na druhej strane si treba uvedomiť, že tam stojí jednorázový lístok 1,80 Euro (54 Sk).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.