Tá doplnková trasa od / do ŽST Vinohrady je žiaľ naozaj iba pri výjazde/dojazde. Teda ráno od ŽST Vinohrady a večer k ŽST Vinohrady. A v bode 2 je tam uvedené: "Prednosť cestujúcich s bicyklami".
Ako som sa dočítal, tak električky cez Obchodnú majú jazdiť až od 12. júla, no celá Obchodná ulica aj s chodníkmi má byť hotová do 31. júla. Informuje o tom "mini Pravda".
Aha, ešte, že tak. ?
Myslím, že pre istotu tam mohli dať, že nie je možná preprava bicyklom medzi zastávkami "Drobného" a "Švantnerova", lebo niektorí ľudia sú asi aj toho schopní. ? A to by rýchlosti tej linky asi veľmi nepomohlo. ?
ja nevravim, ze ten nas bude rovnaky, dal som len priklad ako moze vyzerat wink a o skodach sposobenych pocas prepravy sa hovori v prepravnom poriadku....resp. bude sa hovorit ?
Hehe, prečo som si myslel, že ten príves na bicykle bude uzavretý s automatickými alebo skôr manuálnymi dverami? ?
Predpokladám a je mi jasné, že DPB za tie bicykle zodpovedať nebude. Dúfam, že nenastanú nejaké krádeže (že ľudia si na bicykloch cenné veci nechávať naozaj nebudú).
Hm, ešte mi napadlo, že asi sa môže kľudne stať, že niekto si naloží bicykel a nemusí stihnúť nastúpiť a autobus odíde s jeho bicyklom. ? Ak človek potom nezavolá na dispečing, ako sa taká situácia môže riešiť?
A bude nejak riešené aj poistenie? Ak napr. niečo narazí do prívesu a poškodí bicykle, je DPB na takúto situáciu poistený?
Re #44919 Eury:
1; To by bolo super, keby napr. také 2 spoje za deň (nie až na konci premávky) išli až k ŽST Vinohrady. najlepšie keby až na Biely kríž alebo Peknú cestu išiel ?
2; Stále si však neviem úplne predstaviť prevádzku toho cyklobusu v praxi. Videli ste už niekto tie prívesy? Tie budú mať asi iba ručné otváranie dverí, že? ?
3; Čiže každý si tam svoj bicykel naloží sám a uzamkne si ho o nejaký stojan v tom prívese? Nástup s bicyklom sa bude hlásiť vodičovi? Ale asi nebude musieť každý nahlásiť, kde chce vystúpiť, však? ?
4; Som zvedavý, koľko také nakladanie a vykladanie bicyklov na jednotlivých zastávkach bude trvať. Myslím, že kvôli tomu to nebude využívať až tak veľa "necyklistov" ako "zrýchlenú" linku DNV - Petržalka. ?
5; A prečo tam budú premávať iba 3508 a 3514? Takto už nebudú môcť chodiť na výlety mimo BA v letnej sezóne...
6; Ten Ikarus 435 na fotke toho modrého letáku v novinke o cyklobuse na iMHD.sk je fotený niekde pri Bradle? Aký zraz sa to tam každoročne koná? Aj tento rok tam išiel / pôjde Ikarus 435? Koľko bicyklov sa tam takto prepravuje?
7; Vedeli by ste si predstaviť ešte aj nejakú inú trasu cyklobusu? Je mi jasné, že táto je dobre zvolená, ale tak pýtam sa - predpokladám ale, že iná by len ťažko bola realizovateľná...
CYKLOBUSY V ZAHRANIČÍ
8; Dajte sem prosím nejaký link s fotkami na to, ako je to s cyklobusmi v zahraničí.
9; Lebo lepšie riešenie by určite bola prevádzka takých nízkopodlažných autobusov, ktoré by previezli cestujúcich naraz s bicyklami. Do takých by sa približne koľko bicyklov a koľko cestujúcich zmestilo? Ich cena je však iste závratná...
AAA