Dneska ide s tým prúdom. Ráno po 6tej Gagarinova/Prievozská vkuse výpadky. Cesta čo mi trvá 7 minút bežne trvala 15 minút lebo sme vkuse boli na pár sekúnd bez prúdu.
Kolóna je až za zastávku MHD Sokolská. Na linkách 40+61 veľmi nepravidelná premávka.
EDIT: Šancová bez prúdu, trolejbusy bez bateriek/agregátu práve vyhadzujú cestujúcich.
SOR 2858 na L70 vykapala ešte počas výjazdu z vozovne, dnes videná o cca 06:45 na zastávke Mliekarenská smer Prístavný most, prítomná aj pojazdná dielňa
Presne tak. Keď som jazdil ako zdravoťák so sanitkou, vodič mi to vysvetlil jasne. Vozidlo so zapnutým majákom má právo si VYNÚTIŤ prednosť. Ale nie vletieť bezhlavo do križovatky - "veď mám maják". Až keď vidí šofér, že si ho ostatní všimli (a teda, že stoja), môže vojsť do križovatky i na červenú.
Celkom by pomohlo, keby výjazd z toho parkoviska v strede nešiel v protismernom uhle k ďalšiemu smeru jazdy. Keď tam okolo trolejbusu čakajúceho na nástupišti manévrujú rôzni sviatoční vodiči, tak za nimi vzniká rad v uličke parkoviska a zdržujú ďalšie parkovaniachtivé autá.
Je to kvôli bezpečnosti prepravovanej osoby - stojace auto niekde v kolóne či na semafore je ľahkým cieľom. Akurát by asi bolo potrebné vodičom pri školeniach pripomenúť, že keď vchádzam do križovatky na červenú, je fajn sa presvedčiť, či ma ostatní vodiči zaregistrovali.
Zažil som v Kórei (južne, samozrejme) ako išlo auto s niekym významným, na blatíku kórejská vlajka, pred ním dvaja policajti - motocyklisti s blikajúcimi majáčikmi. Precházdali normálne v kolóne s bežnou dopravou, na križovatkách stáli a čakali na zelenú, sirény nemali zapnuté. Takže ako bolo treba niekomu preukázať úctu, tak to sa stalo, ale zase nie do úrovne vynucivania si privilégií. A zrejme to bol niekto naozaj vysoko v hierarchii.
Takže u nás by sme mohli papalášske majáčiky radšej demontovať. Zažil som nedávno v zpáche na D1, ako si dve papalášske autá vynútili prejazd záchranárskou uličkou - ale tá nie je pre nich ale pre záchranné zložky.
Finančne výhodnejšie riešenie, než viazať policajta na plný úväzok, by bolo zvýšiť cenu za parkovanie. Vzhľadom na to, že to tam nenafúkneme, a priestor je limitovaný, tak najmúdrejšie by bolo, aby nečakali vodiči s autami, ale aby čakali cestujúci. V dobe mobilných telefónov to nemôže byť problém. A vysoká cena za parkovanie by k tomu motivovala.
Ďalšia možnosť pre rýchly nástup cestujúcich by bol dole pod schodmi - na Žabotovej, tým by sa rozdelili čakajúci a neblokovali by všetci konečnú MHD.
Ja, keď tam idem autom niekoho vyložiť tak hore je stále plný pás určený na to plný taxíkov. Viem zastaviť vedľa nich no vyblokujem zas všetkých za sebou na chvíľu.
Pešia hliadka by sa tam fakt hodila.. Nielen piatky a nedele.
Na hlavnej vzniká aj ten problém, že pred stanicou je časť cesty za prechodom od výstupišťa 71 značená ako zákaz státia (proste na vyloženie ľudí), lenže časť pred prechodom tak označená nie je. Čiže takmer stále tam stoja 2-3 autá Taxi. A potom keď tam príde vodič neznalý situácie, tak usúdi, že miesta na zastavenie sú plné a zostane stáť na ceste/výstupišti 71. A reťazovo následne vzniká zápcha.
Čiže policajt, ktorý by to tam korigoval a ukazoval vodičom IAD aby šli s autami viac dopredu a nestáli na ceste by to vedel dosť spriechodniť.
Lenže táto kolóna na stanici nevzniká kvôli tomu, že autá stoja v ohybe pre krátkodobé státie, ale že stoja v rade pred závorou na parkovisko, ktoré je obsadené. Tie sa nedajú predísť sprava cez zastávkový pás, pretože tam stoja odstavené autobusy. Mestský policajt by mal byť pri tom vjazde na parkovisko a tieto autá otáčať. Toto je dlhoročný problém a polícia to nemá záujem riešiť.
Skôr v tomto storočí používať viac dynamické riadenie križovatiek. Jednoducho tam predĺžiť v exponovaných časoch signál voľno. Hore by stál mestský policajt a dohliadal na státie vozidiel, aby to naozaj slúžilo čisto na vyloženie či naloženie cestujúcich a batožiny + taxikári tam neblokovali celý pás určený pre krátkodobé zastavenie IAD.
Tam je problém najmä dovolené odbočovanie vľavo pre individuálnu dopravu v smere od Pražskej/Štefánikovej, toto sa rýchlo zaplní a zablokuje sa celá križovatka. Veľa krát sa doprava kvôli tomu od Štefánikovej niekoľko desiatok minút ani nepohne a taktiež vznikne zápcha na Pražskej až po Hroboňovu. Áno, zakázanie tohto odbočenia pre individuálnu dopravu by zhoršilo pre pár ľudí ich komfort, ale násobne väčšiemu množstvu ľudí by to pomohlo, či už v individuálnej doprave ale aj v MHD a taxíkoch...
A ozaj nájsť reálne riešenie ako sa to dá a povoliť na pešo prechod od Sokolskej...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
david11