Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Klepeto #179495:
Aj toto je dokazom, ze kapitalizmus a demokracia su najlepsie.
Reply on: si #179491:
Práveže dopravné nároky sa rozložili. Vtedy celá robotnícka trieda nastupovala do práce na 6tu a končila po 14tej. A k tomu boli prispôsobené aj výkony a aj tak to nestačilo, lebo mhd bola dosť preplnená. V dnešnej dobe veľa pracovísk začína o 9 a to nehovorím, že po covide vzrástli násobne možnosti HO. Takže niekto neurobí cestu autom alebo mhd za deň ani jednu.
Rozšírila sa ponuka služieb a obchodov aj v iných štvrtiach, takže už netreba za každou prkotinou cestovať do centra. Aj to má za následok odliv zákazníkov a prázdne priestory.
Takže do centra cestuje menej ľudí či už za prácou alebo nákupmi a aj napriek tomu je autami plnšie ako pred 30 rokmi.
Lenže v centre sa stretávajú všetky radiály a chýbajú nám tangenciálne prepojenia na rýchlejšie cestovanie nosným dopravných prostriedkom, ktorým je v tomto meste električka. Preto je žiadúce aby sa čo najmenej obmedzovala a zdržiavala prejazdom centrom aj na úkor obmedzenia IAD.
Reply on: si #179493:
Kde je tych 56M vozokm? Videl som videa zo socializmu a to bol jeden des a hroza ako sa ti ludia tlacili v tych haraburdach menom Ikarus. Totalny kolektivizmus. Dnes mame kvalitnu MHD s modernymi Sorkami.
Reply on: Dav4 #179492:
v 1990tom bolo objednanych a +- odjazdenych viac ako 56M vozokm
2024tom bolo objednanych cca 42M vozokm
zda sa Ti to byt viacej ako to co sme zdedili po komunistoch ? 😃
Reply on: si #179491:
Za socializmu na tom dopravne vykony boli omnoho horsie ako dnes.
Reply on: Klepeto #179488:
a mas dojem ze tych 480tis. (prihlasenych) obyvatelov ma aj rovnake dopravne naroky ? v 1990tom sa moj den skladal obvykle len z 2 dlhsiech ciest - rano do prace (alebo skoly) a po skonceni nazad domov, myslis ze s tym vystaci obyvatelstvo aj dnes ?
a plocha ktoru treba obsluhovat sa tiez zvacsila....
dopravne vykony sa od 1990 do 1995 dost dramaticky znizili a odvtedy su +- na stale rovnakej urovni....
stale nic ?


PS: prazdne priestory obvzlast v starom meste, co myslis, cim to je ?
volakedy si aj v centre mal obchody s lubovolnym sortimentom, siel by si si dnes na pesiu zonu kupit chladnicku ? televizor ? a ak by si to chcel nahodou aj s dopravou (co pred 35 rokmi nebolo), tak dodavky uz v centre nie su fuj fuj ?
a tak sa v centre viac-menej uz vedia uzivit len krcmy, suveniry a obcas nejake potraviny, zvysok uspesne vykapal.... prekvapenie ?
Reply on: Klepeto #179488:
Vytvaranie podmienok na obmedzovanie IAD je krokom spat k totalite a socializmu. Potom to tu bude vyzerat ako v ZSSR, ze 1 auto za hodinu a totalne preplnene autobusy. A radsej mat 30 obchodnych centier s kvalitnymi obchodmi ako su Eurovea, Aupark, Nivy ako nekvalitne obchody na Obchodnej ako za socializmu.
Reply on: zakaznik #179482:
To čo som uviedol je iba taký návrh. Ten náhradný výjazd môže byť za Mostovú aj skôr na nábrežie aby sa tým napr. nemuselo ísť až na Štúrovu. Napr. otočením smeru jednosmerky na Kúpeľnej medzi Medenou a Vajanského. To je zachádzka cca 400 m čo naozaj pre auto nie je nič strašné.
Reply on: si #179484:
Zastavanosť územia nemá nič spoločné s tým, že sú v centre zápchy. Ja som vychádzal z počtu obyvateľov. Zatiaľ čo v roku 1990 mala Bratislava 440tisíc, tak po 34 rokoch má necelých 480tisíc. To zrovna nie je nejaký veľký prírastok.
Kvantum nových bytov aj v tých štvrtiach čo si uviedol je z veľkej miery kupovaných ako investícia a skôr určené na prenájom teda aj prázdne.
Staré Mesto ako mestská časť dokonca stále nedobehla svoju stratu v počte obyvateľov. Obchody v centre skôr živoria a kvantum prevádzok je na prenájom alebo dlhodobo je prázdnych. Sídla bánk a iných nadnárodných firiem je etablovaných v širšom centre alebo v iných kancelárskych štvrtiach aj na okraji mesta.
Takže nie, väčší počet obyvateľov alebo viac zastavaného územia nie je príčina zápch v centrálnej časti mesta. Je to zmena podielu prepravy osôb medzi MHD a IAD.
A aby sa ten prepad zastavil v neprospech MHD, tak jej treba vytvárať podmienky aj nad rámec obmedzovania IAD. Ako napr. v tomto prípade tá Mostová.
Reply on: MatejBA #179483:
Obmedzenia na ukor preferencie mhd su ok. Azda nebude elektricka v centre cakat len preto, aby auto nemuselo vypustit niekolko oblacikov splodin navyse. Cakat na semafore dokaze aj s vypnutym motorom
Rustaveliho ulica v krátkom úseku pri Bille uzavretá - horela Billa. Dispečing na mieste, odklony vyzerajú ísť vrchom cez ulicu Pri Vinohradoch a po Detvianskej.
Reply on: Klepeto #179475:
takze cisto fakty....
mesto sa nerozrastlo...
skus si prosim zistit co bolo pred 30 rokmi tu:
https://www.google.com/maps/@48.208076,17.0271608,1368m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo tu:
https://www.google.com/maps/@48.1661362,17.1992764,1451m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo tu:
https://www.google.com/maps/@48.1187158,17.2202606,432m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo tu:
https://www.google.com/maps/@48.0885244,17.128072,686m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo tu:
https://www.google.com/maps/@48.0422404,17.1612385,485m/data=!3m1!1e3!5m1!1e1?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTIxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
alebo....
kolko prikladov budes potrebovat ?
a prezradim Ti, na vsetkych mnou zobrazenych miestach bola pred 30 rokmi orna poda.....
a bez problemov Ti to doplnim z kazdej lokality aj niecim dalsim kde zastavba nebola alebo bola v mensom rozsahu ako je dnes, nielen zastavanymi poliami....
a vsetko toto je na uzemi mesta, magistrat sa nema na co vyhovarat ze sa mu ti zli ludia len kdesi objavia na hraniciach mesta....
Reply on: zakaznik #179482:
Ako jedna vec je ak by sa obmedzoval vjazd - je to podla mna stale blbe, hlavne s ohladom chybajucich obchvatov, ale ok. Co ale nechapem je bohorovne presvedcenie, ze rovnako treba obmedzovat vyjazd vozidiel z centra mesta - tak ked uz raz tam su, tak im treba vyjazd co najviac ulahcit, a nie ze tam budu ten fujky CO2 vypustat 3-4x dlhsie a vo vacsom mnozstve ako keby plynulo mali zelenu vlnu smerom von.
Reply on: Klepeto #179471:
Veď obmedzenie je v cene za parkovanie. Prečo by mali ešte k tomu robiť autá aj vyhliadkové jazdy....

Keď sedím v tom aute, tak mi zachádzka nevadí, ale tie vzkm navyše vadia hlavne všetkým mimo môjho auta.

Ale chápem, že v progresívnej sekte môžu uvažovať presne naopak ako by uvažovala väčšinová spoločnosť.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #179479:
Však ani nedostala celolak, iba lokálnu opravu.
Reply on: Solider #179479:
Za povšimnutie stojí nové čelo, ktoré má dve výrezy pre pôvodne dvojité stierače 🙂
Reply on: Solider #179466:
Dokumentačné foto zo skúšobnej jazdy. Ostala v pôvodných farbách:
Reply on: juraj76 #179476:
To nie je nič neobvyklé, že po tak dlhej dobe odstávky voz prvé vypravenie "neprežije"...
Reply on: Klepeto #179474:
A zo západnej časti Grosslingovej by sa dostali kam, najmä ak je tam zjavne zásobovací vchod Lidlu Dunajská?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.