Električiek je dostatok
Máme teraz 23 K2S a v podstate 129 súprav (rátam aj vozy ktoré ešte síce nevyšli ale ok) a denná výprava je 100+5ZV
Takže s prehľadom to musí vychádzať
Ale asi je najmenšia škoda na 7ke keď vypadne spoj, bodaj by dávali súpravy na 7ku prípadne posilnili 3ku ráno na 3 minúty
A ten stanovený rozsah prepravných služieb môže byť ako v ČR len zastavovanie pre nástup a výstup, ako napr. žst. Praha-Zahradní Město alebo sa na Slovensku vyžaduje aj vykurovaná čakáreň, staničná reštaurácia a spešninová pokladňa?
Dopravňa je miesto na dráhe určené na riadenie dopravy. Tieto sa delia na dopravne:
- s koľajovým rozvetvením - stanice, výhybne a odbočky;
- bez koľajového rozvetvenia - hlásnice, hradlá a oddielové návestidlá s automatickou činnosťou.
Stanica je dopravňa s koľajovým rozvetvením a stanoveným rozsahom poskytovaných prepravných služieb.
Výhybňa je dopravňa s koľajovým rozvetvením, ktorá umožňuje križovanie a predchádzanie vlakov alebo jazdu vlakov z jednej na inú traťovú koľaj tej istej trate.
Odbočka je dopravňa umožňujúca jazdu vlakov z jednej trate na druhú.
Prípojná stanica je dopravňa do ktorej je zaústená trať s diaľkovo obsluhovaným zabezpečovacím zariadením, alebo trať so zjednodušeným riadením dopravy.
Riadiaca stanica je dopravňa obsadená oprávneným zamestnancom, ktorý riadi dopravu na príslušnej (celej) trati:
a) so zjednodušeným riadením dopravy;
b) s diaľkovo obsluhovaným zabezpečovacím zariadením (spravidla so sídlom centra riadenia dopravy diaľkovo obsluhovanej trate)
Kým v ČR tieto virtuálne tabule fungujú tak že sú priamo napojené na tabuliach na stanici (teda sú len akýsi mirror toho čo sa zobrazuje na fyzických tabuliach), ŽSR to implementovali o čosi menej inteligentne a virtuálne tabule sú napojené na dispečerský systém a ťahajú dáta z neho. Preto sa ti u ŽSR stane že fyzická tabula zobrazuje niečo iné ako virtuálna, pretože pracujú s rôznymi zdrojmi.
Predpokladám že pre zastávky (teda nie dopravne) skrátka žiadne dáta v dispečerskom systéme nie sú, lebo tam nikto nekoná dopravnú službu.
A to, či ide z odborného hľadiska o zastávku alebo stanicu cestujúceho neuveriteľne ovplyvňuje a preto je nutné to na komunikáciu s cestujúcim rozlišovať.
810zssk
Kým v ČR tieto virtuálne tabule fungujú tak že sú priamo napojené na tabuliach na stanici (teda sú len akýsi mirror toho čo sa zobrazuje na fyzických tabuliach), ŽSR to implementovali o čosi menej inteligentne a virtuálne tabule sú napojené na dispečerský systém a ťahajú dáta z neho. Preto sa ti u ŽSR stane že fyzická tabula zobrazuje niečo iné ako virtuálna, pretože pracujú s rôznymi zdrojmi.
Predpokladám že pre zastávky (teda nie dopravne) skrátka žiadne dáta v dispečerskom systéme nie sú, lebo tam nikto nekoná dopravnú službu.