DPB: Linka 9: prerušená premávka na Ružinovskej. Zo zastávky Trnavské mýto (B) premáva na Stn. Nové Mesto a späť na Kútiky. Náhradná autobusová doprava X9: premáva obojsmerne medzi zastávkami Trnavské mýto (J) - Astronomická.
+ K tomu ešte aj DN 6103 na linke 40 na Legionárskej, neskôr hradená 6113.
Bol tam celkom slušný dopravný chaos po 15.hod - klasicky blokovaná celá križovatka na Račku, lebo však nezostanem predsa stáť na mieste, keď mám možnosť posunúť sa pár metrov a zablokovať prejazd križovatkou...
Takto autá z Račianskej smer Mýtna zablokovali Šancovú smer Trnavské mýto, nakoľko v križovatke ostal stáť 15m regiobus, nakoľko bola zastavená premávka na Legionárskej smer Nivy...
Takže čo spraví vodič kĺbaku na linke 61 smer letisko, stojaci ako prvý na semafore pred križovatkou?
Správne - hoc veľmi dobre videl aktuálnu situáciu pred sebou, na zelenú sa posunie presne na dĺžku vozidla do križovatky a zablokuje tak ešte aj dovtedy voľný prejazd vozidiel z Legionárskej smer Šancová, celý priechod pre chodcov a zároveň aj prejazd RZP, ktorá práve prechádzala s majákmi križovatkou smer Kramáre so zranenou osobou z DN na Legionárskej. Úplne dokonalé. Vlastne by som povedal že až na vodičák - keďže sa jednalo o profesionálneho vodiča.
Následne samozrejme ešte autá z Legionárskej, čo tiež vošli do upchatej križovatky zablokovali aj smer z Radlinského, vrátane prejazdu električiek...
Naozaj nie úplne vhodné prirovnanie. V lacnom nemeckom reťazci pri nedostatku personálu (ktorý je nich tiež očividný) odkážu ľudí na automatické pokladne, dopravca takú možnosť nemá.
V súčasnosti nie je veľmi dobrý nápad čo i len riskovať, že vodič kvôli niečomu odíde. Samozrejme, dá sa to riešiť aj efektívnejšie ako pálením nafty naprázdno, to by však chcelo komplexnejšie riešenie.
Skus si predstavit, ze ta tvoj zamestnavatel zrazu prehodi do inej prevadzky, kde dochadzas o polhodinu dlhsie (navyse v totalne asocialnych casoch), ktora je navyse preslavena mizernymi standardmi udrzby. Potom si otvoris profesiu a mas tam desiatky inzeratov, kde sa doslova biju o ludi s tvojou kvalifikaciou. Ako by to asi tak dopadlo?
Kto v Petrzalke robit chce, ten tam uz robi. Zvysok dava v debatach na tuto temu velmi rezolutne najavo, ze tam robit nechce.
To veľké množstvo nevypravených električiek dnes je spôsobené práceneschopnosťou pre chrípkovú epidémiu alebo veľkým množstvom ukončení pracovného pomeru od 1. februára?
Neviem, ako je to v súčasnosti v Bratislave ale v Prahe majú vodiči električiek miesto výkonu práce konkrétnu vozovňu, takže by sa im počítal pracovný čas už od nástupu v domovskej vozovni. Má to výnimky ale tie teraz netreba riešiť.
Tak, zase vzdialenosť medzi Dúbravkou a DNV je o viac než polovicu menšia ako vzdialenosť medzi depami na Trnávke a v Petržalke, takže by to podľa mňa mohlo reálne niektorých vodičov odradiť. Na druhej strane ak by sa na 84 zaviedli výjazdy s cestujúcimi do Dúbravky, tak by boli podľa mňa celkom využívané, takže by sa tá nafta nemíňala úplne zbytočne aspoň pri výjazde do Dúbravky.
To chápem, ale takto musí DPB zbytočne viac míňať na naftu. Alebo sa boja, že by vodiči dali výpoveď, ak by ich prevelili inde?
Možno to nie je vhodné prirovnanie, ale príde mi to, ako keby v Lidli v Dúbravke mali nedostatok personálu a namiesto toho, aby tam presunuli niekoho z Lidlu v Devínskej, tak by radšej skrátili otváracie hodiny, čím by prišli o časť tržby.
Teoreticky žiadny, ale v skutočnosti by sa ti asi tí vodiči nepoďakovali, že musia zrazu cestovať o cca polhodinu dlhšie na druhú stranu mesta. Teda pokiaľ zrovna nebývajú niekde v Petržalke.
S499.1023