Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #175078:
už je tam dispečing aj odťahovka......vôbec sa nedá odbočiť z Miletičovej na Prievozskú ani naopak......zápcha od križovatky s Bajkalskou teda slušná.......ďalší problém na 29. augusta tie dočasné svetlá tam sa čaká aj 15 min v oboch smeroch navyše na rozkopávke tak 20 min dozadu absolútne nikto nerobil, proste tam nebolo ani nohy, robili len vedľa na chodníku niečo......otrasné niečo
Asi o 7:50h vykapal voz 2852 linka 70 na Prievozskej presne v mieste kde sa napája Miletičova ul. Odbočenie do/z Miletičovej zablokované. Aj pre osobné autá. Linka 71 nepremáva. Je tam slušný chaos.

Doplnené: linka 71 odklon cez Ml.nivy, Karadzicova, Legionárska.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #175075:
Zrušenie toho pravidla nepriamo spôsobilo zopár nehôd. Napr. pri obratisku na ŽST Vinohrady bola jedna taká mimoriadna udalosť pár rokov dozadu. A určite toho bolo viac. A úplne zbytočne. Práve lovím v pamäti, a videl som jednu aj na Kamennom, ešte keď bola stará križovatka, linka 13 stála "nižšie", zastávka bola pred križovatkou (na Štúrovej). Myslím že to bolo po tom, ako zrušili výhybkára a vodiči si to mali prestavovať a hlavne kontrolovať sami. Vodič zjavne nepozrel na hroty (výhybka ostala prestavná smerom na SNP) a krásne sa zrazil s oprotiidúcou súpravou od Špitálskej.
Pre Citelisofilov: máte možnosť sa opäť zviezť po takmer 3 mesiacoch aj na pravidelnej linke 😁 67/6
Reply on: upravovač fotiek #175063:
Bolo to aj v Bratislave, ja som to dodržiaval do svojho posledného dňa v DPB a kvôli zrušeniu tohoto pravidla som zviedol slovný súboj s BW, který tvrdil, že "výhybka je kus koľajnice ako každý iný" ale nebol schopný, prečo potom nemôžeme prot hrotu v priamom smere jazdiť 50.
Riviera smer mesto aktualne obsluhovana na parkovisku bicyklov
Pokazená 6110 blokuje jeden pruh na Sancovej smer hlavná
#2245 zablokovala jeden pruh na Moste SNP, smer centrum.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #175070:
Električkové výhybky nemajú mechanické zámky s výnimkou tzv. "vysokorýchlostných" výhybiek:

https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013041401

Je obrovská škoda, že pri rekonštrukcii KV radiály neboli nikde použité tieto výhybky. Minimálne pri tuneli, na Riviére a na traťových koľajách obratiska Karlova Ves mali byť.

Nie je to iba v Bratislave, všeobecne sú štandardné výhybky električkových systémov všade "pomalé".

Bratislava je, žiaľ ako vždy, pozadu. Nielen Praha, ale napr. aj Brno a Ostrava sú pred nami:
https://www.youtube.com/watch?v=g9_U9tcDPms
http://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=938:rychlostni-vyhybky-v-ostrave&catid=23&Itemid=101
Reply on: upravovač fotiek #175069:
Áno, v Toronte majú výhybky len s jedným jazykom.

Električky nemajú mechanicky zamknuté výhybky? To je typické pre električkové systémy alebo len nejaké Bratislavské "vylepšenie"?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #175065:
Nemajú tak náhodou v Toronte výhybky iba s jedným jazykom? Výhybky na železnici sú mechanicky zamknuté v polohe, pri električkových v Bratislave ich polohu drží iba pružina a tá môže prasknúť zrovna v blbý moment. Ak by bola výhybka zaklinovaná, tak by mala zniesť proti hrotu v priamom smere bez problémov 30 km/h. Samozrejme ak to srdcovka dovolí.
Reply on: Viko #175066:
Netusim ako to je momentalne, rok som to nejazdil (som vsak presvedceny ze ak sa to za posledny rok nezmenilo tak aspon zhorsilo), ale pred rokom to bolo cez vikendy nevyjazditelne. Ak som pochytal zazrakom doslova vsetky zelene a na polke zastavok nestal, tak som bol schopny prist na -1. Akonahle som nechytil zelenu na zaluhach a na savke, plus ak sa k tomu pridalo vacsie mnozstvo cestujucich, tak nebol problem prist k technopolu v nedelu vecer aj -6 a mohol som letiet aj ako uplny hulvat ale nikdy sa to nedalo dobehnut

Detto 98 v akukolvek dennu dobu alebo aj vikendova 42.
Reply on: Andrej #175065:
Tak je tam ale dosť rozdiel aj v tých tratiach, v prípade vyhýbiek sa na ceste o mnoho ľahšie dostane nečistota a všelijaké predmety do mechanizmu a napr. keď prehodíš a nepritlačí dobre jazyky a pôjdeš rýchlo, neubrzdíš a buď sa vykoľajíš úplne, alebo si dáš vidlicovku a budeš dúfať, že si to všimneš. Myslím si, že veci ako rýchlosť prejazdu proti hrotu môžeme riešiť vtedy, keď bude infraštruktúra tomu vyhovovať, ale to je ešte beh na dlhé trate, nehovoriac o finančnej tiesni, v ktorej aj teraz DPB je. Veď si zober len to, že my tu dnes stále prestavujeme vyhýbky elektricky, s výnimkou Škodoviek na pár výhybkách. Čo som počul, tak systém rádiovej výhybky ako celku nie je práve najlacnejší. Každopádne, na DK radiále sú vraj vyhýbky konštruované na vyššiu rýchlosť aj proti hrotu, ale čo je na tom pravdy, neviem. Myslím si, že súčasné rýchlosti sú nastavené správne a napriek tomu sa zadarí nejaký malér. Druhá vec je, že kríženia pri tuneli na nábreží sú slušne vymlátené a to má ten úsek len pár rokov...
Reply on: upravovač fotiek #175057:
Z mne neznámeho dôvodu je to už roky rokúce tak, že 83 mešká takmer stále, takmer paralelná 84 ale meškáva výrazne menej. Mám asi posledné dva mesiace "šťastie" pravidelne cestovávať z centra po 22:00 a hádam nebolo dňa, kedy by mi 83 smer Petržalka došla načas. Človek by čakal, že už sú prázdne cesty, ale neviem, možno si vlečie stratu z dňa alebo to naozaj je zle spočítané.
Reply on: N/A #175064:
Toto pravidlo majú aj v Toronte. Nielen to, ale majú aj pravidlo že každé vozidlo ktoré prichádza k výhybke musí zastaviť a presvedčiť sa o tom či vyhýbka je správne nastavená.

Podľa mňa takéto pravidlá v civilizovanom svete nemajú čo hľadať. Ak vlaky môžu seba míňať pri rýchlostiach 200 km/h, tak nechápem prečo s električkami je potrebné zaobchádzať ako s porcelánom.
Reply on: upravovač fotiek #175063:
Toto zastavovanie proti hrotu a električka oproti bolo vraj kedysi aj v Bratislave čo som počul, rovnako do odbočky nebolo 10 ale 5 kmh.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #175062:
Mimochodom, jedna vec, ktorú som si všimol vo Viedni. Neviem, či to majú v predpisoch, alebo je to iba "stará škola". Akonáhle idú oproti sebe dve tramvaje, pričom jedna ide proti hrotu cez výhybku tak, že v prípade zle prestavenej výhybky by nabúrala do oprotiidúcej, tak zastaví a počká, než prejde. Jedná sa o úseky mimo križovatiek, neviem či to majú vyslovene v predpise, alebo je to iba "dobrá prax", kažodpádne to schvaľujem, aj keď vidím ako to spôsobuje krátku "zápchu" nakopených áut za tramvajou (v danom úseku jazdí cestná doprava po koľajniciach). Zaujímalo by ma, či rovnaký "best practice" učia aj v DPB, alebo či je to vyslovene písané v D1/1. Na električke som jazdil iba neoficiálne (a aj na trolejbuse, samozrejme počas dopravnej špičky, aby to bolo zaujímavé).
Reply on: upravovač fotiek #175060:
Máš pravdu, odbočenie od Kamenného na Jesenského je vždy také nedorozumenie s chodcami. Električky budú rýchlejšie aj presnejšie, len treba im dať viac priestoru v zmysle preferencií, údržba tratí, oddeliť od cestnej premávky, atď., ale s výnimkou Petržalky stále žijeme na dlh z minulosti, ktorý nás dobieha, viď Vajnorská, tam sa od Juráku po priecestie pred Shopping Palace ide 30 a potom priecestie len 15 kmh... Račianska je tiež riadna trampolína, ale s výnimkou 30 v oblúku pred Bielym Krížom nie sú nejaké väčšie obmedzenia. DK radiála je teraz na jazdenie naozaj fajn, aj Petržalka detto. Škoda len hrbolatých oblúkov pred Botanickou záhradou od Lanfranconi, dosť to hádže. Každopádne, asi sme už dosť zabrali diskusného priestoru v dispečerskom fóre, tak Ti prajem príjemný večer a cesty MHD, nech Ti vychádzajú prestupy, snáď to chápeš aj z druhej strany ako sú tie veci.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: FFF13 #175054:
Plánovač cesty je asi rovnao "hlúpy" ako ja, keď sa raz za uhroský rok vyberiem MHD do mesta. Proste sa spolieham na cestovný poriadok. Pre úplnosť dodám, že peší presun na zastávku som volil s rezervou. Mal som možnosť nastúpiť na skorší spoj linky č. 4. Nakoľko som nechcel vedome cestovať na čierno, tak som ho nechal odísť (navyše to bola T6A5, radšej sa odveziem v Škodovke). O to viac som bol nasratý, keď som nakoniec aj tak cestoval na čierno a navyše zmeškaný.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #175059:
Ja takto jazdím aj autom. V živote som neplatil pokutu za prekročnie rýchlosti, alebo nezastavenie na STOPke, alebo jazdu na červenú alebo inú typickú blbosť, za ktorú policajti tak radi pokutujú (typické meranie zóny 40 na konci obce a pod.). Ja tam tých 40 naozaj až po tú značku pôjdem. Nech ich roztrhne od jedu, že na mne nezarobia. Síce s mnohým nesúhlasím, ale beriem to ako "je tam značka, tak sa ňou riadim", až keď budem mimo volantu, môžem umiestnenie tej značky kritizovať a pindať že je tam nezmyselná. Ak tam je, musím ju rešpektovať. Napr. ako musím rešpektovať keď D1/1 hovorí, že proti hrotu do odbočky musím ísť najviac 10 km/h. Čo, ako som neraz videl, vedie chdcov k mylenej predstave, že tá električka zastavuje a púšťa ich na prechode. Čo nie je pravda, ale tak to pre nich vyzerá (nepoznajú D1/1, vidia tramvaj, zastavia na prechode a kukajú na ňu a ona zrazu začne brzdiť - následne ich vyzvoní, lebo jej brzdenie chápali ako zastavovanie - odpozorované nie raz na Kamennom nám., resp. Štúrovej. Aby som sa vrátil k úvodu môjho príspevku, priznávam na rovinu, že nie vždy dodržujem max. povolenú rýchlosť. Ale jedine tam, kde viem že je to: 1. bezpečné, 2. nezvyknú ťam stávať policajti, 3. prekročenie je mierne, a za 4. mám na prekročenie sakramentsky dobrý dôvod (aby som stihol zelenú na ďalšej križovatke, lebo sa pripájam z vedľajšieho smeru - najčastejšie ľavej odbočky - tzv. "zelenej vlny").

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.