Reply on: N/A #175062:
Mimochodom, jedna vec, ktorú som si všimol vo Viedni. Neviem, či to majú v predpisoch, alebo je to iba "stará škola". Akonáhle idú oproti sebe dve tramvaje, pričom jedna ide proti hrotu cez výhybku tak, že v prípade zle prestavenej výhybky by nabúrala do oprotiidúcej, tak zastaví a počká, než prejde. Jedná sa o úseky mimo križovatiek, neviem či to majú vyslovene v predpise, alebo je to iba "dobrá prax", kažodpádne to schvaľujem, aj keď vidím ako to spôsobuje krátku "zápchu" nakopených áut za tramvajou (v danom úseku jazdí cestná doprava po koľajniciach). Zaujímalo by ma, či rovnaký "best practice" učia aj v DPB, alebo či je to vyslovene písané v D1/1. Na električke som jazdil iba neoficiálne (a aj na trolejbuse, samozrejme počas dopravnej špičky, aby to bolo zaujímavé).
Ecomat
sú aj vodiči pretekári ktorým sa občas zadarí a postíhajú semafóry tak aby moc nemeškali, ale nie každý je taký a treba chápať že niektorí vodiči majú svoje tempo lebo si tolko netrúfajú a nebudú sa snažiť keď vidia v palubaku že im servirujú také jazdné doby ktoré s realitou nemajú nič spoločné, napríklad linka 98 je dokonalý príklad čo si všímam že sa často rieši aj na FB .. a to nemusí byť ani čarovná 21. hodina kedy sa mení chrono ..