Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ecomat #174902:
V poslednom čase sa k nim pridávajú aj vodiči Volva. Tí síce väčšinou nejazdia ako magori ale zasa totálne ignorujú dianie okolo seba. Nepoužívajú blinkre, švihnú to tesne pred teba, jazdia dlhé kilometre stovkou v ľavom pruhu na diaľnici...
Pre seba som vytvoril poučku, že odkedy Volvo začalo vyrábať model XC90, prestalo byť značkou, kde sa dalo spoľahnúť na slušných vodičov.
Mám jednoho známeho, ktorý má 750 iL a je extrémne slušný vodič. A keď raz nás viezol ešte s jedným známym, tak ten konštatoval "ja som nevedel, že s bavorákom sa dá aj slušne jazdiť" 😁.
Teraz na nejakom pražskom webe prebehol zážitok, že voidč SUV Audi odbočujúceho doľava odmietol dať prednosť protiidúcemu vozidlu a na jeho vodiča pokrikoval, že v takom vraku má zabudnúť na prednosť.
Reply on: Ike #174900:
Mercedes až tak nie .. tí v Mercedesoch sa väčšinou vedia chovať, aspoň teda ja mám taký pocit pri šoférovaní na dennej báze .. skorej fakt BMW a Audi, ale poslednú dobu už aj Škoda ... čím novšie a čím viac HP tým viac arogantný úd 🙄
Reply on: 3pa3ck3 #174898:
No jo. Audi, BMW, Mercedes. Denno-denná realita v pozícii chodca, cyklistu, vodiča IAD a cestujúceho VOD ma presviedča, že za vodičov týchto áut treba rozmýšľať viac, ako za ostatných. A ešte ak má zelenú značku, tak si myslí, že si kúpil zemeguľu. Dospel som až tak ďaleko, že pri nich neaplikujem ani inštitút falošného vykročenia na priechode pre chodcov.😃
Reply on: 3pa3ck3 #174898:
Len doplním, že to schytala aj 1823.
Reply on: Petto #174895:
Elektricka vs. PZ auto.
4ky cez tunel a Nam.Snp smer ZP, daco je na nabrezi.
Okrem technických aspektov ešte nezabúdajte že je tam semafór (a keď je vypnutý, treba dať prednosť protiidúcim vozidlám), takže ak by ste tam vyslovene nemali policajta zastavujúceho dopravu, tak by bola dobrá šanca že by ten trolejbus musel zastať na úseku bez drátov. Tá úprava signálneho plánu by negarantovala že sa to odjazdí tak ako si predstavujete, môže byť napr. zápcha smer Hodžko cez ktorú by sa tbus bol musel predrať.
Reply on: si #174892:
aha, takže si to príliš predstavujem na železničný spôsob, kde to ide mechanicky. Ďakujem všetkým za vysvetlenie.
Reply on: samkoh #174891:
zberac na "klasickom" trolejbuse v BA je stiahnuty dole bud vodicom/inym clovekom ked je vozidlo v pokoji, alebo pruzinovym mechanizmom, ktory reaguje na rychlost odvijania sa toho "spagatu" pomocou ktoreho to stahuje(s) (ak je prilis velka, predpoklada ze doslo k vypadnutiu zberaca z vedenia a stiahne ho dole); a nazad sa vie dostat len po manualnom zasahu obsluhy ktora by mala okrem ineho aj "natiahnut" tu strunu ktora to stahuje (nie som si isty ci sa bez toho tie v sucasnosti pouzivane daju dvihnut alebo nie)....

takze ak by si chcel zberac zvesit "slusne", muselo by vozidlo zastavit alebo ist fakt ze minimalnou rychlostou aby to nejaka obsluha stihla a sklonove pomery v trase nie su zrovna take zeby sa tam nasledne vozidlo nejak rozumne rozbehlo (presuchtat by sa asi zvladlo, len by tam dlho blokovalo krizovatku)
stahovanie na povel maju pokial viem len vozidla ktore su schopne aj aktivneho (aj ked obmedzeneho) pohybu bez napajania
Reply on: si #174889:
trochu tomu "vyleteniu zberača" nerozumiem. Ako technický začiatočník si to predstavujem tak, že existuje nejaká automaticky navoditeľná "medzipoloha" zberača, v ktorej nie je vo fyzickom kontakte s trolejom, ale vie sa z nej dostať naspäť na trolej bez nutnosti manuálneho "natrolejenia". Aký je čo do rizika poškodenia vedenia a/alebo zberača rozdiel, či v tej "medzipolohe" ide pod trolejom, alebo nie? Argument s prípadným núdzovým zabrzdením v úseku bez troleja beriem, takže už viem, že môj pôvodný nápad bol nereálny. Plus mi ešte napadlo, že tie sťahovačky sú asi v rovných úsekoch, tzn. nehrozí trafenie sa vedľa troleje, čo by tiež prejazd od úradu vlády na Kollárko nespĺňal.
A ten sťahovák je, prosím, čo?
Reply on: Mhr1 #174881:
Dúfam, že pri výjazdoch to nikdy nevyužili, pretože kvôli úspore 600 m a využitiu Karolovej spojky vynechať "Mierko" by bolo extrémne trestuhodné.
Reply on: samkoh #174887:
z elektrickeho hladiska (aspon pri starsich vozoch typu 14/15Tr) mas jazdu na zotrvacnost obdobne ako ked by si mal zberace na troleji a vypadlo napajanie - bude Ti sice bzucat ze nemas stavu, ale kym nezabrzdis, ides.... problem je prave to ze musis nejak korektne stiahnut zberace, jazdit planovito s tym ze vsak zberac vyleti a strhovak to potom stiahne nie je zrovna idealne riesenie a obsahuje prilis vysoke percento poskodenia ci uz uhlikov/hlavy zberaca alebo trakcneho vedenia/prevesov ...
Reply on: samkoh #174887:
Rozdiel v tom nie je, proste si bez prudu, navyse by si pred takymto vyjazdom mimo stopu musel vybehnut s voza a zamykat strhovaky aby zberace nevyleteli prilis vysoko (a nezvesili niekde vedenie) v pripade, ze strhovaky nestiahnu zberace dostatocne nizko. Samozrejme by si sa musel ist potom rucne natrolejit. A navyse riskujes ze voz ostane mimo vedenia v pripade nejakeho nudzoveho brzdenia.
Reply on: 810zssk #174886:
toto je presne príklad, pri ktorom som sa chcel spýtať to, čo mi už dlhšie vŕta v hlave:
Rozlišuje klasický bezbaterkový trolejbus úplné spadnutie palíc vs. plánovanú jazdu na zotrvačnosť napr. pod úsekovým deličom? Teoreticky pokiaľ by sa na tých dvoch križovatkách upravil signálny plán a spravil by sa t-bus pruh, nedalo by sa ten kúsok bez trolejovej stopy v smere od Koliby na Kollárko prejsť "na zotrvačnosť"?
P.S. asi som tú prvú otázku zle napísal, ale išlo mi v prvej časti príspevku o to, či sa zberač vie na krátkom úseku mimo trolejovej stopy tváriť, že len ideme cez úsekový delič.
Reply on: Urbanway 2423 #174885:
Ona by tá spojka bola veľmi užitočná pri (početných) udalostiach keď je zablokované Hodžko, nebyť takého malého detailu že je jednosmerná. V opačnom smere sa od zast. Námestie slobody na Kollárko dostať nedá, takže žiaden zmysluplný odklon tam s trolejbusom spraviť nevieš (ak teda nemá baterky, alebo APU a vtedy zas tú spojku nepotrebuješ ani v tom smere kde je, aj keď trochu situáciu zjednoduší).

Pri tejto príležitosti mi napadlo či by eném nebolo dobré spraviť aj odbočku z Partizánskej na Šulekovu a späť, aby sa pri zablokovanom Hodžku dalo stále jazdiť okolo hradu. Ale bolo by treba zriadiť aj občasnú zastávku Kozia pred križovatkou aby to tam stálo tiež, nech sa dá aspoň zmysluplne prestúpiť na Zochovu.
Reply on: Andy #174884:
Ja len doplním, že naposledy tadiaľ pravdepodobne jazdila 203 z Koliby k Zimnému štadiónu počas návštevy pápeža v septembri 2021.
Reply on: Mhr1 #174881:
Zdá sa mi, že krátko po jej prevádzkovaní bola aj nejaká víkendová výluka, pri ktorej tadiaľ jazdila odklonená 203 na Kolibu. Tuším mala trasu Koliba - Búdková - ASMN - Koliba.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.