Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TomJ #174768:
Je to normálna fráza, každopádne, vzhľadom na cieľovku a doterajšiu terminológiu absolútne nevhodná.

Pevné dúfam, že v DPB neobjavia Shakespeara.
Reply on: TomJ #174768:
Ja to poznám z Británie v súvislosti so železnicami.
https://forum.thefreedictionary.com/postst197225_to-call-at------a-station-.aspx
Reply on: Majo #174767:
"This service only calls at stops..." je normálny pojem v angličtine alebo aj to je výmysel DPB? Lebo ešte som to nepočul a príde mi to, ako keby to mali byť spoje na zavolanie.
Národnostne segregovaná prevádzka - pre Slovákov bude jazdiť poobede, pre Britov večer. Výstižne to okomentovala cestujúca na zastávke: "To už ani Google Translator nevedia používať v tom dopravnom podniku?" 😁 Pripomínam, že zajtra o štvrtej sa bude podávať čaj o piatej. 🫖
Električky odchod Petržalka smer Ružinov tak za 15 min tade prejdú poza konečnú v Ružinove
Zurich Wynnizia
Električky na Ukrajinu dorazili do Petrzalky
Reply on: Viliam22 #174761:
Neboj, aj trolejbusy uz smeruju k rovnakemu stavu
Upozornenie
DPB: Linka 71: Hlavna stanica - prerusena premavka - premava odklonom cez Prazsku na Prokopa Velkeho.
Reply on: Majo #174760:
To je logické keď niekto nastrieka farbou iba obyčajný oceľový plech ani nejaká základná farba tam nikdy nebola, normálne značky majú hliníkové plechy a dvere na T-busoch sú už od iného výrobcu a vyzerajú byť kvalitnejšie
Technický stav niektorých NB 18 už naozaj pripomína B 741 na konci prevádzky (asi je to logické, keďže sú to v podstate nasledovníci Karôs).
Reply on: ikarus31 #174758:
v Petrzalke existuju vynimky typu 4251 alebo aj 4921 ktore sa daju nazvat sukromnymi, vodici si ich sami upratuju aj sami do nich doplnaju prevadzkove kvapaliny (olej, alycol, adblue) za nejake "vsimne" k vyplate a za odmenu im akoze s tym nikto iny nejazdi ale tiez to neni pravidlo a ked hori vyprava tak sa poslu do premavky aj taketo vozy.. bolo take uz neraz v minulosti
Reply on: Ecomat #174756:
Neviem ako inde ale minimálne v Petržalke sa dá pokiaľ viem čiastočne vybaviť aj "súkromý" voz a to tak že si ho vodič bude upratovať a umývať sám. Tuším aj podnik prispeje vodičovi na čistiace prostriedky a pod. V takom prípade by nemal ísť na službu inému vodičovi. Ako príklad uvediem 4251 ten voz nikdy nejazdí cez víkendy. Ale určite to nie je 100% garancia že s ním nikdo iný nebude jazdiť.
este k vyprave nocakov dodam, ze "kopirovanim" vozov na nocakoch si vypravcovia vo vozovniach ulahcuju robotu - ak vidia ze ten a ten voz je spolahlivy, nechodi na poruchy, nebyva odstaveny, vodici nanho moc nekydaju, tak ho tam napisu aj na druhy den (toto mimochodom plati aj na princip vypravovania nepridelenych vozov cez den - niekto tu spominal pozicane stare sorky v Petrzalke), a tak sa kludne stane ze dany voz je na NV-XY uz cele mesiace vkuse😉 nenapisu predsa na nocak hocijaky vrak co sa kazi - nebudu si robit robotu navyse..
ziadna oficialna pridelenost na nocakoch neexistuje, jedine okrem NZV 4254 cez tyzden ale ani to si nie som isty ci oficialne ..
Reply on: samkoh #174755:
no era "sukromnych" autobusov v DPB davno skoncila a to mnohi vodici nevedia prekusnut a myslia si ze tie vozy im patria, ale nie je to tak, celodenkari su dvaja alebo az traja na vozoch (tyzdenkari su dvaja a ti co robia 4-2 su traja), jedine delenkari su sami na pridelenych vozoch, ale napriek pridelenosti vsetky vozy jazdia podla potreby dalej aj ked "majitel" nerobi, ako skvely priklad sa daju uviest uz spominane NV, preto niekto moze mat dojmy ze tie vozy su tam pridelene, ale nie su - logicky najvhodnejsi sposob vyuzitia vozidla je bud celodenka alebo delena + nocak ... preto sa na nocakoch tocia furt dokola tie iste vozy ..

dokonca sa moze stat ze napriek tomu ze mas nejaky voz prideleny tak ho v nejaky den ani nemas a dostanes iny voz lebo ten tvoj potrebuje napr. udrzbu a ide na delenu takze bude ho mat delenkar a jeho voz zas ide na celodenku namiesto tamtoho, atd... ine bolo kedysi ked vodici si zamykali vozy a ked mali volno ci dovolenku tak ich vozy stali bez pohybu na betone, ale tieto casy davno skoncili... dnes kopa vodicov ani prideleny voz nema napriklad, ani zadelenie, jazdia random podla potreby na kazdom type vozov danej prevadzky, tzv. zalohy..

no a ked ti niekto nieco porobi s vozom kym mas volno a ty si to v prvy turnusovy den vsimnes tak nahlasis veducemu a vdaka tomu ze dnes uz ma vsetko kamery vsade, vselico sa da dohladat...
ešte k tomu prideľovaniu vozidiel vodičom: pridelenie znamená, že dané vozidlo je
a. výhradne určené pre daného vodiča, kým neprestane robiť v DPB a po ňom to dostane iný, alebo
b. prednostne pre daného vodiča a počas jeho voľna to vozidlo dostanú vodiči bez prideleného vozidla?
Z laického pohľadu mi príde možnosť a. blbá, keďže vozidlo nepotrebuje 2 dni voľna do týždňa a keď má motor čo "žrať", tak mu nevadí jazdiť aj od polnoci do polnoci. Na druhej strane ak platí b. a ten zaskakujúci vodič niečo nenápadné s tým vozidlom pokafre(napr. úprava kabíny), ako bude kmeňový vodič vysvetľovať, že to nebol on?
Reply on: Urbanway 2423 #174751:
Pri autobusoch všeobecne na denných linkách má väčšina vodičov pridelené vozidlo. U nočných nie.
Reply on: Urbanway 2423 #174751:
Môžu, ale či im bude aj vyhovené je už vo hviezdach.
Reply on: Depebe #174749:
Môže v súčasnosti vodič požiadať o pridelenie vozu, alebo sa to nedá? Pre niektorých vodičov to môže byť výhoda, keď si ho udržiavajú v dobrom stave a nemusia jazdiť na nejakých zničených vozoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.