Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
11ks Medakov dnes stojí a okrem toho 7ks dlhodobo 😂😂😂 čo sa deje??? Dosluhujú?
Prave hlasili do vysielaciek: odklon na Kutiky, NAD do Dubravky
Reply on: 3pa3ck3 #174329:
Takéto veci riešia dráhové zákony/vyhlášky. Cestné zákony/vyhlášky sú pre dráhovú dopravu druhoradé.

"(7) Prevádzkovateľ dráhy alebo dopravný podnik môže v prevádzkových predpisoch ustanoviť ďalšie návesti, návestidlá, svetelné signály a značky po ich schválení príslušným vyšším územným celkom."
Reply on: 3pa3ck3 #174329:
Vo vyhláške sú uvedené iba na účel vyhlášky a to je predmet zákona o CESTNEJ premávke, teda menovite:
a) aby signály poznali vodiči v prípade, ak sú nimi regulované vyhradené jazdné pruhy,
b) aby signály poznali vodiči električiek tam, kde sa používajú na reguláciu v prípade križovania s cestnou premávkou.

Inak sa vodič električky riadi interným predpisom v ktorom predzvesť definovaná je.
Reply on: Solider #174327:
Keď už je otvorená táto téma, aký je vlastne právny status predsignálov? Vyhláška 30/2020 niečo také nepozná, nemali byť teda rovnako záväzné ako tie, ktoré pod sebou nemajú "P"?
Reply on: Majo #174325:
Tu je problém, že električkové signály nemajú prechodový signál Čakaj ("oranžovú"). Síce vo vyhláške už zavedený je (jedno svetlo v strede hornom riadku), avšak neviem o tom, žeby sa aj reálne niekde vyskytoval. Aj keď konkrétne na tomto mieste je špeciálne návestidlo pre električky zbytočné, stačilo by riadiť sa klasickým cestným trojfarebným návestidlom.
Reply on: david1 #174326:
Tie predsignály na niektorých križovatkách ani nefungujú.
Reply on: Majo #174325:
To je ten problém.
Už nedavajú vodiči taký pozor na predzvesti pred križovatkami lebo preferencia. No tá nemusí fungovať na 100%.
Podobne takto električka skoro zrušila auto na otočke pred River parkom..
Reply on: Cancer #174312:
To je naozaj prekvapivé. Keď v 99,9 % prípadoch takýchto nehôd je na vine vodič gumokolu a človek denne zažíva veľa situácií, kedy vodič električky ďalším takýmto nehodám pohotovou reakciou zabráni, nečudo, že človek to už berie tak nejak automaticky. Faktom je, že už včera na karloveskej nefungovala preferencia a viackrát som videl, že hodili semafory "stoj!" tesne pred električkou, ktorá potom "magnetkovala".
Reply on: Fanda #174319:
V DPB sa to rozhodne takto nerobí, maximálne možno dispečeri o pár minút pozdržia posledné jedno - dve vozidlá v obratisku, ale aj to je skôr výnimočné. No stále je to zlepšenie v porovnaní s minulosťou, kedy dispečeri viac-menej iba sedeli v aute a niečo vypisovali alebo sa tvárili, že niečo vypisujú. Mám v živej pamäti situáciu spred pár rokov, kedy som jazdil nejakú víkendovú X-ku z Komisárok do vozovne Krasňany a pred dispečerom sediacim v C3 sa pri vozovni prázdny autobus pohol v smere do mesta v okamihu, kedy som otvoril dvere na výstup asi 70 cestujúcim. V súčasnosti je naozaj občas vidieť, že sa dispečeri snažia a dokonca aj použijú zdravý rozum.
Vypravených bolo 17 záložných vozidiel.
Reply on: toldo #174321:
Ono to je vo všetkom tak, že sa komentuje vždy niečo bez toho, aby malo okolie resp. diskutujúci relevantné informácie.
Reply on: Miro #174318:
neviem, ako to bolo. v kazdom pripade robit zavery podla jednej fotky a automaticky vinit vodica auta je trochu unahlene nie?
Reply on: Majo #174309:
Tak isto sa to robí aj v DPB, vozidlá odchádzajú na pokyn dispečingu operatívne neskôr, aby sa získal čas do spustenia náhradnej dopravy. V tomto konkrétnom prípade prejazd po príchode sanitky smerom do centra nebol možný čo bolo asi desať minút po nehode.
Reply on: toldo #174317:
Napríklad ja. Dokonca som sa domnieval, že sa auto išlo otáčať cez priechod cez chodcov.

A je to naozaj tak, ako hovorili v správach?
Reply on: Geravy #174315:
"tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom"
ked pouzivas mnozne cislo, kto tu okrem teba mudroval na zaklade jednej fotky a hovoril cosi o odoberani vodicaku?
Reply on: Majo #174309:
no, to je uz trosku iny level managementu krizovej situacie 🙂
Reply on: Jezo #174314:
Mne to pride ze trcal tym lavym prednym rohom na zaciatku prechodu, ze to tam otoci a T6 ho nabrala a odsotila (asi nie velkou rychlostou). Ale tak hej - je to divne. 🙂 Zas ak stal na priecesti, alebo vchadzal, tak ho lizla na prednej casti, z coho by mi mechanika hovorila, ze by spravil mozno aj hodiny a skoncil niekde na ceste. Ale takto je posunuty o dobrych 20m na ceste. No neviem si predstavit ako to prebehlo. 🙂 Ale tak zjavne nejak ano.
Kazdopadne ak je tak ako pise Cancer, ze elektrickar siel na "cervenu", tak sme tu VP a OP odoberali vodicovi/cke z MA nepravom.
Reply on: Geravy #174307:
Potreboval by som vysvetlit mechaniku, ako sa tam auto snazi otocit na prechode, narazi do neho elektricka a auto skonci v kolajisku pred prechodom...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.