Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Čo sa týka tej zimy v Otokaroch, tak mne sa neraz stalo, že som skoro ráno nastúpil do trolejbusu, v ktorom síce hučalo kúrenie (niekedy ale nie), ale aj tak tam bola zima. V niektorých Soroch (hlavne v tých najnovších) býva večer pravidelne celkom zima. Jedine električky kúria všetky dobre. V Otokare som zatiaľ zažil len také teplo, že som von vystúpil spotený (sedel som v zadnej časti, kde bolo o niečo teplejšie ako vpredu), ale je pravda, že skoro ráno som ním zatiaľ nešiel.
Reply on: Foltest #172908:
Vpredu nemajú radiátory, je tam iba jeden fukár. Vo vlečke je oproti tretím dverám radiátor. A to je všetko. Rozdiel je v tom, že v Otokare môže byť 18 stupňov - toľko v Sorke nevytopíš ani náhodou.
Reply on: Cancer #172916:
Dobre, napíšem teda jeden komplexný príspevok a verím, že všetko objasním. Ja rád cestujem akýmkoľvek vozidlom, niektorými menej rád, niektorými radšej, avšak celkovo je cestovanie verejnou dopravou pre mňa výhodné a praktické, pretože všade ťahať auto je často nemožné, nákladnejšie, ale samozrejme niekedy je to aj super pomocník. Čo mne vadí na SOR NB 18 City je, že je tam v lete teplo, v zime zima a celkovo ich riešenie nie je zrovna to, čo obľubujem. Otokary nevelebím, samozrejme vidím problémy s dverami, s klimatizáciou, aj lacnejšie prevedenie niektorých častí, ale treba si uvedomiť, že Otokar za 254-tisíc € a SOR NB 18 City za vyše 300-tisíc € je skutočne rozdiel v prospech Otokaru. Problémy s kúrením aj dverami sú podľa mňa o šikovnosti technikov a premyslenia stratégie vedenia a verím, že sa to vyrieši. Moja rada teplo sa obliecť bola myslená len v tom zmysle, že kým sa chyby nevychytajú, tak to treba pretrpieť a prispôsobiť sa, ale určite nesúhlasím s tvrdením, že to treba dlhodobo tolerovať a neriešiť, to naozaj nie. Určite je netolerovateľné, aby bola v autobuse, ešte k tomu v novom, zima. Môžem skúsiť prezistiť, čo sa s tým robí, alebo ako to teda je, ale tentokrát to už napíšem tu, ak sa mi to podarí zistiť. Ďalšia vec je, že nie som zamestnancom DPB ako som už uviedol, ani mesta, len aktívne podporujem cestovanie verejnou dopravou, keďže je to podľa mňa udržateľná a správna forma cestovania, ale to tu nemusím rozvádzať, keďže asi všetci čo sme sa tu zišli, máme radi verejnú dopravu. Ja mám svoju prácu úplne mimo dopravy a tak mi to aj vyhovuje, VHD/MHD je len hobby. Treba však povedať aj to, že MHD sa skutočne podstatne posunula dopredu od poslednej zmeny vedenia, niektoré nápady boli populárnejšie, niektoré menej - také premenovanie zastávok je podľa mňa fail a verejne som to tu kritizoval toho času a dosť vážne mi to vadilo, ale v priemere to ide dobrým smerom. Všeobecne by som bol ale veľmi rád, keby v tomto celom diskusnom fóre bolo viac slušnosti, úcty a pohody. Pekný večer.🙂
Reply on: N/A #172898:
Ale aby ste nepovedali, že som nič konštruktívne nenapísal: keď sa cestujúci prestanú sťažovať na chladničku v zime v nových vozidlách nezačne vám byť teplejšie v tom zlom zlom NB18.

Bude vám v ňom stále zima (lebo vy sa nesťazujete a radšej sa tešíte, že môžete ísť inokedy novým vozidlom ktoré sa vám páči tak veľmi, že žiadnu jeho kritiku nepripúšťate), a ostaným cestujúcim bude zima v tých Otakaroch nadránom ako písali.

Vyriešiť je potrebné oba problémy – do NB18 sa vrazili prachy do klimatizácií, do kamerových systémov, do nového čalúnenia ale tesnenia dverí sú stále poškodené, kúrenie doteraz od dodania nikto nebol ochotný riešiť... Možno aj preto, že niesu klúčovými luďmi považované za toho hodné, možno je tam iný problém.

Faktom ale zostáva, že až do ich vyradenia sú to riadne prevádzkové vozidlá a zima by nemala byť cestujúcim ani v jednom z nich.

Ak vám niekedy konečne prestane byť zima v tých NB18 a nájde sa niekto kto by zabezpečil v nich účinné kúrenie, tak to bude hlavne vďaka tým ktorí sa na ne sťažovali a nezobrali to, že je v nich zima ako hotovú vec. Ak nikto taký nieje budete mrznúť aj naďalej.
Reply on: N/A #172910:
Môj príspevok si nepochopil a nepochopíš. Zjavne čítaš medzi riadkami. Nenapísal som, že kvôli Otokaru budeme na PNke! PNka bude spôsobená práve tou “klímou”, nech už je to čo chce, lebo je to na prechladnutie a nepomôže ti ani to, že si teplo oblečený! A áno, budem v takom prípade žiadať DPB o preplatenie PN lebo je to jeho chyba!
Reply on: N/A #172910:
Lenze presne potom takymito milion drobnymi preslapmi straca DPB cestujucich a PRimator vyplakava, ze ludia jazdia autami 🙂
Reply on: N/A #172895:
Takze ked v Otokarovi nepojde v lete klima, mam si doniest plavky a vlastny bazen do autobusu? 🙂
Reply on: Cancer #172911:
Nie pán Balog, ja pre DPB nepracujem a ani som nikdy nepracoval, pracujem v súkromnom sektore na úseku finančnej analytiky. Dúfam, že Vám táto odpoveď stačí.
Reply on: Foltest #172896:
Zjavne nám nášho Soršteka zamestnali v DPB, inak si tieto príspevky v poslednej dobe neviem vysvetliť... 🤕

A zaklincuje to potom v #172898 na štýl – „Čo sa majú tí cestujúci na čo sťažovať. Nech platia a šúchajú nôžkami, alebo nech pália dopi- preč. Dopravný podnik je tu pre vodičov a šotoušov! Buďte radi, že vás v našich autobusoch trpíme, vy chamraď mizerná!!!“
Reply on: Salomon #172906:
Reagujem len na to, že byť na PN-ke kvôli Otokaru a ešte aby DPB preplácal nemocenské..

Foltest: Ďakujem za objasnenie, aspoň už nemusím chodiť do jaskyne Driny. 😏
Reply on: toldo #172902:
Schvalne som si teraz presiel Gagarinku na aute- v smere "do mesta" je prakticky takmer cela oranzova, v smere z mesta je oranzovy tebou zmieneny usek. Najhorsie na tom je, ze uz aj ta oranzova docela zlieza aj biela stale presvita- diva svina aby sa v tom vyznala. Zrejme doslo ku skresleniu na tvojich zaberoch z dovodu nocneho snimania.
Reply on: Solider #172904:
A kuri fakt ze klimou? Alebo len automaticky prepina medzi klimou a obehovkou ako mercedesy?

Edit: este by som pre Sor23 dodal, ze v starych sorkach je jaskynna teplota ficura, nie bug 😀
Dnes po 17:00 protest pred Prezidentským palácom - čiže treba počítať s možnosťou neprejazdnosti Hodžovho námestia
Reply on: N/A #172895:
Máš pocit, že neviem, že je január a žeby som nebol oblečený teplejšie? Písal som to niekde? Čítaš medzi riadkami? Tvoja odpoveď je hodná pre deti v škole a 18 ročným. Tak, keď si taký múdri, tak nech vodič radšej, nič nezapína lebo príjmem prirodzene chladne vozidlo ako v kombinácii s klímou / umelou zimou.
Reply on: Petto #172901:
A nabehol si tam s teplomerom, že vieš aká tam je vnútri teplota?
Reply on: Foltest #172899:
Ale on sa sťažuje, že namiesto kúrenia pustil klímu, lenže Otokar kúri klimatizáciou a vodič to nedokáže ovládať, pretože teplotu vo vozidle riadi automaticky riadiaca jednotka.

A tým, že sa otvárajú dvere centrálne, tak sa do vozidla vháňa studený vzduch zvonku a následne to teplotné čidlo vyhodnotí ako pokles voči temperovanej teplote a začne fúkať vzduch na vyššom stupni ventilátora.
Reply on: Foltest #172899:
najma ked v 30 rocnych karosach teplo byt vedelo 😛
Reply on: Minko #172892:
https://youtu.be/Gkel7hCNlXc
sice vecer potme, ale na oranzovu to teda nevyzera. snad okrem vlny v case 1:35-1:40, to nie je ziadna tragedia
Reply on: 3pa3ck3 #172900:
Zial asi si budeme musiet zvyknut,ze take 1. kolo bude v Turkoch vzdy zima jak vonku.
Reply on: N/A #172898:
Tu to vyzerá, že pri písaní podmienok VO ľudia v DPB nepočítali, že stroje vyrábané na juhu Európy nie sú úplne prispôsobené na naše klimatické podmienky. Teraz sa s tým asi už veľa robiť nedá, ale pri ďalších nákupoch si to bude potrebné ustrážiť

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.