Reply on: Ike #172692:
"Je potrebné použiť aj opticko-psychologické a fyzické prekážky (šikany), aby to platilo fakt pre všetkých. Menej áut (aj s vyššími otáčkami a splodinami na jedno auto) = menej exhalátov a absolútnych číslach."... možno by postačovala tvrdá represia, dôsledné udeľovanie a výber pokút ...
birch
Ale so znížením rýchlosti skutočne nejde ruka v ruku aj menší počet nehôd. Ich dôvody sa však menia, k bežnej nepozornosti sa pridáva pocit menšieho rizika (však idem pomaly, to určite ubrzdím, nič sa nestane...) + nepohody (trčím v zápche pol hodinu / plazím sa cez mesto aj keď by som mal byť už doma) + správania ostatných (ak ideš pomaly, chodec sa ti skôr vrhne pod kolesá ako keby si šiel rýchlo). Naopak ubúda nehôd súvisiacich so stavom vozovky a kvôli nedaniu prednosti v jazde.
Ale inak rada, ktorú si dostal, že ak nevieš jazdiť v miestach s obmedzenou rýchlosťou, tak (tadiaľ) jazdiť nemáš, bola správna