Nemala by potom ale stáť aj na VŠ Manažmentu, keď už by nebola považovaná za ,,expresnú." Teraz sa tuším považuje za ,,expres" Centrum-Jarovce-Rusovce-Čunovo a preto ide v Petržalke ,,expresne" a nezastavuje na týchto dvoch zastávkach.
Pomohlo by, keby sa tam proste vypravovali klbaky celotyzdenne. Mozno by este inspekcna sluzba DPB mohla vyriesit zahadu, preco nestoji na zastavke Rusovska cesta
Posilnenie 90 by tiez nebolo od veci, ale to sa niekde zaseklo.
Aha, tak ja som to zle pochopil.
Na 91 som okrem týchto víkendov ešte registroval problém so spojmi na ktorých jazdia nočné poradia (krátke vozy), pretože tam vraj tiež bývali preplnené vozy? Je to ešte stále problém, alebo sa tam už znížil dopyt? A nepomohlo by v prípade víkendovej 91 posilnenie 90 na 30-minútový interval?
V slnecniciach pribudaju takze aj cestujucich pribuda, ale narazal som skor na to ze ludia chodia za rekreaciou tym smerom uz od aprila a v juni su tam solo vozy uz doslova uchylne, casto ani nepoberu cestujucich. Preco ked na 29 a 43 zacina sezona spravidla cez Velku noc, nemoze zacat aj na 91?
Tbusy a električky neviem ako, ale autobusy sa prideľujú stále. Až na menšie výnimky (tzv. mimo zadelenia, zálohy, ...) každý vodič má nejaký pridelený autobus, aj nový vodič. Sú prípady že je vodič sám na voze (robí delené služby - špičky), alebo že sú dvaja na voze - robia iba pracovné dni (tzv. 5+2) - jeden ráno jeden poobede, alebo sú traja na voze (tzv. 4+2) - jeden je ráno, jeden poobede a jeden z trojice má vždy voľno.
Ale veľmi často sa stáva, že vodič "svoj" pridelený voz "nemá" dlhšie, lebo napr. je krátodobo či dlhodobo odstavený, alebo vodič zo zálohy robí službu s iným typom vozidla, alebo namiesto niekoho iného, alebo voz ide cez medzidiel na prehliadku, údržbu, čistenie - takže sa hodí na delenú službu, ale vodič(i) majú podľa zadelenia nejakú celodennú ...
Čo viem, tak primárne sú legendárne priradené tzv. delenkárske vozy - pracovný režim 5+2, kedy vozidlá jazdia len v čase špičky, tie sú vo väčšine prípadov pridelené. Ako príklad môžem uviesť 63/3,4, ktoré sú síce celodenné, no pridelené. Typické delenkárske vozy boli pred 5 rokmi tieto, potom ma to už ďalej nezaujímalo (BN10.5): 3403,3407,3413,3428,3431,3432,3433,3434,3437 - špičky na 20, 23, 53, 67 a pod. Pri SU10 to boli predtým 2008 a 2009 - špeciál 23/4 v týždňovom turnuse v striedačke s 130/1. 2009 hodili do zadelenia 4+2, teraz je miesto nej 2007. Zväčša platilo pravidlo béusu: pridelený voz = vládny voz, nepridelený voz = vergel, čo dáva aj logiku, aj keď by to tak nemalo byť. Pridelené vozy sa aj zdobili, tuningovali a tak, ale potom prišlo pred už x rokmi nariadenie, že sa tie dekorácie a hovadiny majú odstrániť kvôli jednotnému vizuálu, nech nie sme na Balkáne a odvtedy to ide celé do unifikácie.
Sú to skôr pozostatky z minulosti, alebo sa pridelujú ešte stále? Stačí byť kamošom výpravcu (alebo niekoho, kto to spravuje) a dá sa tak dostať pridelený aj napr. nový SOR s klímou, alebo sa pridelujú skôr staršie vozy?
Až na to , že vodiči si nevyberajú autobusy. Musia jazdiť na tom čo sa im ráno pridelí. Je to podobné ako pri pilotoch. Tiež keď príde do práce tak si nemôže vziať prvé lietadlo na ploche ktoré sa mu zapáči. Riadi sa to pravidlami, na vodiči nemajú dosah
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Urbanway 2423