Tbusy a električky neviem ako, ale autobusy sa prideľujú stále. Až na menšie výnimky (tzv. mimo zadelenia, zálohy, ...) každý vodič má nejaký pridelený autobus, aj nový vodič. Sú prípady že je vodič sám na voze (robí delené služby - špičky), alebo že sú dvaja na voze - robia iba pracovné dni (tzv. 5+2) - jeden ráno jeden poobede, alebo sú traja na voze (tzv. 4+2) - jeden je ráno, jeden poobede a jeden z trojice má vždy voľno.
Ale veľmi často sa stáva, že vodič "svoj" pridelený voz "nemá" dlhšie, lebo napr. je krátodobo či dlhodobo odstavený, alebo vodič zo zálohy robí službu s iným typom vozidla, alebo namiesto niekoho iného, alebo voz ide cez medzidiel na prehliadku, údržbu, čistenie - takže sa hodí na delenú službu, ale vodič(i) majú podľa zadelenia nejakú celodennú ...
Čo viem, tak primárne sú legendárne priradené tzv. delenkárske vozy - pracovný režim 5+2, kedy vozidlá jazdia len v čase špičky, tie sú vo väčšine prípadov pridelené. Ako príklad môžem uviesť 63/3,4, ktoré sú síce celodenné, no pridelené. Typické delenkárske vozy boli pred 5 rokmi tieto, potom ma to už ďalej nezaujímalo (BN10.5): 3403,3407,3413,3428,3431,3432,3433,3434,3437 - špičky na 20, 23, 53, 67 a pod. Pri SU10 to boli predtým 2008 a 2009 - špeciál 23/4 v týždňovom turnuse v striedačke s 130/1. 2009 hodili do zadelenia 4+2, teraz je miesto nej 2007. Zväčša platilo pravidlo béusu: pridelený voz = vládny voz, nepridelený voz = vergel, čo dáva aj logiku, aj keď by to tak nemalo byť. Pridelené vozy sa aj zdobili, tuningovali a tak, ale potom prišlo pred už x rokmi nariadenie, že sa tie dekorácie a hovadiny majú odstrániť kvôli jednotnému vizuálu, nech nie sme na Balkáne a odvtedy to ide celé do unifikácie.
Sú to skôr pozostatky z minulosti, alebo sa pridelujú ešte stále? Stačí byť kamošom výpravcu (alebo niekoho, kto to spravuje) a dá sa tak dostať pridelený aj napr. nový SOR s klímou, alebo sa pridelujú skôr staršie vozy?
Až na to , že vodiči si nevyberajú autobusy. Musia jazdiť na tom čo sa im ráno pridelí. Je to podobné ako pri pilotoch. Tiež keď príde do práce tak si nemôže vziať prvé lietadlo na ploche ktoré sa mu zapáči. Riadi sa to pravidlami, na vodiči nemajú dosah
neviem či som nejaké jazdenky nevidel v premávke aj predvčerom (30.6.).. Každopádne Karosy je teraz častejšie vídavať na 32 než na 75 Len ma v tej súvislosti napadá, že tuším minulé leto (prázdninový CP) sa to tuším zvládalo vykrývať bez použitia Karos, tohto roku to nejde?
Podľa výpravy bolo už dnes v premávke aj pár jazdeniek na 59 a 75
Ja kebyže som bol vodič tak si v lete radšej vyberiem jazdený nízkopodlažný a klimatizovaný autobus napr. aj s otvorenou kabínou ako nejaku starú Karosu
Mike
Ale veľmi často sa stáva, že vodič "svoj" pridelený voz "nemá" dlhšie, lebo napr. je krátodobo či dlhodobo odstavený, alebo vodič zo zálohy robí službu s iným typom vozidla, alebo namiesto niekoho iného, alebo voz ide cez medzidiel na prehliadku, údržbu, čistenie - takže sa hodí na delenú službu, ale vodič(i) majú podľa zadelenia nejakú celodennú ...