Lebo mali sme taku debatu, ze ked postavia novu autobusovu stanicu na Nivach, ktora bude cela podzemna, tak ako to bude s tymito alternativnymi pohonmi v autobusoch. Ci tam budu mat vlastne povoleny vjazd.
(1) Za vozidlom pravidelnej verejnej dopravy osôb, ktoré zastavilo v obci na zastávke bez nástupného ostrovčeka alebo bez nástupišťa na zvýšenom električkovom koľajovom páse, vodič iného vozidla je povinný zastaviť vozidlo. Ak je na zastávke viac vozidiel, vodič je povinný zastaviť vozidlo za posledným z nich. Vodič smie pokračovať v jazde, ak neohrozí osobu, ktorá nastupuje do vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo z neho vystupuje.
(2) Vodič je povinný v úseku zastávky pravidelnej verejnej dopravy osôb dbať na zvýšenú opatrnosť a jazdiť primeranou rýchlosťou tak, aby neohrozil osobu vystupujúcu z vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb alebo do neho nastupujúcu.
Čiže stačí zastaviť za električkou/autobusom. Navyše sa jedná o zastavenie vozidla, čiže vodič neporušuje zákaz zastavenia na žltých čiarach.
"zrovna blumental smer von z mesta v popoludnajsej spicke neprejdes asi ani za 2 minuty pokial ostanes stat pred tym vyvysenym, ak aj nahodou trafis dieru ze tam nie je ziadne vozidlo, mozes si byt isty ze ti tam vlezie chodec (hned pred a za vyvysenym su priechody pre chodcov), a idealne na prechode blizsie k vazovovej mu budes davat prednost tak ze ostanes na tom vyvysenom...."
pokial zastavi za elektrickou a medzitym sa mu tam objavi dalsie vozidlo, dajme tomu, stane sa, problem ale je ked sa nejake hovado so svojou plechovicou snazi presuvat pomedzi vystupujucich/nastupujucich...
#168818 zrovna blumental smer von z mesta v popoludnajsej spicke neprejdes asi ani za 2 minuty pokial ostanes stat pred tym vyvysenym, ak aj nahodou trafis dieru ze tam nie je ziadne vozidlo, mozes si byt isty ze ti tam vlezie chodec (hned pred a za vyvysenym su priechody pre chodcov), a idealne na prechode blizsie k vazovovej mu budes davat prednost tak ze ostanes na tom vyvysenom....
Ja neviem, ja stojím PRED tým vyvyšeným priestorom keď idem autom. Pokiaľ viem, zákon hovorí pred zastávkou, a tá je jasne označená. A čuduj sa svete, viac ako 2minúty som tam nikdy, ani v špičke nestál aj pri frekvencii MHD v špičke. A možno to bude tým, že trocha rozmýšľam než zošliapnem plyn/brzdu....
si: No, hej, škodofka je v tomto mierny problém, ale napr práve tam sa dá tváriť že si šiel prehodiť manuálne výhybku..a že pri vystupovaní ti skočilo auto do cesty a ty v ruke železo, nuž......
btw, je inak nejaký subjektívny dôvod prečo pražáci majú železá pod vozom v rúrke, a naši ich majú v kabíne? Je na to nejaký logický dôvod?
Hej, presne toto su tie problemy, za ktore vodic auta nemoze! napriek tomu zavadzia. Preto tvrdim, ze ten Viedensky typ je tam pri AKTUALNEJ frekvencii vozidiel MHD nevhodny.
Teda chlapci, tu sa vás zase zišlo hrdinov A čo keď vodič CMV zastaví za električkou a po chvíli príde ďalšia, ktorá zastaví za tou prvou a električkár otvorí dvere, že šak tam ten autičkár nemal stáť. Ale keď autičkár zastavil, tak tá druhá električka ešte nebola ani v dohľade.
zelezo je problem (hlavne ako ho "vyhodit" z takej skodovky tak aby to vyzeralo len ako neumyselna nahoda ) avsak vychova vystupujucimi cestujucimi pokial vidic otvori dvere je uplne na mieste (idealne klucom/klincom v ruke po laku a tvarit sa ze vsak som sa len potkol pri vystupovani....)
Ak to vyhodí vodič ktorý je len vyššou verziou toho železa, tak áno. Keby človek mojich rozmerov, pán sadá nazad do auta.
Posledný toto skúšal so mnou (byť ja v pozícii gaštana) keď na Modrom mentálovi to skúsil prejsť, električku nevnímajúc. Vošiel som do cesty, buchol po okne, zastavil, začal sa rozkrikovať, Od toho dňa musel navštíviť servis skrz zadný stierač.....jeden chalan (poznám ho, ale nejak som ho neregistroval na zastávke) využil tento čas, prešiel pred auto a zaklapol mu spätné. Chlapec v aute si to rozmyslel, a odišiel..... Bez urážky, ale trúbiť na ľudí na zastávke lebo on prechádza cez zastávku a ľudia nastupujú a vystupujú. Nie. Reálne je už veľmi veľa ľudí čo vedia, ako sa správať. A ten zbytok treba najskôr napomenúť, a ak ide aj tak do boja, treba tiež ísť do boja.
Nesmú sa ľudia báť zakročiť. nikto. Vždy keď vzniká nejaké porušovanie zákona, obzvlášť také, ktoré môže dakoho ohroziť.
To isté sa dialo už na pravekých zastávkach bez nástupného ostrovčeka (Šafko, Beseda). Stačilo šikovne vypadnuté výhybkové železo na kapotu takéhoto polovodiča a na dlho to zase prestal robiť.
Pri NBS to bolo veselé, K2S zablokovala takmer celý prejazd na Mýtnu, busy sa tam horko-ťažko vlnili naokolo... Doteraz nerozumiem, či sa dokázala v takom mieste pokaziť, alebo to bola nehoda.
Andy