Aky zmysel ma na segnerovej minutu cakat na odchod smer kutiky? A zdrziavat druhy voz iduci tym istym smerom ktory uz mal odist? To cakanie na segnerovej je bezne od zrusenia jurigovho...
Na Dolných Honoch pred zastávkou Komárovská v smere z mesta je strhnuté vedenie na asi 200-metrovom úseku, pod ním uviaznutá 203/51-6311. Do začiatku dennej premávky trolejbusov to hotové určite nebude, takže zrejme bude NAD od cintorína po Čiližskú.
On by ten 30 minútový takt mal podľa mňa zmysel celonočne a celotýždenne, pretože 30 minút je už interval, pri ktorom sa už dá hovoriť o akej-takej flexibilite a stávajú sa aj spontánne použieľné. To je pri hodinovom nemožné, tam ostáva buď len plánovať program s ich použitím vopred, alebo ísť autom či taxíkom...
Lenze ludia sa na tom Hodzku negeneruju zo vzduchu.
Problem je, ze pred piatou denne linky jazdia este velmi sporadicky a nahodne takze sa medzi nimi neda prestupovat. A medzi nocakmi sa prestupovat neda, lebo nejaky majster to vymyslel tak ze ta vyklopia v centre a potom odidu naprazdno (tieto polrozjazdy o 23:30, 0:00 a 4:30 su uplna uchylnost a zivy pozostatok myslenia "nocna doprava je pre vodicov").
Na piatu sa v proste BA nedostanes skoro nikam. Riesenie je jednoduche, pridat odchod 4:30 zo stanice, s tym ze po prichode na konecnu bude to vozidlo pokracovat na dennej sluzbe. Lebo to je dalsia blbost, ze v case kedy zacina najsilnejsi dopyt, DPB s pokojom jemu vlastnym posiela 20 vozidiel do vozovne oproti desiatkam vozov co prave idu von. Hlavne ze setrime jalove kilometre...
Polhodinový takt do 2:30 by v piatky a soboty zmysel mal, no pri súčasnom zmýšľaní DPB to určite nehrozí - platia presvedčenia "v noci sa necestuje" a "nemá kto robiť nočné" (ani jedno z toho nie je pravda, ale o tom som sa tu už nedávno zmienil), čiže pridať výkony do nočnej výpravy zo zásady nie. Maximálne keď sa koná nejaká akcia v meste.
Každých 20 minút je v súčasnej situácii naozaj zbytočný luxus, ale každých 30 minút - na začiatok aspoň v noci pred voľným dňom a aspoň, povedzme, do 2.30 - by použiteľnosť nočákov výrazne rozšírilo.
samozrejme tam kde nie sú dobré výjazdy by som to riešil nočákmi, ale oblasť Hodžka zoberiem, ide N93 a N95 o 4:32
83 ide z Hodžka 4:50 prvá, 84 4:58, 93 4:43, 202 3:56 (tam by som N72 výhľadovo ukončil 3:30 z centra tak ako je dnes), 212 4:51(smer Prievoz) a 5:04(studienka), 207 5:08(smer Zimný štadión) a 4:48(studienka)
Zo zochovej musíme brať ešte 80, 94 a zväzok 31/39
80 ide smer Petržalka o 4:32, 39 smer CSU 4:32, opačný smer 4:59 a 94 o 4:50 smer Petržalka
Nočáky majú celkom dobré pokrytie oblastí až na pár výnimiek, s tým že by šli do 4 rána vedeli by sa dané spoje prirodzenejšie napojiť na nejakú trasu príklad:
nočák N31 príde na CSU o 4:10, do mesta by šiel 4:25 ako riadna 39, resp by mohli ísť tieto nočáky do vozovne pri niektorých linkách (N31:>39Trnávka, N34->83Petržalka), odpadli by niektoré jalové výjazdy
Áno, väčšina výjazdov je na trase, z čoho vyplýva, že spojenia z periférie do centra sú husté a luxusné, no v čase plus-mínus 4:30 sa nemáš ako dostať z centra na perifériu, až na malé výnimky.
nemyslím si, že je potrebné ťahať nočáky do 4:30, keďže už väčšina výjazdov je na trase, možno by skôr trebalo nočáky zahustiť na 30 minút, resp do 1:30 cez víkendy aj na 20 minút
Krajšie je, že ten voz reálne vylezie do premávky v rovnakom čase ako cez týždeň a vykoná odchod o 4:25 z Jasovskej smer mesto, akurát namiesto odchodu o 4:40 hnije pod mostom 26 minút, aby potom o piatej odišiel. No však čo už, jedného dňa si snáď tieto čerešničky všimne aj niekto kompetentný a začne ho to trápiť.
Odpoveď je v CP z Čunova. Cez víkend je tam ráno interval 30 minút, nie 20, preto nie je potrebný ten výjazd. Určite by to ale chcelo nejako ošetriť, možností je tam viac.
Ja ale hlavne dúfam že sa raz konečne dožijeme spojenia N91 a N93 a zároveň doplnenia nočákov o 4:30 (toto samozrejme nikoho nežere, lebo ľudiavnocinecestujú, ale dostať sa v BA niekam na piatu je bez auta úplné peklo).
S499.1023