Na križovatke Krížna x Karadžičova x Legionárska sú píšťalkári a dispečer informoval, že s L21 nepôjdeme po Karadžičovej, ale cez Trnavské. L78 bola tiež presmerovaná.
Údajne je tam niekde havarovaná L78 niekde alebo niečo hlásil dispečer cez vysielačku (nerozumel som dobre), na zastávke Krížna bolo odstavených viacero vozov.
Inak ako je to so zastavovaním vozidiel na výlukových trasách?
Ja som naopak velmi rad ze tie vozy konecne pouzivaju aj do MHD. Nebol dovod ich vypravovat len na 801. Z pohladu cestujuceho je to idealny zalozak, lebo je tam vela miesta na statie, takze ak hradi klbovu linku je to trochu znesitelnejsie ako napr. pri NB SORke.
V anglicky hovoriacich krajinach a napr aj v Japonsku som taketo riesenie (bud auta, alebo chodci ale ked chodci tak vsetkt smery naraz) preto, aby chodci mohli pechadzat diagonalne. Dost to urychlovalo a zarovwn nevytvaralo u chodcov dojem, ze cakaju na dvakrat. Podla mna su aj u nas krizovatky kde by to mozno davalo zmysel (z tych kadial chodim napr. farskeho...)
Priechody s tlačidlami v križovatkách sú bežné aj u nás, napríklad v Žiline na križovatke Veľká okružná x Vojtecha Spanyola. Vraj to dokáže urýchliť cyklus, keď nemusí byť rozsvietená zelená pre chodcov.
Na druhej strane na priechode pri Auparku v Žiline sú tlačidlá podľa môjho pozorovania zbytočné, vždy sa čaká na naprogramovaný cyklus, aj keď nejdú žiadne autá. To je úplný výsmech chodcom, keď hodnú chvíľu nejdú žiadne autá a stále majú zelenú a chodci červenú.
Ad Bajkalská - Drieňová. Je to tak, my domáci vieme, že keď pri škole chytíme zelenú, treba ísť poklusom, aby sme chytili zelenú aj smerom k jazeru a rovnako naopak. Podobne pri Zimáku, zelená cez Trnavskú (smer do mesta) svieti dlho, tá cez cestu smerujúcu von z mesta sa dá chytiť tiež len na začiatku, ak sa nepodarí prejsť hneď na začiatku cyklu, treba poklus, potom už ani poklus nepomôže...
V Anglicku je to podľa mňa ešte nezmyselnejšie. Autá majú zelenú, ale chodci v rovnobežnom smere červenú. Potom sa smery vymenia, ale chodci, ktorí by radi prešli paralelne s autami, majú stále červenú. No a potom nastane fáza, že všetky autá stoja, a všetci chodci majú zelenú. Má to len tú výhodu, že pokiaľ potrebujete prejsť cez 2 cesty, pri pokluse to stíhate. Na druhej strane, keď by bola zelená v rovnobežnom smere, aspoň pol trasy by ste už mali za sebou. Ale to Angličanom nevysvetlíte. A pozor! Ešte ďalšia haluz. Ak si nestlačíte tlačítko pre chodcov, tak zelená fáza pre chodcov ani nenastane! (Nehovorím o samostatnom priechode pre chodcov, ale o riadnej križovatke pre autá.)
K tomu Brnu:
No, ale aby som zas tak moc nekydal len na Bratislavu, túto sobotu som bol v Brne, a tam býva červená pre chodcov niekedy úplne nezmyselne. Aj keď tam žiadne autá nemôžu ísť, lebo majú červenú, aj tak je pre chodcov červená, a to aj pol minúty! A to som videl hneď na dvoch miestach.
Takých miest, kde je chodec vždy ten posledný, je oveľa viac.
Napr. Priechod pre chodcov na Trnavskej pri vyústení Družstevnej (blízko Trnavského mýta), keď chodec prechádza od Miletičovej k Družstevnej, tak po naskočení zelenej, ani rýchlym krokom nestíha zelenú cez cestu smer Trnavské mýto, jedine poklusom. A pritom by nebol problém dať na prvom priechode zelenú o 10 sekúnd skôr, tých pár áut, čo v tej chvíli ide, by kľudne počkali.
Ďalšie miesto Bajkalská - Drieňova, tam sa tiež pred nosom prepne červená, a je tam tuším 90 sekúnd červená, a chodec stojí v stredovom páse v exhalátoch ako idiot. A tá červená sa pred nosom prepne len preto, aby bola zelená pre autá, odbočujúce doprava z Bajkalskej na Drieňovú, čo je takmer úplne zbytočné, pretože väčšina áut ide rovno, takže zvyčajne prvé auto neodbočuje na Drieňovú, a ak tam aj nejaké je, ktoré by chcelo odbočiť, to prvé ho blokuje.
A ďalšie a ďalšie miesta, kde chodci majú zbytočne červenú. Napr. chodci prechádzajúci cez priechod na Miletičovej na križovatke s Prievozskou, majú červenú počas zelenej pre autá idúce po Prievozskej v smere na AS Mlynské Nivy, len preto, že na Miletičovu odbočuje pár áut, ktoré majú navyše na to aj odbočovací pruh, aby náhodou pár sekúnd nestála MHD, ak by náhodou tadiaľ išla. Tam tých chodcov nebýva veľa, a ani odbočujúcich áut, ale niekto tak od stola rozhodol.
No, ale aby som zas tak moc nekydal len na Bratislavu, túto sobotu som bol v Brne, a tam býva červená pre chodcov niekedy úplne nezmyselne. Aj keď tam žiadne autá nejdú, aj tak je pre chodcov červená, a to aj pol minúty! A to som videl hneď na dvoch miestach.
Som rád, že sa tam podarilo upraviť signálny plán. Komu za to možno poďakovať?
Prechádzať tou križovatkou či už pešo alebo na bicykli (nielen) mňa vždy rozčuľovalo, podobne ako napríklad peší priechod cez Trnavskú cestu pri vyústení Sabinovskej, kde sa tiež prechádza "na dva krát". Potom sa ani veľmi nečudujem ľuďom, že prebiehajú na červenú, keď nemajú možnosť normálne prejsť z jednej strany cesty na druhú...
Už sa to nedeje, pretože tam bol upravený signálny plán a chodci majú teraz v tom čase zelenú.
Ale počíta sa s doplnením Tetra modemu a obnovením možnosti voľna pre BUS v čase odbočenia z Mliekárenskej.
Toto isté sa deje na Bajkalskej na prechode od benzínovej pumpy (Slovnaft) smerom k hotelu (teda k Trenčianskej). Autá stoja, lebo voľno má odbočovanie z Trenčianskej doľava na Bajkalskú v smere k Pasienkom, ale autobusy majú logicky voľno, keďže vjazd do zastávky Mliekárenská sa s prúdom odbočujúcich áut nekrižuje. A chodci zatiaľ červenú. Avšak akonáhle autá zastavia, chodci sa bezhlavo vrhajú do vozovky napriek červenej. Raz som takto doslova fyzicky stiahol jedného chodca za kabát späť, inak by ho zabila prichádzajúca a-98. A robia to aj cyklisti, jazdiaci po prechode pre chodcov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mhr1