Po tom, čo pár rokov dozadu druhá električka tuším na Lafku nedobrzdila a nabúrala prvú, bol vydaný zákaz. Žil som v tom, že sa neskôr zrušil, ale je pravda, že správanie vodičov tomu vôbec nenasvedčuje... A pritom by to dokázalo zjednodušiť i zrýchliť odbavenie v uzloch.
Keď už sa to rieši, môže mi niekto vysvetliť, prečo to vyzerá, akoby bolo pri električkách zakázané stanicovanie dvoch vozov/súprav v jednej zástavke? Neviem si ani spomenúť, kedy som naposledy videl stanicovať dve električky v jednej zástavke. Zato úplne bežne vídam, ako druhý voz/súprava čaká v priestore zástavky na odchod toho prvého, aby potiahol k označníku a stanicoval aj on...
Netáraj a radšej si prečítaj predpis D1/3, §37, ods. 8 kde sa píše nasledovné: "Ak v priestore zastávky zastaví za stojacim autobusom ďalší autobus alebo iné vozidlo (napr. trolejbus a pod.), vodič predchádzajúceho autobusu je povinný vyčkať a umožniť prestup cestujúcim z tohto autobusu alebo iného vozidla."
Dakedy minulý týždeň som jazdil 93, pri Auparku smer mesto som stál ako druhý voz v zastávke, predo mnou bola 83. Pozerám v späťáku, že za mnou stojí ešte 91 a čaká, aby sme mu uvoľnili zastávku. 83 sa pohla, mne tak napadlo - pokročilá večerná hodina, dlhé intervaly, ďalší spoj do mesta pôjde bohvie kedy, zastavím ešte raz, aj keď som rozhodne nemusel, navyše som mal asi 30 sekúnd po odchode.
Pohnem sa, dám blinker doprava, zastavím, uvoľním dopyt. Počas toho, ako z 91 za mnou pribehlo asi päť ľudí do mojich posledných dverí ďakovným kývaním do zrkadla, došla ku mne slečinka pripomienkovať moje zbytočné vetranie v zastávke, a pýtala sa, či si z nej robím dobrý deň, zrovna teraz, keď ona sa ponáhľa na vlak. Podotýkam, na stanicu som prišiel o necelú minútu skôr.
Neviem, čo znamenajú tie desatinné čísla, ale čakanie „na prestup“ nie je povinné. Cestujúci má byť na zastávke včas. Čo sa zvonenia týka, za predčasné držanie tlačidla rozdávam osobné zdžuby a rozhodne s tým nesúhlasím. „Prebiehanie“ z voza do voza sa garantuje len pri električkách.
4,11,2019 som s manželkou cestoval L205 z mesta smer Trnávka, prestupovali sme pri Klientske centrum na L39, ktorá išla za nami, ktorá nepočkala na prestup, dokonca predbehla aj L205, z ktorej sme prestupovali. ďalší deň5,11,2019 manželka absolvovala tú istú cestu, príbeh sa zopakoval. Taktiež som bol svedkom. vystupoval som z L61 ,súčasne prišla za nami L63 smer Lamač pri klientskom centre na Trnavskej, kde jeden pán išiel na L63 smer Lamač , tá však nečakala na prestup a zavrela dvere pred cestujúcímí. tieto prípady sa dejú aj na iných zastávkach. Robil som vodiča mhd aj ja za socializmu, kde sme sa nesmeli vzájomne predchádzať ako vozidlá mhd. Vodiči sú nervózni a zvonia ešte pri vystupovaní cestujúcich, pričom vonku stoja ľudia čo chcú nastupovať. Tak sa stáva, že nás aj privierajú do dverí. podeľte sa so skúsenosťami, aby sa to zlepšilo.
Aktualne stoja elektricky na Nam. SNP. Nejaka L9 stoji na zastavke na vystraznych. Za nou su dva dalsie vozy, pricom posledny blokuje prejazd L3 smerom na Kamenne, takze sa stoji obojsmerne
mirec240