Moze virtualna tabula zblbnut tak, ze ukazuje odchod spoja z nejakej zastavky, hoci este neprisiel ani na zastavku pred nou? Konkretne pri vyjazdovej 75 ukazovalo, ze je na Novej dobe, no este nebola ani pri Poluse. Vyzeralo to skor tak, ze sa pokazila a nejakym sposobom sa to tvarilo, ze pokracuje v jazde.
Súvisí to tak, že dnes je pri existencii e-3/9 zdržaním na Blumentále obmedzený aj Ružinov. Pri 2-linkovom by uviazli e-2,3,5,8, ale v Ružinove by zostala bez problémov jazdiaca e-9 a v Karlovej Vsi/Dúbravke by síce chýbala e-5, avšak e-4,9 (6) by naďalej jazdili pravidelne. A samozrejme v oboch prípadoch platí, že odklon cez Vazovovu má vyť v takýchto prípadoch vyhlásený okamžite!
Včerajší deň ohľadom prestojovosti nebol ničim výnimočný, prestoj z dôvodu technickej závady malo necelých 40 autobusových spojov za celý deň, toto číslo sa ľúbi pohybovať aj okolo 70-80, keď sa naozaj darí. Vyšší počet vypravených Karos je spôsobený hromadou odstavených vozov pre rôzne poruchy na všetkých A-bus prevádzkach.
Práve teraz: železničné priecestie na Ivánskej a Vrakunskej aktuálne neprejazdné, zrážka vlaku s chodcom, odklony liniek 61, 67, 78 a 87 od asi 20:37 hod. 61 jazdí cez Rožňavskú a Galvaniho, linky 67, 78 a 87 obojsmerne cez Gagarinovu, Tomášikovu a Ružinovskú, Vrakunská cesta neobsluhovaná toho času MHD!!!! Priecestia úplne neprejazdné pre automobilovú dopravu.
Minimálne od včera je vypnutá preferencia na križovatke Račianska/Kominárska. Treba počitať s meškaniami v smere do Rače.
Takisto kvôli uzávierke jedného jazdného pruhu na Námestí 1. mája (v smere na Hodžovo nám.) treba počítať s masívnymi kolónami na Mickiewiczovej ul. a Kollárovom námestí, dotknuté trolejbusové linky 202, 207 a 212 premávajú zmeškané.
Preco by nezareagoval? Na elektrickovej sieti nie je milion moznosti ako riesit odklon, to riesenie je otazkou par minut.
Nikdy som nerozumel tomu principu cakat "kym zistime kolko bude trvat odklon". Potom to konci tak ako ked svojho casu na Prazskej uviazlo 30 trolejbusov, lebo nikto neockaval ze ked sa na tom snehu nevystvera jeden, tak ani zvysne. Proste je to neprejazdne, nepustam tam dalsie vozy kym to prejazdne nebude. Je to ovela menej rizikove ako tam napustit polovicu vypravy a nechat ju tam uviaznut - ci uz pri jedno, alebo dvojlinkovom variante.
vzhladom na to ze je nepravdepodobne zeby bola nejaka linka v pravidelnej trase sla do race cez vazovovu, tak aj v tomto pripade by to proste v pripade race stalo (a zaviselo len na sikovnosti dispecerov)
ako suvisi dvoj alebo jednolinkovy variant s riesenim mimoriadnosti? ak by sa ta nehoda stala o 50 metrov smerom do race, tak by tie elektricky stali bez ohladu na variant
Presne takéto situácie hovoria v prospech 2-linkového variantu. 1-linkový (terajší) je veľmi zraniteľný a dispečer tak rýchlo nikdy nezareaguje... (ani nevie, či chystať odklony, lebo nevie, ako to bude dlho trvať). Ale presmerovanie cez Vazovovu a Krížnu sa malo urobiť okamžite!
TomJ