Reply on: Solider #164373:
Teoreticky konstrukt to byt moze, nicmenej tento teoreticky (ale pravne platny) konstrukt demonstruje ze na prevadzkovanie MHD nie je nutna zmluva s prislusnou obcou, cim cela tvoja teza pada. Ziadna takato povinnost sa v ziadnom zakone nenachadza - autobusovu dopravu mozno prevadzkovat na zaklade dopravnej licencie a ta so zmluvou o sluzbach vo verejnom zaujme "previazana" nie je (okrem toho ze na naplnanie zmluvy je nutne mat aj dopravnu licenciu). Su to dva samostatne procesy a vydanie dopravnej licencie nie je ziadnym sposobom podmienene existenciou zmluvy.Mesto ma skutocne kompetenciu zabezpecovat MHD, ale ziaden zakon mu neprikazuje spajat kazde dve mestske casti, takze mesto nema povinnost objednavat linku 36. Teoreticky by mesto MHD nemuselo objednavat vobec, ako je to v pripade mnohych mensich miest na Slovensku.
Zaroven ziaden predpis nezakazuje poskytovat sluzby vo verejnom zaujme roznym objednavatelom. Napokon su SADky robiace MHD vo viac mestach (a teda pre viac objednavatelov).
Jedina diskutabilna vec zostava, ci ma mestska cast kompetenciu objednavat si verejnu dopravu, obzvlast mimo svojho uzemia.
Mike