Milá Sisa, ak si ešte ty osobne pamätáš lístky za 1,- Kčs, tak dnes už ťa žiadni študenti na Obchodnej obťažovať nebudú (ibaže by boli gerontofilní) a práve to ťa asi trápi.
Stare mesto nie su Kopcany ci Vrakuna - aj moja matka cestuje elektrickou od 5:30 (dokonca z Karlovky) - to jej ako mam platit bodyguarda, lebo mesto je podla tvojich slov dzungla?
Videl som ake je Stare Mesto v rannych hodinach. Inak by som si o tom nedovolil pisat. Bratislava je velmi bezpecne mesto a to ze sa po ulici tacka par opitych ludi neznamena ze v tej opitosti idu ludom kradnut notebooky.
Chapem ze strach nie je vzdy uplne racionalny, ale v takom pripade zial plati co napisal david1.
Tá ulica je v noci v pohode. Je tam celkom živo. Sú tam dva nonstop fastfoody. No keď sa bojíš čo samozrejme chápem tak si treba nájsť inú prácu , kde nemusíš dochádzať tak skoro ráno.
...tam sú aspoň zvončeky, lebo tam bývajú ľudia, takže ak by niečo človek začne zvoniť a zbuntoší tam bývajúcich, na Kamennom námestí na otvorenom priestranstve nie je nič. A na Kamenné sa musí ešte dostať cez SNP a to je poriadny kus cesty pre osamelú peši idúcu ženu do práce. Zas si mimo, ako je to asi trocha iné keď partia mladých trávi v lete noc na Obchodnej a je trocha iné keď o 04.45 ide sama žena na zastávku električky cez poriadny kus Starého Mesta. Slovakistan nie je Afganistan. to máš pravdu, ale nie sme už ďaleko, to by si mal ráno vidieť aké je Staré Mesto v skorých ranných hodinách.
david1... no vidím, že Ty jediný sa vyznáš, lebo sa to týka aj Teba, ale to chcem tu práve povedať, že pre ženu presun cez tmavé ulice mesta je nebezpečný v takom skorom rannom čase. Po Marianskej by som peši ráno o 04.45 neprešla ani keby mi za to dali 2000 Eur. A samozrejme ideš do práce, máš pri sebe všetko v kabele, často krát aj notabook. Nebezpečné je to dnes aj pre muža, ale ten má asi väčšiu šancu obrániť sa ako žena. Prosto ide len o to, že je to zle nadstavené na to skoré ráno, pešie presuny nie sú vždy možné a hlavne sú nebezpečné, preto by to bolo treba nadstaviť trocha pružnejšie tak ako si to táto doba vyžaduje. HLAVNE NA TO SKORÉ RÁNO. Dnes si veľmi veľa, hlavne žien chodí privyrábať upratovaním a musí prácu urobiť rýchlo a aj dobre /ak nechce aby ju vyrazili/ a potom ide do svojej riadnej práce. Preto 16 minútové meškanie električky č. 8 je nemysliteľné.
oprava
L 207 začína o piatej.
Čiže kombinácia L203 prestup na Hodžovom na výjazd linky 202 jednu zastávku na Kollárovo nám. a peší presun na Mariánsku.
Ideal je však dohoda o posunutí začiatku prac.doby aspoň o polhodinu.
Ja len poukazujem na to ze na jednej strane oznacujete Obchodnu za supernebezpecne miesto plne ozranov, ale zaroven tam chcete cakat na elekricku. Nehodnotil som co je ako bezpecne, len Vasu vlastnu kontradikciu.
Co sa nebezpecnosti Stareho Mesta tyka, myslim ze to mnozstvo ludi co tam kazdy vikend bez problemov travi aj celu noc (a hej, je medzi nimi aj plno zien) hovori za vsetko. Naozaj nezijeme v Afganistane.
Uviedol som Zochovu, lebo píšete že cestujete spod hradu a začínate na Obchodnej. Teda logicky mi vyšlo, že Zochova je tak na polceste... stále ale platí, že môžete využiť vyhľadávač a tam si zadať inú vyhovujúcu zastávku.
Električky aj dnes jazdia skôr ako o 5:03, napríklad linka 5 do dúbravky ide z Obchodnej o 4:21, lebo sa tam musí dostať tak, aby pred piatou už odchádzala smerom do centra. Ako tu už spomínal niekto nižšie, problém je logistický (teda organizácia práce vodičov a obehov vozidiel) spojený s tým, že vozovne električiek sú len na jednej strane mesta. To síce nemusí cestujúceho zaujímať, ale tento problém je tu vyše 40 rokov, a aj prvé odchody sú preto (plus mínus nejakých tých 10-15 minút) už 40 rokov rovnaké.
V minulosti síce obchody aj fabriky začínali o 6:00, ale aj mnoho administratívnych pracovníkov chodilo na 7:00, maximálne na 8:00. Dnes množstvo ľudí začína o 9 alebo aj 10:00, celkovo sa skôr pracovná doba posunula na neskoršiu hodinu ako v minulosti (aj keď subjektívne môžete mať iný pocit). Ale toto je už mimo dopravnú tému.
...zbytočne budem vysvetľovať, keby si bol žena už by si pochopil z toho čo bolo napísané. Ale Ty si len chlap, takže sorry, nebudem míňať energiu na vysvetľovanie. Skús poslať svoju dcéru, frajerku, alebo ženu, možno matku, nech sa prejde o 04.45 napríklad z Partizánskej na električku do práce čo Ti povie. Či by bol pre ňu rozdiel ísť len na Obchodnú a tam si počkať, alebo by musela až na Kamenné a tam si počkať. Možno ona Ti vysvetlí lepšie a Ty potom aj pochopíš lepšie a skôr keď sa bude jedna´t o tvojho rodinného príslušníka Jááááj...
SIsa 56
Odvez sa na Kolárko s L207 . Odtial peší presun cca 4 min. na zastávku Mariánska odkial máš priamo L4 o 4:49 ; 4:57 iba cez školský rok a 5:05 ....
Ideal však dohoda zo zamestnávateľom na neskorší nástup do práce alebo neskoršia výmena smien.
Ja to mám podobne s L5. Prvá až o 5:18 z Obchodnej čiže jedine L3 zo Špitálskej tiež tesne pred piatou.
Od Vazovovej idú výjazdy od štvrtej no tam jedine peším presunom.
...kým by človek prišiel na 39 na Zochovú, príde aj na Kamenné námestie, hovoríme o skorom ráne, teda naozaj kedy nie je čas za zbytočné presuny, tmavými ulicami Starého Mesta, ktoré ako vieme, je veľmi nebezpečné v súčasnosti. Nahliadla som - el. 2 išla už 04.53 h., neviem aký rok to bol. Rok 1983, ale pred tým rokom chodili električky aj skôr ako o 05.03 h. Ono v tej dobe samozrejme nik nemal dve práce a teda možno to nebolo až tak dôležité, potraviny neboli otvorené nonstop, otvárali sa od 06.00, alebo 06.30 a mäsiarstvá tiež, spotrebný tovar neskôr samozrejme, takže vtedy ani nebola nutnosť aby každá električka chodila o 04.20, alebo v tom čase okolo. Fabriky, ranné zmeny začínali o 6.00 tiež, len teraz to už neplatí a nemá ani každý auto, takže by sa Dopravný podnik mal prispôsobiť, nie len zvyšovať cestovné.
Vtedy ked listok stal 1 korunu ste zarabali kolko? Skoda ze dobru pointu zahrabavate pod taketo nezmysly...
Tie casy ked bolo "vsetko poprepletane" si pamatam aj ja. Priamy spoj isiel raz za uhorsky rok a ked nesiel, tak sanca ist s prestupom neexistovala, lebo vsetko jazdilo nahodne a riedko. Dakujem, neprosim. Radsej si prestupim, ale do ciela pridem ked potrebujem a nie o 45 minut skor, lebo prave vtedy nieco islo.
MatejBA..., pozri si grafikon električky č. 8 smer Ružinov, ani zďaleka to nie je to isté prázdninový a normálny režim, hlavne o tej 05.00 h. Pracujúci nemá cez prázdniny voľno...
Aj voľakedy chodili električky a autobusy, tiež samozrejme trolejbusy, ale takto sprznené to nebolo a to stál cestovný lístok 1 Kčs. Chýba používať rozum. Na Zlaté piesky som tiež cestovala a bol to horor, pretože skoro ráno keď musí ísť žena sama peší na nejakú zastávku cez celé mesto a ako vieme ožratí východńárski študenti sú na každom kroku, z tých krčiem a barov čo sú na Obchodnej, a v okolí, sú nepríjemní a veľa krát aj agresívni, a samozrejme nie len oni. Takže preto by malo niečo chodiť aspoň v skorých ranných hodinách aj smer Zlaté piesky cez Obchodnú. Je tam Tesco, ktoré je otvorené nepretržite, je tam pár závodov ako PP Control a iné, kam chodia ľudia do práce skoro ráno. Celé zle. Som rodená bratislavčanka a pamätám si ako bola doprava prakticky poprepletaná tak, že človek sa dostal všade a bez komplikácií aj keď je pravdou, že vtedy nebolo v BA toľko prisťahovalcov a bolo aj menej spojov, ale všetko šlapalo ako hodinky, nie ako teraz! Len drahé cestovné funguje, a samozrejme zvyšovanie cestovného, to vedia zabezpečiť, ale aby človek cestoval do práce bez problémov, to je už veľmi ťažké.
Ďalej by sa dalo hovoriť aj o spoji X13, ktorý chodil zo stanice "Hlavnej" do Eurovea, naprieč stredom mesta aj to zrušili, človek bývajúci v centre musí ísť do Eurovea peší, samozrejme si to rozmyslí a ide radšej do iného OC. Hlavne, že chcú dosiahnúť aby autá ľudia nechávali doma, alebo na odstavných parkoviskách a cestovali MHD, no to by bol chaos!
Valec
Električky aj dnes jazdia skôr ako o 5:03, napríklad linka 5 do dúbravky ide z Obchodnej o 4:21, lebo sa tam musí dostať tak, aby pred piatou už odchádzala smerom do centra. Ako tu už spomínal niekto nižšie, problém je logistický (teda organizácia práce vodičov a obehov vozidiel) spojený s tým, že vozovne električiek sú len na jednej strane mesta. To síce nemusí cestujúceho zaujímať, ale tento problém je tu vyše 40 rokov, a aj prvé odchody sú preto (plus mínus nejakých tých 10-15 minút) už 40 rokov rovnaké.
V minulosti síce obchody aj fabriky začínali o 6:00, ale aj mnoho administratívnych pracovníkov chodilo na 7:00, maximálne na 8:00. Dnes množstvo ľudí začína o 9 alebo aj 10:00, celkovo sa skôr pracovná doba posunula na neskoršiu hodinu ako v minulosti (aj keď subjektívne môžete mať iný pocit). Ale toto je už mimo dopravnú tému.