skúsim len pokračovanie:
ukazujúca, z ktorého nástupišťa ide spoj skôr.
Oba prejazdy ľavé. Jazdilo by sa štandardne ako dnes, avšak meškajúca električka by mala možnosť prejsť hneď na nástupište, s vynechaním výstupišťa, čím by predbehla spoj čakajúci za zastávkou.
Ale aj dnes by sa dalo počas víkendovej výluky vymeniť prejazdy, t.j. ľavý za zastávkou by sa presunul pred a pravý spred zastávky zasa za ňu. Vznikol by variant
C) Po vystúpení cestujúcich by išla električka rovno do slepého konca a na nástupište by prešla pravým prejazdom až po návrate zo slepého konca. Ľavý prejazd pred zastávkou by sa využíval ako v prípade , t.j. pri meškaní.
Treba len chcieť. Je neuveriteľné, že práve tú najhlúpejšiu možnosť niekto vyprojektoval, schválil a skolaudoval. Ale na variant C sa dá vždy prerobiť.
Ďalší pokus:
Musím to napísať ešte raz, lebo blbne stránka a zobralo mi to len časť príspevku.
Petržalská konečná je riešená najhlúpejšie zo všetkých možností, výsledok vidíme, reálne sa električky obiehať nedajú i keď teoreticky áno. Logickejšie možnosti:
A) Oba prejazdy ešte pred zastávkou. každá linka by si išla na svoje nástupište/výstupište a cestujúci, ktorému by bolo jedno, ktorou linkou pôjde, by išiel na to nástupište, kde by bol skorší odchod. Prípadne býva vo svete svetelná šípka -> alebo
Petržalská konečná je riešená najhlúpejšie zo všetkých možností, výsledok vidíme, reálne sa električky obiehať nedajú i keď teoreticky áno. Logickejšie možnosti:
A) Oba prejazdy ešte pred zastávkou. každá linka by si išla na svoje nástupište/výstupište a cestujúci, ktorému by bolo jedno, ktorou linkou pôjde, by išiel na to nástupište, kde by bol skorší odchod. Prípadne býva vo svete svetelná šípka -> alebo
Klucove su krizovatky. Pri dvojminutovom intervale ti elektricka prechadza krizovatkou priemerne raz za minutu. To sa absolutna preferencia robi na vytazenejsich krizovatkach tazsie, preto tam malo byt mimourovnove riesenie aspon na tych vacsich.
To sme presne aj viacerí očakávali, keď sa postavila Jungmannova v takomto usporiadaní, že v podaní DPB to bude fungovať presne ako jednokoľajné obratisko = v akom poradí vozy prídu, presne tak aj odídu. Akurát niektorí optimisti z nemenovaného Ministerstva dopravy a iných kontrolných inštitúcií ma presviedčali, že to je príliš drahný projekt na to, aby sa nevyužili všetky jeho možnosti (teda napr. v prípade potreby odchod z výstupišťa.)
Ani teraz si nerobia ťažkú hlavu v Petržalke obiehaním vozidiel. Ako príde tak odíde...
Pri obratisku môžu dobudovať prepojenia ,aby sa vedeli vozy obehnúť.
Škoda že aj to dočasné obratisko neurobili klasické ako bolo v pláne. Pre tých cca. 7-8 rokov či koľko im bude trvať dostavanie trate by sa tam v pohode uživilo.
Mohla sa tam L6 posunúť aj dnes.
Vsak to iste som mu presne vravel, limitujuce mi prisli len meniarne a mozno 2 stopy na obratisku co mozu byt problem na janikov dvore pre preklad liniek. Hoc dalsia sa moze otacat vo vozovni a posledna 4.linka na uvrati.
Isty pan Kug** ma o tom presviedcal. Uprimne,ale ak by projektant robil trat na 2min.int. co bude ine ? Okrem obratiska a nejakej stopy( kolaje) navyse.
Krátko po 8 to obnovili už, takže linky 212, 204, 209 premávajú po svojich trasách, akurát išli 212 tak cca 2 min po sebe hneď dve. Voz 1824 (reklama Banco) krátko po 8 ako PV na Hodžovom na zastávke smer Kollárko, po ani nie 5 min sa pobral preč, neviem čo tam robil, či to nebol voz z NAD za tbusy???
Odkiaľ máš že trať je robená pre dve linky?
Mne tam chýba obratisko cca. pri Technopole, kde by sa mohla točiť posilová linka na spôsob Vinohradov či Karlovky.
Po dokončení trate budú mať ráno ľudia v okolí Muchovho nám problém sa dostať do spojov.
O pár rokov týmto tempom pribúdania áut budú mosty upchaté permanentne.
david1