Priatelia, neviete niekto, ako bola organizovaná doprava na e-X9 v Ružinove počas maratónu? Nebol som vtedy v BA. Rovnako ako e-X1 - teda paralelnou jazdou?
Inak aj tu vidno, ako v BA ustupujú IAD. e-X1 sa mohla pohodlne otáčať na triangli Štúrova/Jesenského a mohla brať cestujúcich v každom smere a každá električka... Veď bol víkend, stačil by dispečer.
Snažil som sa to už vysvetliť bývalému námestníkovi Cílekovi. Že logické sú len dve veci - buďto rekonštrukcia starých K2 na K2S - a tie by potom nebolo škoda po 15 rokoch od rekonštrukcie vyradiť, čo nakoniec už tie prvé spĺňajú, alebo ak sa už investuje do nových skeletov, tie by mali byť, samozrejme, už nízkopodlažné. Lenže vysvetľujte to politickému nominantovi... Takže nakoniec tu máme tú tretiu - najhoršiu - možnosť, síce nové skelety, ale s vysokou podlahou, ktoré budú dobré aj 25 rokov pod vyrobenia... Teda dobré po stránke výdrže vozovej skrine, nie dobré po stránke nemodernosti, samozrejme.
K výprave e-6. Zaplať pán boh aspoň za to. Veď je nehoráznosť, aby nedávno rekonštruované, prípadne celkom nové (cca 10 rokov) električky stáli. A prečo ráno tak a odpoludnia onak? Nuž preto, že je potreba plniť výpravu nových vozov, preto sa ráno vypravia nové vozy (a splní sa potrebný počet vypravenia električiek z eurofondov) a poobede zasa, aby sa úplne odstavením pod širákom nezničili, vypravujú sa vlastne naše najmodernejšie vysokopodlažné električky, teda T3P.
Výmena vozidiel medzi e-6 a e-8 by síce pomohla cestujúcim, ale neriešila by vyššie využitie T3P. Stále by vypravoval JD 6x e-8 namiesto 6x e-6 a zvyšok na e-8 by mohli byť dvojice z Krasňan.
Vyššiu výpravu T3P - a o to by každý rozumný dopravca mal dbať, aby uprednostnil modernejšie - rekuperujúce a generálkované/nové električky pred nerekuperujúcimi a negenerálkovanými vozmi - by vyriešila len výmena T3P a T3G (tiež rekuperujú, ale T6-ky si Krasňany nedajú!) medzi vozovňami. Vyšší stav súprav v Krasňanoch by potom umožnil výpravu väčšieho množstva dvojíc na úkor K2S, z ktorých by sa tie najstaršie, tak, ako budú nabiehať na opravu, zakonzervovali a odstavili v Krasňanoch (budú zasa potrebné pri predĺžení Petržalky). A tých 6 súprav T3G + 1x súprava T3AS (až bude) by zvládali tie odpoludňajšie diely e-6 (e-8 - ak by došlo k výmene obsadenia na linky). Ak by negenerálkované T3G jazdili menej, už by to taká škoda nebola. A aj % výpravy by bolo vyššie (3/6 namiesto dnešných 3/11!).
Lenže DP sa výmene vozidiel bráni, údajne kvôli zaškoľovaniu vodičov! Samozrejme nezmyselný argument. Stačí pozrieť Prahu, kde sa pri kontinuálnej dodávke nových vozov T3P postupne sťahujú z vozovne do vozovne a je samozrejmé, že vodiči s tým nemajú problém...
Skúste mi poradiť. Dcéra si zabudla čiapku v 30-ke z Lamača, keď išli na plaváreň. Keďže má električenku a nemá hodinky, neviem presne stanoviť, ktorým spojom išla, ale zrejme to bol odchod 11:07 alebo 11:27 zo zastávky Podháj. Viete mi povedať, ktoré poradia sú to a kedy budú mať dnes príchod a odchod na konečnú Lamač? Skúsil by som tam poslať manželku, nech sa zastaví priamo u vodiča.
Na jednej strane je to šotoušovina, na druhej strane ani odstavenie z premávky z dôvodu nadbytočnosti vozidlám T3P neprospieva. Takže preto, aby tie T3P boli aspoň ako-tak prevádzkyschopné, sa vypravujú do poobedňajšieho dielu troch poradí linky 6. Vyriešiť sa to podarí až vtedy, ak budú na linke 8 opäť dupláky a na linke 6 naspäť kačice. Stúpne tak potreba vypravenia súprav a klesne potreba vypravovania kačíc, ktorých je zbytočne veľa, a tak zbytočne smrdia na linkách, kde nemajú čo hľadať.
Inak, osobne považujem to za veľkú chybu, že sa toľko mastili vrecká Šumperku modernizáciami kačíc, namiesto toho, aby sa modernizovali T3 na T3P v ÚD, ktoré by sa nám teraz zišli oveľa viacej.
Práveže na delenej linke 6 by mohli jazdiť T3P a nízkopodlažáky dať na linku 8, kde K2S v špičke jazdia plné. Ale to sme zasa pri neriešitelnej situácii s tým, že K2S musia byť niekde vypravované.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
ivanbuto
Viac v maili.