Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jadran #156667:
Keby DPB požadoval prax, tak by nenašiel takmer nikoho, keďže všetci ostatní chcú hotových vodičov s viacročnou praxou a aj tí majú veľké problémy. Aj problematika tej praxe je skôr ošemetná. Veľa starších vodičov si počas vojny urobilo C, jazdili na tankoch alebo pragách, uznali im to ako prax, hoci to s prepravou cestujúcich nemá nič spoločné. Rovnako je iné jazdiť na družstevnej liazke s prívesom, ako s kĺbovým autobusom, kde namiesto jačmeňa vozíš živých ľudí. Pokiaľ ide o implementovanie európskej smernice, ktorá upravuje vek pre získanie vodičského oprávnenia skupiny D na 24 rokov, to je rovnaká hlúposť, keďže odstavila mladých ľudí od vodičskej profesie. Takto sa to teraz rieši látaním, preškoľovaním starších vodičov, ale to nie je systémové riešenie, keďže počet vodičov atakujúcich dôchodkový vek sa každý rok zvyšuje.
Reply on: CraneMan #156657:
Pokial viem, tak brigadnikov (aspon na elektricky) beru.
Reply on: trolejbus6207 #156665:
Na elektricky musis mat 21 rokov (teoreticky sa to da robit ked mas polovicu 20, aby to vyslo na 21) a skupinu B.
Reply on: Jadran #156667:
2...
Mike + Jadran - vďaka za objasnenie ?
Reply on: Jadran #156667:
*zamestnancovi, preklep, sorry
Reply on: trolejbus6207 #156665:
DPB ako jediný "väčší" podnik široko-ďaleko je ochotný ľudí zamestnať aj bez praxe, a tuším opäť platí, že v rámci nejakej zmluvy (na odrobených X rokov v podniku - neviem či nie 5, ale nechcem písať vtákoviny) aj Dčko spravia zamestnávateľovi v podstate zadarmo, jedinou podmienkou je mať 24 rokov a aspoň to Bčko.
Reply on: trolejbus6207 #156665:
Prax už dávno netreba. V beuse dnes jazdí plno ľudí, čo si robili C+D (to sa dá naraz) a hneď išli jazdiť na bus/tbus.
Reply on: S499.1023 #156663:
tak to som nevedel, že na električku nebolo treba ani B-čko...
zaujímalo by ma, ako je to dnes, keď už neplatia rôzne výnimky - aké sú vlastne požiadavky na električky, prípadne ako je na trolejbusoch, keď na D-čko treba mať tuším 2ročnú prax s nákladným autom, či by som si čisto teoreticky mohol urobiť D-čko, keď mám papiere na trolejbus, ale za "veľkým" volantom som nesedel 26 rokov, vedel by sa niekto k tomu vyjadriť?
Reply on: S499.1023 #156663:
No, ale hľadá sa vonkajší nepriateľ ?
Reply on: trolejbus6207 #156659:
Vtedy na električky nebolo treba ani B, stačil kurz + zácvik. Brigádnici nemuseli podpisovať ani záväzok. A trolejbusári často robili kurz v jednom záťahu B, C, trolejbus. Inak dnešný nezáujem podniku o vodičov je pozoruhodný.
Reply on: ratataj #156658:
Aj vtedy bol vodičov nedostatok, ale nikto sa nezaujímal o nejaké limity nadčasových hodín (môj osobný rekord je 440 hodín v mesiaci, jedna vodička v spolupráci s výpravcom nie celkom čistým spôsobom (čiže nie všetko odjazdila) sa dostala na 515)), boli brigádnici, robilo sa "za hotové... Dnes už je to asi inak.
90/3 3542
Reply on: CraneMan #156657:
Pracoval som tam celkove desať rokov, z toho asi polovicu nastálo a polovicu brigádnicky. Ako je to dnes, sa spýtaj v DPB. Ako to ja mám vedieť, keď už 16 rokov žijem v Prahe a 22 rokov nejazdím v DPB?
Reply on: CraneMan #156657:
Laminátka Ti to určite okomentuje sám, ja som jazdil v rokoch 1985 až 1989 ako brigádnik na trolejbusoch, mal som C-čko vodičák(trolejbusy mali vtedy výnimku, nie ako dnes, keď aj na trolejbus musíš mať D-čko), urobil som si kurz na palice, podpísal, že dva roky brigádne odjazdím a bolo to v pohode. Vtedy boli brigádnici na všetkých trakciách, najviac na električkách(tam stačilo B-čko + kurz), potom na trolejbusoch a nakoniec na autobusoch(tam najmenej z prostredia mimo podnik).
Pokiaľ viem, tak dnes DPB príliš brigádnikov nechce, druhá vec je, že vodičáky a kurzy stoja dnes brutálne peniaze, prirátaj si k tomu kartu vodiča(tiež nemalý obnos), tak sa Ti to ako brigádnikovi ani neoplatí...
Reply on: S499.1023 #156656:
jadran ma pravdu v tom, ze momentane ak potrebujes nahle volno, tak odpoved je na 99% neda sa. nie je to ale preto, ze vypravca je na teba zly. on by ti to volno aj dal, ale ... za vsetky dovody spomeniem, aspon jednen verejne znamy - pozri si vo vyprave kolko sa tam objavuej poznamka "pre nedostatok vodicov nevypraveny".
Reply on: S499.1023 #156656:
Pracoval si v DPB tiež ako vodič brigádnik? Brigádnikov v tej dobe príjimali na všetky trakcie? Ako je to dnes s príjimaním brigádnikov? Berú ich ešte, alebo to už úplne zrušili?
Reply on: Jadran #156650:
Tak pred tými x rokmi (skončil som s jazdením v DPB v 1994) bol poslednou inštanciou pri udeľovaní voľna výpravca a ten dával voľno podľa toho, ako kto spolupracoval. A ja som bol vždy ochotný zobrať z voľna, prísť, keď niekto náhle vypadol, boli davy brigádnikov, ktorí chodili tzv. na blind, čiže čakali na výpravni, či niečo nevyskočí... Nikdy som nemal problém ani na jednej prevádzke E, ani na jednej výpravni T. A najlepšie som vždy vychádzal s tými výpravcami, ktorí boli považovaní za najväčších psov, lebo vyžadovali dodržiavanie pravidiel hry.
Ráno okolo 8 na električkovom moste ponad Staromestskú ul stála pracovná oranžovo-biela krátka Karosa, pred 8 boli nejaké problémy s výpadkom prúdu pre linku 207, 212, 211 okolo Vojenskej nemocnice, bol odklon a asi aj NAD, okolo 8:10 to bolo už pustené a vodiči mali podľa dispečingu premávať po svojích trasách. Vodiči sa mali rozbiehať pomaly po jednom aby sa nepreťažoval úsek vysokým odberom prúdu, aspoň také niečo hlásil dispečer cez vysielačku....
Reply on: ratataj #156652:
Co mam kamarata co jazdi u istej SADky, tak on ma proste pravidlo ze 24 hodin pred sluzbou nepije. Bez vynimky. Vecer si so mnou odmietol dat jedno pivo, lebo na dalsi den mal sluzbu - poobednu. Je to trochu obmedzujuce, ale nemusi sa bat ani toho zostatkoveho.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.