Systém spoplatnenia vjazdu do mesta majú niektoré velkomestá ale ako vieme slovač aj keď na chleba nebude aj tak si v tých plechovkách bude riť voziť až do cieľa a nie ešte prestupovať na MHD.
Ja mám zas opačné skúsenosti z PZ ako PP,PO...týto šoféri trpia nejakým komplexom malomeštiactva alebo ako to diagnostikovať.Snažia sa všetkým ukázať ako to v tej BA vedia a ryskujú až tak že ohrozujú nielen seba ale aj ostatných.Manageri a hérečky všade ponáhlajúci v rukách smartfóny a hudbu na plné pecky.No je to džungla,už sa teším keď bude po Vianociach ako sa bude jazdiť keď "blaváci" odídu domov na východ.
Krásne si to vystihol v závere OT ? nikto tu nikoho nenúti žiť,ale kurňa keby si všetci čo majú trvalé bydlisko v Hornej Dolnej prehlásili sem tak BA nemá 600 000 obyvateľov,ale 1,2mil. a viac peňazí na daniach ? nadávajú na Bratislavu a na nás tu narodených (z mojej rodiny sa tu narodili asi tri generácie) akí sme takí a onakí...V prvom rade treba začať od seba a chcieť zmeniť prístup k mestu,ktoré mi dáva vzdelanie a neskôr prácu a ponúka mi kultúru & zábavu...Ja proti normálnym CPčkárom nič nemám,ale mám kamarátov,ktorí sú aj od Sobraniec,ale v živote nepovedali na Bratislavu krivé slovo a dokonca ani nezaťahujú,rozprávajú krásne spisovne po slovensky ? takí idioti,ktorí len kydajú a frflú na BA nech idú tam odkiaľ prišli alebo nech idú do zahraničia ?
Prístavný most je kapitola sama o sebe ☺ tam sa len musíš naučiť pripájať a sledovať premávku nič viac ? ja tomu tiež nerozumiem,ako je to možné,ale jeden z faktorov je nepozornosť a debilné smartphony v rukách už bez tak "polovodičov"...Skrátka to nepochopíš,stačí si len viac všímať na rovnej ceste,koľko šoférov drží v ruke telefón,prípadne hoc čo iné a potom pochopíš prečo sa aj na rovnej ceste stávajú nehody ?
Problém vo všeobecnosti je ten,že skoro v každom aute sedí len jeden človek ? keby sa kolegovia,kamaráti,rodinní príslušníci (aj brat,sestra,strýko teta,bratranec,sesternica) to je fuk dohodli,že počuj ja idem odtiaľ tým smerom viem ťa vyhodiť kúsok pri robote/škole tak by to trochu inak vyzeralo,ale to je to že nikomu sa nechce a radšej si bude sedieť sám/sama v aute...Ďalej je to aj o nedisciplinovanosti vodičov,ktorí sa tlačia do križovatiek aj keď vidia,že to na druhej strane stojí ? typický príklad je Trnko alebo tebou spomínaná križovatka Prievozská x Košická alebo v návaloch aj Patrónka smerom z/na Limbovú ?
Jaj priateľu keby si ty vedel koľko krát ja za deň poruším dopravné predpisy aby som stíhal a nemeškal na adresy...A to nie sú teda žiadne drobné priestupky ☺ svižná jazda a myšičky,koľkokrát na prasa bez smerovky keď sa zaspatí alebo CPčkári nedokážu rozhodnúť kadiaľ a v ktorom pruhu chcú ísť a potom brzdia tých rýchlejších...Skrátka keď musíš tak ideš,musíš mať len prehľad o premávke,poznať signály na križovatkách,musíš vedieť predvídať a samozrejme mať auto ako sa povie v ruke a poznať ho (podotýkam,že v robote nejazdím na osobnom aute ale vozím ľudí v sanite)...Rýchlo a zároveň bezpečne o to v mojej práci ide a bez VRZov ? ten kto sa naučí jazdiť po chaotickej Bratislave nemá nikde inde problém ?
V pohode, akoze pred niektorymi vodicmi klobuk dole, neviem ci ich je vecsina alebo mensina za jazdy v BA. Ale ospravedlnovat porusovanie predpisov, no neviem. Je mi jasne, ze ked meska, 10, 30, 50 minut tak robi kolecka do zblbnutia, ale od toho tam je snad dispecing aby to ukociroval (prestavky). Lebo potom dopadneme tak, ze krizovatku kosicka- prievozska sme prechadzali 17 minut, a to sme boli druhy v poradi. Lebo ked sa trosku uvolnil most, tak v tom momente dostali zelenu vozidla od duloveho ktore sa natlacili do krizovatky a zelena smer ruzinov nsm bola platna jak mrtvemu zimnik. Tiez len trosku porusili predpisy, asi sa len ponahlali. Ak by sa cestovne poriadky dali povazovat za urcitu formu verejneho prislubu, a ludia by zacali hromadne zalovat dp, mozno by sa prebral aj magistrat. Bolo by to krute, ale urcite by to pomohlo. Bud zlepseniu dopravy alebo usetrenim dotacii dp.
? To co pises s tou mamickou mas pravdu, ale ako to suvisi zo zapchamy, o ktorych sme diskutovali? Nijako, asi si iba zmenil temu, aby si odlakal od toho ze si predtym trepol uplnu blbost... ?
Ja som pred časom išiel úsek BA-Hlst => Ivanka pri Dubaji autom od 15:30 do 17:15 ? storáz radšej by som bol išiel vlakom, ale žiaľ, bolo treba stiahnuť domov auto...
Mám pocit, že väčšina týchto sedlákov a cezpoľných a východniarov, čo do nich s veľkou obľubou nadávajú tu poniektorí, jazdí ďaleko ohladuplnejšie, než hrdí pseudoblaváci. Všimnite si, kolko je počas nehôd (trebars na tom paebanom prístavnom moste, čo v živote nepochopím, ako tam môže niekto každý boží deň nabúrať) rozbitých áut so značkami BA/BL a koľko s inými, budete sa čudovať.
Okrem toho, samozrejme že záchytné parkoviská mali byť už dávno vybudované a všetci by mali svoje autičká pekne odstaviť na kraji mesta a šup na MHD, to isté sa však vzťahuje aj na blavákov (veď to čo je za debilnú myšlienku, že BA len pre BA autá, a všetci ostatní dávaj het?!). Autičká nechať doma, prestať byť fajnový a natiahnuť svoju lenivú riť na vozidlo verejnej dopravy.
Inak ak mi dovolíte jednu OT myšlienku - v BA žijem ôsmy rok, pochádzam zo zahraničia. Páči sa mi to tu, no jednu vec u vás nepochopím snáď nikdy. Dokážete byť veľmi hrdí na svoj národ, na svoju krajinu (s plným právom, nakoľko Slovensko je krásne), no paradoxne nikde nikde toľko nenávisti medzi obyvateľmi jednotlivých obcí som nepostrehol, ako tu. Na čo to je dobré, aký to má význam? Prečo majú všetci pocit, že BA je stredom vesmíru, že ide o uzavretý kruh a každého cudzieho, ktorý doň vstúpi, je potrebné automaticky považovať za votrelca a snažiť sa ho z toho kruhu vylúčiť? Chápem, že vás serú každodenné zápchy, aj mňa to serie, prežívam na cestách to isté, ale to, že sa tu v BA cez týždeň nakopí pomaly celá krajina, zrejme má svoje dôvody (neviem, neriešim, niesom ekonomik). Takisto, tí, čo prídu do BA za školou/prácou, a začnú nadávať na toto mesto, na tunajších ľudí, to je celkom neuveriteľné. WTF? Predsa nikto nikoho nenúti, aby tu žil, býval, pracoval, študoval.
Ja to viem,ty to vieš a všetci tu diskutujúci to vedia,ale asi ten "llubik" to nevie,tak mu to bolo treba po lopate vysvetliť ?
Ja som toho názoru,že každý dochádzajúci sedlák by musel odstaviť auto na začiatku mesta a tam využiť spoj MHD smerom do mesta a hotovo!Normálne spraviť čosi také ako mýtne brány s rampami.Vjazd do širšieho centra mesta by mali povolený maximálne vodiči s kartičkou ZŤP a vo vozidle sediacim imobilným človekom alebo s výmenným lístkom (s odporúčaním) k lekárovi...Ostatní špekulanti lenivci nech sa páči tam je zastávka a môžete ísť ? voľných plôch kde by sa také čosi dalo spraviť je viac než dosť...K takýmto záchytkám sa dajú hravo spraviť/predlžiť nejaké linky.Všetci by mali z toho osoh. Ak aj bude chcieť ísť niekto do mesta a zaparkovať tak si môže hlboko siahnuť do vrecka a nabudúce si to rozmyslí,či nesadne radšej v tej svojej dzedzine na autobus/vlak ?
Na margo cezpoľných zmätkujúcich vodičov len toľko,čo sa strašne smejem keď vidím v meste sliepku napríklad s Humenským EVČ na novom aute a s velikýýým "Z" na kufrových dverách ? nacapená na volante a čelnom okne,kŕčovito drží volant a vypleštené oči plné strachu!!! ? a keď ma nedajboh zbadá v späťáku,že sa na ňu rútim zo zadu rýchlejšie ako 50km/h tak amen tma ? tá tak zbesilo bez rozmýšľania a bez pozretia sa uhne,že ani bliknúť jej nemusím ?
Ja nepochopím na čo tu stále točíte o doprave. Všetci vieme že Bratislava je plná cezpoľných vodičov a toto sťažovanie sa nikomu nepomôže. Keby nebolo toľko majiteľov preukazu s poznámkou "vodičský" zo zahraničia (TT a ďalej), tak to tu nevyzerá ako v blázninci. Aby človek cestoval hodinu z Trnavského do Lamača, tak to už môžeme rovno cestovať s bicyklom, ktorý by bol rýchlejší, ale vlastne nemôžeme, lebo nejaký po*ebaný vychodniar ma ešte zotne na ceste aj v rýchlosti 5km/h. Celá doprava v Bratislave je neorganizovaná, okradnutá a úplne nefunkčná. Tož môj názor. ?
Tak ešte raz a naposledy:Zápchy neovplyvníš ani ty,ani vodič BUSu alebo trolejbusu to je holý fakt...Mesto by s tým vedelo niečo spraviť,ale nie je zatiaľ vôľa zriaďovať ďalšie BUS pruhy...Vždy sa len sľubuje a navrhuje,ale keď príde na "lámanie chleba" tak DPB sa odvoláva na magistrát,ten zase na KDI (Krajský dopravný inšpektorát),ten zase na magistrát a tak sa točíme v blúdnom kruhu ? uvidíme kde sa začne najskôr zriaďovať ďalší sľubovaný...
Na margo porušovania dopravných predpisov vodičmi MHD len toľko:Ja sa im ani nedivím keď počas špičiek naberá minúty pri státí v kolóne...Naskakuje meškanie a s tým súvisí aj jeho povinná prestávka,prípadne po 4 hodinách najmä bezpečnostná v trvaní pol hodiny.Pri niektorých linkách je to tak,že na "vyrovnávačke" si pomaly za bežných okolností (aj mimo špičky) ledva stihnú skočiť na toaletu na konečnej,samozrejme drvivá väčšina to nestíha vôbec a si vezmi keď točíš celý deň volantom a sústredíš sa na jazdu a treba ti čúrať a nemáš kedy lebo nepredvídateľnými okolnosťami na trase a meškaním stratíš aj to málo,čo máš určené na osobnú hygienu/potrebu...Nie je to bohviečo ver mi a preto si to strihnú aj cez vyšráfované pásy na ceste. Typický príklad ako ušetriť čas je Popradská kde sa vodiči L75,201,202 v smere na Dolné Hony natlačia pred semaforom,aby stihli mať ako takú pauzu...Tu prispievajúci chalani (vodiči DPB) by ti vedeli povedať o tom svoje,aké to je ? ja sám som vodič z povolania a točím niekedy aj celý týždeň 12 hodín v kuse po Bratislave a viem čo to obnáša ? ja narozdiel od vodičov MHD môžem povymýšľať skratky a obabrať zápchy a takisto si viem spraviť prestávku na cigu s kávou alebo ísť na WC kde chcem a kedy chcem a nikoho de facto do toho nič,je to len moja šikovnosť ? ale vodičí MHD to majú pekelné a ešte do toho stádo tupých ľudí,ktorí kukajú jak telce na nové vráta,keď im vodič niečo odvrkne alebo začne dohovárať...To,že nevedela čo po nej chce chápem,keďže bola cudzinka,ale tiež jej mohlo docvaknúť,že také pravidlo o sedení detí vpredu na prvom sedadle platí viac menej všade vo svete rovnako a výhovorka,že si išla cvaknúť lístok je na smiech ? najskôr mala usadiť dieťa na miesto tomu určené (keď nie je voľné tak sa spýtam,toľko rozumie skoro každý po anglicky alebo pochopí čo chce) ?
Mimoriadky na trase si čas nevyberajú...Môže sa čosi stať aj o 4:30 alebo neskoro večer,prípadne aj v noci...Jednoducho sa to stane ? operátori na onfolinke koľkokrát nemajú dostatočné informácie a preto perlia také somariny (improvizujú),ale to nie je ich náplň práce zisťovať si podrobnosti...Na to slúži dispečer v teréne,aby informoval "velín",ale koľko krát musia všetko riešiť a jednoducho na to zabudnú,lebo sa povedzme rieši zranenie cestujúceho ?
Nie je to med lízať,tak sa skús nad tým zamyslieť a pochopiť "Oč tu kráčí" ?
Áno mohlo by to fungovať aj lepšie,ale žiaľ nie sme Švajčiarsko,aby sme si mohli dovoliť 250 trolejbusov s intervalom 4 minúty na každej linke,tak buďme radi,že tu máme to čo máme...To,že si veľa ľudí vyváža hnilé zadky v autách nevyrieši nič iné ako tvrdá parkovacia politika,zriaďovanie BUS pruhov a ochota informovať verejnosť o tom,aby využívali MHD,lebo im to ušetrí čas aj peniaze ? najskôr sa však musí začať niečo robiť...
berny