Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SuchSoft #154660:
Len pre info, tá trať je na samostatnom telese a teda zákon 8/2009 sa na tento úsek nevzťahuje.
Reply on: Tester #154665:
"lebo aj tak cez dalsi usek prechodu bezpecne neprejdu - elektricky maju signal "Stoj" v case, ked maju "volno" vozidla prechadzajuce po Mileticovej"

To je co za nezmysel? Na tom prechode pre chodcov nie je CSS, CSS je az na tej krizovatke za nim. Chodci tam teda maju prednost pred autami a mozu ho prejst aj v case ked elektricka ma stoj.

V ostatnom suhlasim.
Nvm preco ale na zastavke Svantnerova smer Pri krizi stoji asi 9 elektriciek. Prva je L4 7403 takze sa asi na nej nieco stalo
Historicak 32+135 uviazol pod sekciou na racku smer raca, blokuje auta smer trnko
95 - 4251/1, 4248/6
Reply on: SuchSoft #154663:
"Problém s tým, že by potom nestihli "Voľno", je vylúčený"

Ak dôjdeš do zastávky Trnavské Mýto za krátky čas tak dokážeš stihnúť ešte svetla na Legionárskej a to dokáže ušetriť 2 minúty.
Taktiež záleží aké vozidlo tam stojí. Súprava 2x T3 so statickým meničom potrebuje miesto na rozbeh kvôli tomu, že nabiehanie toho statického meniča po prejdení vzdušnej križovatky trvá niekoľko sekúnd oproti súpravám 2x T3 s MG (Motorgenerátor)
Taktiež u vozidiel T6A5 je to podobné, ale iba u tých platňových (7947/7958) tam po prejdení vzdušnou križovatkou taktiež dlhšie nabieha statický menič

"navyše to miesto bez prúdu je dosť krátke."

Zaiste si tvoje detektívne očko všimlo, že sú tam hneď 3 po sebe a hneď za tým sekcia ktorá je síce zjazdová ale pri niektorých vozidlách šklbe.

A ako už napísal Tester je to dosť aj o pohodlí cestovania.
Reply on: SuchSoft #154663:
Práve preto to robia? keďže je tam už desaťročia taký sled signálov z jednotlivých smerov, že po tom ako dostanú červenú vozidlá v súbežnom smere majú voľno električky, tak často električkári vyčkávajú tak, aby videli na semafor pre autá, a rozbehnú sa keď im svieti oranžová, resp. skočí červená. Ako Ti napísali viacerí, okrem toho majú aj lepší rozbeh do vzdušnej križovatky, ktorá rada vypadáva, resp. niektoré vozy tam vyhadzujú meniareň, (teda aspoň jednu dobu to tak bývalo). Tí ktorí sa tam posúvajú veľmi nízkou rýchlosťou, majú podľa mňa nižšiu spotrebu prúdu (niečo ako u cestného vozidla rozbeh z 0kmh verzus zrýchlenie vozidla, ktoré je už rozbehnuté a ide) a okrem toho zvyšujú pohodlie cestujúcich.
A navyše tá električka na tom signále až toľko nečaká...
30T #7503 ma v druhych dverach od kabiny A napravo strasne hlasny zvoncek oproti inym dveram. Az tak moc, ze z toho zalahuje v usiach. Prve dvere maju normal, hlasnejsi nez ine 30T ale da sa. Mohli by sa na to kuk v dielni.
Reply on: Johny D #154656:
Aha, ja som to po 7minútach vzdal ?
83/13 - 4226
95/7 - 4251 (minimálne od 11:58)
98/5 - 4908
Reply on: SuchSoft #154663:
no niektory nie niektory ano ale presne ako pise hore tester vtedy musis viacej naslapnut na jazdu a trhne to. dost sa stava ze ked je vela vozov v useku vyhodi prud..a ostane tam vysiet a ta vzdusna krizovatka je dost dlha...ano je to miesto bez prudu sekcia je delic...K2Sky to lubili robit aj T3 trhne ti na jazdu...a moze sa ti zlepit lynkovy stykac to je jedno ci na prvom alebo na druhom vozny vtedy nastane porucha ktoru cestujuci istotne neocenia..
Reply on: SuchSoft #154664:
Nie som vodic elektricky, ale ako cestujuci ocenujem prave pracu tychto vodicov. Ich dovodom je vacsie pohodlie pre stovky cestujucich, nakolko ti potom nemaju pocit, ze vodic s nimi ide ako s balikom sena. Dva metre za semaforom je krizenie s trolejbusovou stopou, co pri zastaveni pri semafore znamena prudky rozjazd (trhnutie dozadu), pustenie "plynu" (trhnutie dopredu) a opat rozjazd (jemnejsie trhnutie dozadu) alebo velmi pomaly prejazd krizovatkou.

Ak uz hovorime o ohladuplnosti, skuste zvazit, ci par jednotiek az desiatok ludi by nemalo byt ohladuplnejsich voci stovkam cestujucich v elektrickach a nemalo by radsej trpezlivo pockat tych max. 20-30 sekund na uvolnenie trate elektrickou, lebo aj tak cez dalsi usek prechodu bezpecne neprejdu - elektricky maju signal "Stoj" v case, ked maju "volno" vozidla prechadzajuce po Mileticovej.

Na dany usek trate sa navyse z pohladu elektriciek pravdepodobne nevztahuju pravidla cestnej premavky, nakolko elektrickova draha nevyuziva cestnu komunikaciu, ale ju iba krizuje - napoveda to aj znacka na prijazdovej ceste k vasmu parkovisku.
Samozrejme, miesta bez prúdu (ja som laik, tak to nazývam takto ?), je treba prejsť už rozbehnutý, ale viac ako 10 metrov by malo stačiť na rozbeh a navyše to miesto bez prúdu je dosť krátke.
Reply on: Infinity #154662:
To je divné, väčšina to nepotrebuje a niektorí to potrebujú. Keď to niekto nezvláda bez rozbehu, nech zastaví ešte pred priechodom pre chodcov.
Problém s tým, že by potom nestihli "Voľno", je vylúčený, keďže "Voľno" pre električky nasleduje hneď po zelenej pre autá na priľahlej ceste. Ako každý normálny vodič, ktorý už tadiaľ šiel mnohotisíckrát, by toto mal vedieť. ?
Reply on: frenky #154661:
presne tak a este predtym ked je sekcia potrebujes rozbeh
Reply on: SuchSoft #154660:
Možno potrebujú väčší rozjazd pred prejazdom vzdušnou križovatkou... ?
Reply on: Spacer1 #154659:
Lenže dôvod nemajú. Ak by zastavili tak, ako väčšina ich kolegov, teda pred "semaforom" nebránili by chodcom v prechode po priechode. A navyše aj státie na priechode pre chodcov je v Zákone o cestnej premávke ošetrené. Je niekoľko prípadov (napr. keď vchádzaš na križovatku bez sv. signalizácie z vedľajšej cesty), kedy sa môže zastaviť na priechode pre chodcov, ale toto nie je zrovna ten prípad.

Ja trpezlivosť mám, ale irituje ma, že si robíme navzájom zle, čí už schválne alebo z nedostatku ohľaduplnosti, alebo (a o tomto pochybujem, pretože toto by vodič z povolania mal vnímať) z nevšímavosti.
Reply on: SuchSoft #154657:
"Len na margo veci: Aj bezdôvodné zastavenie, alebo bezdôvodne pomalá jazda môžu byť sankciované."

Zdá sa, že vodiči dôvod majú, keď majú červenú, tak nezostáva, len sa rozčulovať, alebo vyčkať, ale to by nemohla trpezlivosť v našej spoločnosti vymrieť. Samozrejme aj vodiči majú byť upozorňovaní zo strany zamestnávateľa, aby nejazdili ako barani.
Je to všetko o ľuďoch...
No a zabudol som dopísať:

Čo si o tom myslíte?

Vďaka.
Asi budem písať priamo na DPB, ale ešte predtým sa chcem tu poradiť, zrejme sem chodia aj pracovníci DPB.

Pracujem na ŠÚ SR (Štatistický úrad Slovenskej republiky) na Miletičovej 3.
Priamo pred budovou máme priechod pre chodcov cez električkovú trať.

Tento priechod sa nachádza blízko pred križovatkou Trnavské mýto (smer Legionárska).

Je možné zabezpečiť, aby vodiči električiek, hlavne dvojvozňové (teda spriahnuté), láskavo zastavili na signál stop pre električky tak, aby neblokovali spomínaný priechod pre chodcov? Väčšina vodičov to nerobí, ale nájdu sa aj takí, ktorí to robia, a nie je ich málo. Verím, že to nerobia naschvál, aj keď ak by zastavili meter pred svojím "semafórom", tak sú zadným vozňom minimálne 10 metrov vzdialení od priechodu. Ale sú aj takí, ktorí zastavia 15 metrov pred svojim semaforom, alebo takí, ktorí idú rýchlosťou (1 - 2 km/s), aby nemuseli zastaviť, vtedy musí často množstvo ľudí stáť pred priechodom a čakať, kým električka dostane "Voľno". V oboch prípadoch by bolo minimálne slušné, aby vodiči električiek takto nekonali.
Len na margo veci: Aj bezdôvodné zastavenie, alebo bezdôvodne pomalá jazda môžu byť sankciované.

Ďakujem za pochopenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement