Reply on: Andy #152513:
Ako kde a aj to pochybujem že je niekde na papieri. Existuje nejaká"tradícia" že prevádzková záloha by mala byť 10%. A okrem toho potom tzv. správka, to sú vozidlá na poruche, prehliadkách, údržbe, po nehode atď.. A táto správka môže byť teoreticky 0%, ale aj 30%. Nedá sa ani povedať, že nové vozy 0% a staré 30%, lebo štatisticky majú nové rovnakú poruchovosť ako staré a potom úplne nové vozy majú detské choroby. Napr. urbanwaye v záruke sa musia servisovať v Iveku, tak tam ako prvá prišla s poruchami 1041 - a tam na to kukali že čo za autobus to je že taký ešte nevideli, tak musela ísť na opravu do Čiech. A medzičasom majú samozrejme poruchy aj iné urbany, tak všetky chodia do Iveka a to to na počkanie nespraví.. Takže tam nepomôžu žiadne vypočítané % do rezervy.
Potom zohráva veľmi podstatnú rolu ako napísal Petto kladný hospodársky výsledok , keďže sa na vybrané vozy zámerne neobjednávajú náhradné diely minimálne štvrť roka, niekedy aj pol roka.
Takže žiaľ v DPB, a teraz konkrétne divízií autobusy, platia úplne iné zásady čo sa oplatí a čo nie. To nie je ako v súkromnej firme napr. kamiónovej špedičnej doprave kde keď im stojí nejaký voz v areáli firmy cez deň tak už sú za to u zodpovedných minimálne strhnuté prémie, pretože keď tam voz stojí tak nezarába; ale on musí čo najviac jazdiť...
Mike