Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kanarcan #157815:
A ešte jeden detail. Bolo to blízko zastávky, ale ohrozoval ľudí čakajúcich na spoj. Tak vlastne kde to bolo, lebo ľudia väčšinou čakajú na spoj na zastávke.
Reply on: All1111 #157814:
Zas odborne napísaný článok. Na zastávke Gaštanový hájik ?
Reply on: Mike #157810:
Nehoda električky s autom
Reply on: Bavor #157802:
Ja mam dobry napad na zlepsenie dopravy a sice poslat polovicu DPB na skolenie k nejakemu schopnejsiemu dopravcovi. Zas sa tu vedie nekonecna diskusia o tom preco sa u nas neda to, co sa inde zvlada v pohode.
Reply on: Mike #157810:
Na NAD z Vozovne do Rače sa ako prvý predstaví 1045 stiahnutý z 50/14.
Prestoj pri Malých Krasňanoch, porucha alebo nehoda. Odklon 3, 5 z mesta do Vozovne Krasňany.
Reply on: mr.lenin #157808:
Ako sa dá státím na Pilárikovej upchať Staromestská až po Aupark?
Reply on: zavinacsk #157804:
Smer Aupark na Pilarikovej ulici, ktoru komplet upchal
6115/205 to vzdal na križovatke Mlynské nivy - 29. augusta, prítomná polícia a 2x dispečing, palice zložené, voz otočený smerom na Rajskú.
Reply on: Mike #157805:
Takže bol iba prestoj, už sa to pohlo.
Aktuálne buď prestoj pri vozovni Krasňany smer Rača alebo odklon do vozovne.
Reply on: mr.lenin #157803:
V ktorom smere zastavil? Smer Hodžovo alebo smer Aupark?
Aktualne nejaky debil vyklada z autobusu dochodcov pred falkensteinerom,samozrejme zablokoval na 20min cele hodzovo stefanikovu staromestsku az po aupark...
Reply on: birch #157797:
Každá jedna nehoda je iná a nedá sa povedať, že to, alebo ono by bolo lepšie. Ku každej nehode sa musí pristupovať individuálne. Videl som, že dispečeri majú vozidlá s právom prednosti v jazde, takže problém sa dostať na miesto nehody asi nebude tak zložité a zdĺhavé. Keď sa jedná o malú nehodu, nemyslím, že sa stojí dlhšie ako je treba, veď si uvedom, že čím dlhšie by to dispečer naťahoval, tým by si robil viac roboty, keďže po obnovení premávky bude musieť začať zaraďovať vozidlá do premávky podľa cestovné poriadku. Čo si možno neuvedomujeme je to, že majú vždy len tú jednu nehodu? Predstav si, že v krátkom čase sa stanú dve tri nehody a je vymaľované. Tam to nefunguje, ako u polície, že príde niekto z iného okresu, obvodu a pod. Verím, že chyby sa robia v každej práci a je to prísť na ne a vyvarovať sa im do budúcna. Bol som v minulosti na dispečingu keď boli MS v hokeji myslím 2011 a nemôžem nič zlé na nich povedať. Každú udalosť vyriešili a fakt je to tam na veľmi dobrej úrovni. Nám sa cez net dobre kritizuje a správame sa tu ako úradníčkovia čo všetko vedia najlepšie od stola. Treba si to vyskúšať a hodnotiť potom. Keď máte dobré nápady na zlepšenie kvality dopravy, vyriešenie meškaní spôsobené kolónami a mnoho mnoho iných vecí čo sa týka dopravy, kontaktujte dopravný podnik, prípadne odbor dopravy na polícii, že viete vyriešiť najväčší problém tohto mesta.
Reply on: birch #157797:
No iste, to je hlavný problém, nenadžgať všetky vozidlá linky do zablokovaného úseku.
Reply on: Pe67 #157795:
Iste, mimoriadnosť bez nejakých obmedzení nezvládneš ale dôsledky nemusia byť také fatálne.
Reply on: Petto #157791:
To je iná vec, ale nie je to problém jednolinkového variantu.
Reply on: Pe67 #157793:
Musím dodať že to je nonsens čakať vyše 35 min. na 4ku v poobednej špičke (na Tr. mýte, smer ZP). Tá prvá čo potom príde je riadna masovka a to už nehovorím o tom ako ľudia nadávajú, pritom vodič je ten posledný čo zato môže.

Neviem prečo v takýchto prípadoch, pokiaľ je na stanici voľné ZV (v podobe K2) ho nepošlú, aby predelili túto dieru v smere na ZP aspoň na 15-20 min.

Keďže na linke 2 sú striedači a tým pádom na ŽST Nové mesto minimálny otočný čas, tak nie je možné poslať jednu z nich na Zlaté Piesky - musel by potom vynechať celé kolo. Teoreticky by to šlo pokiaľ by tam nebol striedač, alebo nemal tesne pred prestávkou či vystriedaním. Ale už to vidím ako by to dispečéri skúmali...
Reply on: Bavor #157794:
Skúsim pohľad z drohej strany.
Keď sa napr. na Kollárovom nám. zrazí električka s autom a vodič električky to nahlási, prečo by naopak dispečeri hneď nemohli odkloniť električky cez Špitálsku? Prečo treba čakať, kým prídu dispečeri na miesto, zhodnotia situáciu, zavolajú policajtov, a až potom keď je jasné že to do pol hodiny nebude tak zriadia odklon. A na trase uviazne 10 vozidiel. Ak by odklon zriadili hneď a zistilo by sa, že to nebolo treba, maximálne by pár spojov šlo dlhšou trasou.
Alebo Dúbravka vs. Zlaté piesky. Ak je nehoda v Dúbravke a hoci je odstránená za 20 minút, prečo majú kvôli tomu následne vypadnúť na Trnavskom mýte tri spoje na Zlaté piesky? Nemal by byť taký problém stiahnuť na Zlaté aspoň jednu 8/9, alebo predĺžiť jednu dvojku.
Trolejbusy to isté, začiatkom roka som pred Račianskym mýtom videl uviaznutých asi 15 vozidiel, aj z 201ky ktoré sa mohli točiť v Ružovej doline alebo pri Centráli (zaparkované autá sú problém do ich odtiahnutia)

Podľa mňa by sme z "reaktívneho" módu (pozrieme, popremýšľame, po pol hodine možno odkloníme) mali prejsť na "proaktívny" (radšej uribne niečo hneď a riziko rozložme - radšej každý druhý spoj vypadnutý ako pol hodinu nič a potom štyri naraz, riziko tak rozložíme).
Však máme GPS polohy, elektronické transparenty, vozidlá vybavené audiosystémami a vodičov znalých štátneho jazyku, tak to začnime využívať - oproti minulosti máme informačný aj technologický náskok.

Samozrejme rozumiem, že niekedy sa nedá, ale určite sú prípady, kedy sa dá ale nechce.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.