Budem chcieť odísť z centra. Najprv sa musím dogúľať na Mariánsku / Centrum / Šafko, zabiť dve minúty na eskalátore a potom si postáť obligátnych osem v zemi na podvečernú formu jednolikového variantu - aby som sa viezol päť minút k TPD, zasa dve minúty vyliezal von a čakal na prestup. To už pomaly vyjde narovnako chôdza, ktorá nestojí pár miliárd
a vies si predstavit ako by to v tomto meste vyzeralo pri jeho neschopnosti financovat tie sucasne dopravne systemy (ich prevadzku) keby tu bol este dalsi dopravny system ?
nuz, ked nasi voleni zastupcovia ani pri novej vystavbe elektricky v petrzalke nevedeli vyuzit pocas vystavby sidliska komunistami predpripraveny zarez na mimourovnove krizovanie a radsej ho zaviezli a vsade nadrbali urovnove krizovatky, tak by som v tomto smere ziaden optimizmus nemal.....
Bratislava je veľká vzhľadom na plochu a tým aj prepravné vzdialenosti. Švajčiarske Lausanne má 138000 obyvateľov a má metro - jedna linka je takmer celá povrchová, druhá je kompletne segregovaná (pod zemou a nad zemou) - automatická, bez vodiča. Tiež ide o to, že MHD tam obsluhuje veľké vzdialenosti.
Bratislava je v súčasnosti malá na metro. Klasické metro by malo zmysel len pre ľudí, ktorí cestujú z jedného konca mesta na druhý. Pre značnú časť ľudí by mohlo v konečnom dôsledku znamenať predĺženie cestovania.
Niektoré mestá to riešili postupným segregovaním električiek (pre-metro), ale to by chcelo koncepčnejšie plánovanie ako je hľadisko volebného obdobia primátora. Segregovať sa dajú električky zakopaním pod zem (v centre) alebo aj segregovaním na povrchu (na radiálach) - nemusí to byť vždy na estakádach, môže to byť aj na úrovni cesty a zakopú sa alebo na most dajú križovatky.
Naša električková sieť je veľmi zraniteľná. Ale na porovnanie - bol som pred mesiacom týždeň v Ženeve a na trase z centra na francúzske hranice, kde nepremáva nič okrem električiek, boli za ten týždeň tri dlhodobé výluky. A kým spustili náhradnú autobusovú dopravu (ak vôbec), tak to trvalo niekoľko hodín (3-4). Takže DPB by si ešte stále zaslúžil medajlu.
Úplne paralyzovaná MHD Prievozská všetky smery, porucha tv vedenia, Miletičova upchata iba smery 15 min sa ide po Central, ďalej všetko stojí úplne, križovatka pri Centráli ťažko prejazdná