Rušenie dopravnej obslužnosti by mala byť absolútne posledná možnosť a vlastne by k nej nemalo ani dôjsť. Plne si uvedomujem, že teraz argumentujem z pozície tej časti verejnej správy, ktorá je za uvedené problémy zodpovedná a neargumentuje sa mi ľahko (ja som ale žiadne lotérie ani krúžkovné nevymyslel), ale proste neexistuje aby obec rušila dopravnú obslužnosť s myknutím pliec "my nemáme peniaze". Potom obec nefunguje.
Požičiam si teraz myšlienku 810zssk: verejná doprava je rovnaká služba ako kanalizácia, dodávka pitnej vody, odvoz smetí, základná škola, zdravotníctvo.
Asi by si nebol nadšený, keby Ti mesto povedalo, že Ti vypína vodu, prestáva čistiť kanalizáciu, prestáva Ti odvážať smeti, zruší ambulancie a zavrie základné školy lebo "hups, nie sú peniaze".
Obmedziť môže s tým, že je to dočasné. Dá sa s tým do istej miery žiť. Ok, smetiari budú chodiť raz za dva týždne a smetiak bude obhádzaný sáčkami. Ale nie úplne zrušiť.
Neviem, či by tá výmena vozidiel počas dňa medzi 4/9 a 7 reálne priniesla nejakú úsporu. Lebo dnes vozy z linky 7 ráno hneď zatiahnu do vozovne a poobede z nej vybehnú a hneď od Vinohradov sa napájajú na linku. Po novom by si mal x dojazdov a výjazdov z liniek 4 a 9 a prejazdov medzi linkou 7 a 4/9 a poobede naopak. Čiže by sa zvýšil počet vzkm a nakoniec by to možno vyšlo drahšie ako pri terajšom stave.
Môžem jedine súhlasiť, ale každopádne dalo sa podľa mňa šetriť na výkonoch, a to natiahnutím intervalu na niektorých linkách. Zrušiť úplne obslužnosť niektorých lokalít je aj podľa mňa nešťastné riešenie, ale zrejme nejaký dôvod na to bol. Plošný prázdninový režim s určitými výnimkami by možno nebol zlé riešenie.
Ok, rozlišujme prvý krok, či chceme šetriť alebo nie a ak áno, tak ako a či s dopadom na cestujúceho.
Mám za to, že DPB má rezervy: minimálne v marketingu a všelijakých tých workshopoch k snehovým vločkám a pod.
Zároveň platí čo som povedal: ak šetriť na výkonoch, ak sa nezredukuje personál alebo vozidlový park, šetrenie je kozmetické. O to viac to platí pre minibusové linky, kde sa úspora bez uvedeného pohybuje rádovo do niekoľko desiatok eur. Vypočitajme si pridanú hodnotu úspory: naserieš časť ľudí úplným zrušením obslužnosti, zníziš renomé minibusovych liniek a usetriš koľko, pár prdov, ktoré ak náklady zaokrúhluješ na tisíce, ani neuvidíš.
K vodičom, vždy máš vodičov, ktorí sú na hrane (v skúšobnej dobe, problemoví), s tými sa dá pracovať.
Škrtanie vodičov je cesta do pekla, bavíme sa o nosnom systéme MHD, ktorý by mal fungovať ako primárna forma dopravy, keby už aj nič iné nebolo k dostupnosti. Veľa dobrých názorov bolo v týchto diskusiách, určite je veľký priestor na zlúčenie liniek, no každopádne ak sa bavíme o ZV, tak z hľadiska môjho dlhodobého pozorovania sú ZV dosť vyťažené, najmä ZV/2 je počas pracovného týždňa celkom aktívne, ale to je vždy o náhode. Koniec koncov, víkendové ZV sa zredukovali na 3 - zrušil sa ZV Zlaté Piesky a ZV Ružinov. Je to nezávideniahodná situácia aj pre vedenie, no určite by sa už nemali robiť väčšie reštrikcie na úseku električiek, lebo faktom je, že je to kľúčová forma dopravy, ktorú veľmi veľa ľudí využíva. Tam je to možno skôr naozaj o tom, že nech sa ranná špička vyjazdí so súpravami na 4 a 9 a potom prejazd zo 7 mať kačice v sedle a 4 a 9 poobede až do ukončenia mať ako delenú službu...je to len môj názor, tie prepravné prúdy sú nevyspytateľné, faktom však je, že 4 do Dúbravky chodí počas dňa reálne celkom prázdna a duplák je tam zbytočný, neviem sa však vyjadriť k tomu, aká energetická úspora by musela byť, aby sa to prekopalo na kratšie vozy.
Narážal som na Tvoj citát: "A vodič je najväčšia nákladová položka." Bez nákladových analýz a siahodlhých obkecov - pri električke jednoducho nie je. Samozrejme súhlasím s tým, že takto sa ušetrí akurát v excelovej tabuľke.
Treba to oprášiť a dať Vallovi ako podnet na úsporu. Myslím že úspech máš istý. Vallo ušetrí ty budeš génius-novátor a moźno aj celebrita v NČ na titulke.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ma178rek