Chcel som inak k nedávnej otázke S499 ohľadom obracania vozov pri Americkom námestí odpísať aj ja, ale nejako nestíham.
Ja by som navrhoval buď: pridať možnosť jednosmerného odbočenia z Amer. nám. na Štúrovu , čo by pri minimálnom polomere oblúka cca 20m (toľko majú myslím vnútorné koľaje obratísk) znamenalo posun električkovej zastávky Americké námestie o nejakých 20m proti smeru trasy a úpravu peších trás. V takom prípade by však električková zastávka Americké námestie mohla byť iba pre jednu súpravu.
Druhá alternatíva by mohla byť jednosmerná odbočka z Krížnej cez Májkovu k Blumentálu (iba týmto smerom, prípadne aj na Radlinského).
Tretia alternatíva by mohla byť dodatočná obojsmerne dostupná koľaj (na systém Molecovej, iba v dĺžke plnohodnotných 70m) na Krížnej medzi Trnavským mýtom a Legionárskou, ktorá by plnohodnotnejšie než iba koľajová spojka umožnila riešiť plánované výluky, vybrané výjazdy / dojazdy do Ružinova obojsmernými vozidlami a mohla by sa hodiť po dobudovaní trate cez Košickú -> mohlo by byť praktické viesť linku Molecova - Šafárikovo nám. - Košická - Trnavské mýto obojsmernými vozidlami. Obávam sa totiž, že akokoľvek bude vymyslený triangel pri Saleziánoch, nebude umožňovať vzájomné prestupy medzi linkami (tak ako pri Saleziánoch ani teraz nezastavuje L50).
Áno, toto až tak nie, narážal som skôr na presmerovanie na stanicu navrhované v príspevku na ktorý som reagoval. Stále však nestíhali vozy a došlo teda k medzerám.
Ani nebola tipos-bingo trasa. Okrem úseku Vazovova - Rača sa 3 obsluhovala v štandardnej trase, avšak neviem prečo sa točila až v Juráku a teda nestíhali vozy = NAD sa potiahla až na Šafárikovo námestie. To by sa v bezvýlukovom variante nestalo ako som uviedol v príspevku nižšie.
Tiež si najprv nič nedokazoval, až teraz. Samozrejme, že mohli presmerovať keby chceli, ale nepresmerovali. Možno nechceli a im sa často nechce. Ale každopádne, pri dvojlinkovom variante by druhá linka ďalej veselo jazdila bez zmeny a nikto by sa nemusel spoliehať na tipos-bingo trasu dotknutej linky. Celkovo považujem dvojlinkový variant za priehľadnejši a spoľahlivejší (v stave mimo súčasných výluk).
V súčasnosti, pri výlukách, je samozrejme 1-linkový variant OK. Taká e-5 by aj tak musela jazdiť obchádzkou. Teraz je 1-linkový variant dobrý, to nepopieram.
Ako si povedal, urcite by to chcelo lepsiu variabilitu, minimalne v okoli Blumentalu, pretoze ak sa nebavime o normale ked elektricky jazdia skrz centrum alebo nastane nejaky vacsi vypadok v centre, tak je hned problem a musia sa vymyslat blbosti typu L16 (aj Praha ma vela obratisk, ktore sa vyuzivaju v pripade mimoriadnych udalosti).
- z Race za Racianskym nemas ako otocit elektricky, jedine cez cele mesto a Nam. SNP/Nam. L. Stura alebo na Stanicu
- z Vajnorskej/Ruzinova detto (alebo ich tahat ako teraz vylukovu L7)
- z Petrzalky to mozes tahat cez Nam.L. Stura+tunel alebo cez Vazovovu+Americke (pricom velmi by sa hodila pre pripad vyluky odbocka z nabrezia smer Petrzalka)
- z Karlovky jedine cez Nam. SNP, pokial nie je vypadok na nabrezi/tuneli (nastastie po novom vies tocit vozi trebars aj Molecova/Karlova Ves - Dubravka, co je aspon nejake plus)
Urcite tomu pomoze, ked postavia elektricku cez Kosicku. Rovnako by tomu pomohlo, keby si Americkym vedel prejst vsetkymi smermi a nie iba Raca - Spitalska.
A to, ze radialy su prilis dlhe a bez prepojeni bohuzial vsetci vieme (prepojenia cez Tomasikovu, Riazansku/Vajnory a cez Patronku by sa urcite hodili a pomohli so spolahlivostou elektriciek)
momentalna situacia je skor uplne zufala, staci ze sa nejakemu polovodicovi podari zotat stlp drziaci trakcne vedenie v triangli krizna-vazovova a v tej chvili ostane po meste premavat akurat L1 a na koncoch okyptene L3 (raca-vozovna krasnany) a L4 (zlate piesky - zst nove mesto)... proste cisto zle....
Aktuálna situácia je pre milión výluk nie úplne referenčná, pretož inak je v Bratislave práve v centre variabilita dosť slušná (akokoľvek by mohla byť ešte o niečo lepšia), problémom Bratislavy sú dlhé radiály bez možnosti uhnutia.
Alebo už nakupovať iba obojsmerné vozidlá (ako to spravili v Innsbrucku) a spraviť koľajové spojky, čo by bolo jednoduchšie a priestorovo menej náročné než blokové obratiská.
Ako mozno by sa jedna/dve "smycky" fakt mohli niekde v centre vybudovat, lebo flexibilita je momentalne 0 pre pripad MU, hlavne ked je K.O. Americke namestie. Alebo mozno aspon vybudovat jednokolajova spojnica po Majkovej, ked asi tak skoro nepostavia tu trat cez areal nemocnice.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jak44