Ja sa obávam, že dôvodom toho, že to celé odkrútil záložák, bolo práve to, že sedavá záloha nebola - stále obvyklejšia situácia. Kedysi to mohol výpravca zalepiť brigádnikmi VPČ - z kancelárií, z dielne, z autoškoly a aj VPP - študenti, ktorí práve nemali prednášky ani skúšky, taxikári, ktorí si doobeda, keď zdochol pes, radi zajazdili... Potom nastal postoj "menejcenných brigádnikov nepotrebujeme" a dnes už "z voľného" nejazdia ani dielenskí, ani výpravcovia sami, ani kancelárski.
Lenže dielňa by aj doviezla a vymenila, ale čo z toho, keď vodič nemá papiere na Škodovky ani na T3P? O stiahnutí vypravených ZV z trate rozhoduje dispečing, ak bol nástup 5.45, tak už ZV neboli doma, čiže ak boli vypravené, už si to výpravňa nemohla operatívne zmanažovať.
Tiež si myslím, že prvé kolo - dve mohol odjazdiť krasňanský (teda asi ružinovský?) ZV K2S a potom mohla ísť nejaká sedavá záloha z Juráku aj so škodovkou, neverím že by sa nikto taký na Juráku nenašiel.
Ak nemá vodič záložáku papiere na Schadewagen, je to hanba DPB. Inak sa to vedelo riešiť už za "mojich čias" - dielňa priviezla vozidlo na konečnú alebo dokonca aj na trať a tam vymenila.
Problém je hlavne za pripojením z diaľnice, tam by pomohlo dať zábrany, aby sa dalo zaradiť až v priestore zastávky Ríbezľová, snáď to niekoho napadne.
Zeby zalozak je z Krasnan a ta nedisponuje tym NP vozidlom ? Kto vie ci aj dotycny sofer na K2S ma aj papiere na NP elinu. Toš realita DPB. Robit z komara somara.
Ďakujem za vysvetlenie, ale:
1. Neviem prečo urážaš. Dalo sa to povedať aj slušnejšie. Ja problém nemám nastúpiť ani do vysokopodlažnej električky, ale pre iných (dôchodcov, vozičkárov to problém byť môže. A neviem či by sa ti páčio, keby 9 hodín jazdilo napr. na 68 povedzme vozidlo 3549. Toto je to isté. Alebo keď pred pár rokmi v jeden deň na 210 najprv niekoľko hodín na jednom poradí nejazdilo nič a potom tam bol poslaný klasický treolejbus, ktorý mohol jazdiť len čas trasy linky.
2. DP nemá pre takéto prípady pripravených aj náhradných vodičov? To už sa pýtam. Sú len náhradné vozidlá? DP by mal byť pripravený aj na takú alternatívu, že vodičovi príde zle, zomrie počas služby alebo sa zraní a nemôže pokračovať.
3. Ale aj napriek bodu 2: sú predsa 3 záložné nízkopodlažné vozidlá. Prečo neprišlo k výmene takejto. Ak DP vedel že je to niekoľko hodinová záležitosť, po čase tam mal poslať záložné nízkopodôažné vozidlo. Takto sa porušili hneď 2 pravidlá pre linku 9: Namiesto nízkopodlažnej električky alebo súpravy jazdila krátka K2S a nemiesto garantovaného nízkopodlažného vozidla vysokopodlažné. A to v poriadku nie je, ak to trvá 9 hodín.
To je všetko pravda, ale problém Bratislavy je to, že "garantovaný" nie je vždy garantovaný NP spoj. Záložné vozy by mali byť aj NP alebo len NP, aby mohli zaskočiť za garantovaný NP spoj. Ale v Bratislave sa to berie, že záloha môže byť hocičo. V Prahe niečo také nie je. Garantovanosť je totiž o tom - že vždy. V Prahe kedysi existovala aj kategória negarantovaný NP spoj, t.j. keď sa zadarí, je NP, keď nie, je to bez záruky. Ale garantovaný MUSÍ byť NP, inak to nie je garancia.
Na L9/12 vodička hlásila nevoľnosť pri nástupe do služby, čiže jej služba je hradená záložným vozidlom (pre tvoju informáciu - K2S, a nie K2, toto by si mal ovládať, ak sa chceš hrať na Šalamúna), toto ti postačí ako vysvetlenie. Čiže sklidni hormon, vysokopodlažnú kačicu tam budeš mať až do 15:32, môžeš ísť plačkať niekde inde. Ty katalóg vozidiel.
Jurák dneska nefunguje? Alebo zabudol na linku 9? Ako je možné, že od 6:54 podľa výpravy na 12 poradí jazdí záložné vozidlo K2. Pritom toto poradie je garantované ako nízkopodlažné. Vo vozovni pritom podľa katalógu vozidiel stojí 6 obojsmerných a 3 jednosmerné nízkopodlažné električky! A to nerátam tie, ktoré boli na 15- 20 poradí tejto linky ráno!
Mike