Hovori sa tomu statistika. ?
Ak si dobre pamatam, v Prahe byvaju, alebo boli dni, kedy vodici nemusia jazdit podla grafikonu. Teda musia dodrzať odchod z konečných. Najvacsie extremy na oboch stranach +/- sa skrtaju.
Cize ak ti 90 spojov za den zvladne medzizastavkovu vzdialenost za povedzme 50 sekund, tak jedno nakladanie vozickara, ktore trasu predlzi na 150 sekund, ti so statistikou nezamava.
Po reko Spitalskej sa jazdne doby vyrazne natiahli, pretoze v stave predtym boli katastrofalne nevyjazditelne (na takej L4 nebol problem meskat 7-8 minut), ale dopadlo to tak, ze sme sa dostali do opacneho extremu.
ale podla coho vedia prehodnotit ze mozu jazdnu dobu v grafikone skratit ? ved ak vsetcia dodrziavaju predpis a nejdu skor (ale miesto toho sa v usekoch vlecu, vetraju v zastavkach a pustaju volno na semaforoch), tak v datach z palubaku to velmi jednoznacne vidno nebude....
Cestujúci ma byť včas pripravený na nástup do vozidla.Žiadne dobiehanie za autobusom by nemalo byť.Ano aspoň dve minúty pred príchodom spoja nikoho nezabije byť skôr na zastávke.A keď hovoríme o časoch zo zastávky na zastávku myslím že 80% liniek ma tieto časy poddimenzované skor ako opacne.Totizto grafikonisti často krát sedia v kancelárii pri stole a robia grafikou bez toho aby poznali v praxi terén a napr.semafory atď.
U elektriciek sa jazdné doby prehodnocuju pri každej väčšej zmene cp, teda pri väčších vylukach, ich ukoceniach, alebo bezne aj počas roka priebežne. U autobusov je to pri väčšine liniek tak raz za 15-20 rokov ak nie viac.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk