Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jadran #156691:
Ked uz mame tolko nevypraveych sluzieb, tak by rovno DPB mohol vyvesit krizove CP, kde by odchody kritickych poradi neboli, ako v 2013, ked tiez hrozila apokalypsa: https://imhd.sk/ba/doc/sk/12236/Obmedzenia-na-autobusovych-linkach-21-31-34-55-68-83-84-94-95-98-178 ? Aspon by vlcaci nemali prekvapko, keby nic neslo
Jaká kvalitná výprava autobusov dnes ? furt nemá kto?
Reply on: S499.1023 #156689:
To bol určite zážitok sledovať také jazdy, my sme mali v kurze človeka, čo jazdil profesionálne s vétrieskou a to bol tiež humor, ako chytal pankéty... Pre mňa to bol takisto úžasný zážitok, keď Mišo Zdarílek vytiahol 8141-ku pred Hroboňku, zatiahol ručnú brzdu a zavelil "sadaj, ideme". Bol som 21 ročný holub s minimom skúseností aj s osobákom(tatko mi ho požičiaval minimálne), ale kupodivu som to zvládol vcelku v pohode, akurát tá predná náprava meter za mnou a samozrejme odporová klasika boli náročné, zo začiatku som jazdil "prískokom vpred" ?
Reply on: Solider #156673:
Vtedy nebola prax potrebná, človek dostal D s obmedzením, že prvé dva roky platí len v DPB. Inak ale prax bárs aj s Tatrou alebo samohybnou húfnicou sa hodila, tam nešlo o vozenie ľudí ale o to, že človek dostal do oka a do ruky väčšie vozidlo. Ja som si z električiek prilákal na trolejbusy partnera, ktorý si robil v jednom záťahu B+C+T a to bola komédia, to bolo odrazených značiek, rozbitá markíza na Rajskej, odreté auto pri mamute, lebo proste nemal odhad.
Reply on: medzernik #156684:
24r autobus a trolojbus. 21r električka
Reply on: medzernik #156684:
Zakonna poziadavka je 20 rokov, DPB ma internym predpisom stanovenych 21 rokov. DPB teda moze z tych 21 rokov udelit vynimku, ak bude chciet, pretoze zakon mu neprikazuje pozadovat 21 rokov.
Reply on: medzernik #156684:
Keď som nastupoval v roku 1993 tak stačilo keď som mal 20 rokov. Čo som si teraz všímal oznamy tak vyžadujú 21 r.
Reply on: CraneMan #156682:
Ono to vsetko suvisi. Najprv treba ludi dobre zaplatit, potom si bude moct DPB vyberat kto u nich bude jazdit a ak si DPB bude vyberat dobre, potom moze skoncit opovrhovanie tych ludi verejnostou. Lebo povedzme si na rovinu, kym dopravcovia mizerne platia, tak jednak musia brat kazdeho kto sa prihlasi a jednak mnohi z tych kvalitnejsich vodicov sa ani neprihlasia, lebo maju lepsie moznosti - a tak to potom vyzera.

V DPB robi mnoho profesionalov so skvelym pristupom k robote (a rozumne vedenie by ich potencial dalej rozvijalo, co zial nerobi), ale proste ta druha skupina je bud pocetnejsia, alebo proste hlasnejsia.
Reply on: medzernik #156671:
Podla drazneho zakona treba mat 20 rokov, tak teraz neviem ci je to 21 alebo 20.
Reply on: trolejbus6207 #156680:
Je to len prechodne obdobie, uz zachvilu budu jazdit roboticke vozidla, takze problem s vodicmi coskoro odpadne ?
Reply on: trolejbus6207 #156680:
Dnes je to slabota s tými platmi u vodičov MHD, no ja som tam chcel nastúpiť aj napriek tomu, že to nie je nič extra po finančnej stránke, lebo ako som tu už minule písal, o dopravu sa zaujímam asi 26 rokov. Bol som už vlastne prijatý do kurzu na električky na TPP, ale neprešiel som vstupnou lek. prehliadkou, takže kvôli zdravotným problémom som nastúpiť nemohol. Mrzí ma to doteraz, lebo túto prácu som už chcel robiť odjakživa, šoférovanie auta ma vždy bavilo a električka je môj NAJ dopravný prostriedok. Podobne ako napísal Roman, u mňa peniaze pri nástupe do DPB nezohrávali rolu, ale vidina toho, že budem mať robotu po ktorej som vždy túžil. Ale holt, keď ma nepustili ďalej, nedá sa svietiť. Druhá vec je, že profesia vodiča MHD je dnes neuveriteľne zaznávaná medzi verejnosťou. Popravde, neviem o inej tak zodpovednej a rizikovej profesii, ktorá je súčasne medzi ľuďmi tak opovrhovaná, ako je práca vodiča bratislavskej MHD. Stačí si čítať rôzne diskusné či facebookové fóra a je vidieť verejnú mienku Bratislavčanov o tejto profesii. ?
Reply on: trolejbus6207 #156680:
Nepotrebujem vedieť koľko zarábajú vodiči v DPB po nástupe a bez praxe,ale myslím,že horšie nemôžu zarábať ako ja ? pred tromi rokmi keď som nastupoval do práce som si ako dlhodobo nezamestnaný absolvent strednej školy s maturitou povedal,že ok práca zaujímavá,ale nezaplatená lebo veď slovenské zdravotníctvo...Niekde treba začať a tak nejako som sa zapracoval,oveľa viac sa mi zapáčila práca,rýchlo som zapadol do kolektívu a som tu...Veľa sa zmenilo aj veľa ľudí sa premlelo za tie tri roky,ale tá skalná kostra chalanov zostala len skrz toho kolektívu,ktorý máme...A jedna vec je tiež super,že vedúci je vynikajúci chalan,ktorý to drží celé pohromade...Čiže ja som zástanca toho,že ak sa s úsmevom budíš ráno do práce a tešíš sa na partiu a zase zaujímavý deň v práci (súaj naozaj nároné dni,ale prenesieš sa cez to),tak v tom nevidíš peniaze a neriešiš...Peniaze boli a vždy budú a popritom si stále vieš zarobiť aj pomimo,tak aby ti vyšlo na réžiu domácnosti ?
Skrátene podčiarknuté áno som tá výnimka,ktorá robí za (pre mnohých) trápnu almužnu,ale ja to mám hlboko viete kde ☺
Reply on: Solider #156673:
ďalším, ak nie hlavným, problémom je finančné ohodnotenie tejto práce, pokiaľ mám informácie, tak platy vodičov sú úbohé a dnešná mladá generácia to za tie prachy nebude robiť ani náhodou, česť výnimkám
Reply on: 810zssk #156678:
Aha, tak som ho zle pochopil. Sorry. No toto v ČR je zaujímavé..
Reply on: Mike #156677:
On pisal o Cesku, nie Slovensku (reakcia na moj prispevok).

V CR to je nasledovne:
Řidičské oprávnění pro skupiny D lze udělit rovněž osobě, která dosáhla věku 21 let nebo 23 let. Toto řidičské oprávnění opravňuje do dosažení věku 24 let jeho držitele k řízení
a) v rámci vstupního školení podle zvláštního právního předpisu,
b) pokud je držitelem průkazu profesní způsobilosti řidiče a podrobil se vstupnímu školení podle zvláštního právního předpisu
1. v rozšířeném rozsahu (21 let), nebo
2. v základním rozsahu, jedná-li se o osobu, které bylo řidičské oprávnění pro skupinu D uděleno ve věku 23 let.
Reply on: ratataj #156676:
Už nedostnaeš. Zmenil sa zákon, D môžeš mať po novom až od 24.
Reply on: 810zssk #156675:
ale je to s obmedzenim, od 21 sice dostanes D, ale mozes jazdit len mhd alebo primestku dopravu, teda to, na co sa nevztahuje AETR. bud maju cesi vynimku, alebo sme my boli zase raz papezkejsi ako papez. aj ked, treba povedat, ze u nas sa dvihal vek pre ziskanie jednotlivych skupin vodicakov po serii tazkych nehod.
Reply on: Solider #156673:
Mna by zaujimalo ako to je s tou smernicou, ked taky DPMB a aj vacsina inych ceskych podnikov na autobusy pozaduje len 21 rokov. Len na Slovensku som sa stretol s 24.
Reply on: Jadran #156667:
C+D sa dava podpisovat 22 mesiacov, D 9 mesiacov
Reply on: Jadran #156667:
Keby DPB požadoval prax, tak by nenašiel takmer nikoho, keďže všetci ostatní chcú hotových vodičov s viacročnou praxou a aj tí majú veľké problémy. Aj problematika tej praxe je skôr ošemetná. Veľa starších vodičov si počas vojny urobilo C, jazdili na tankoch alebo pragách, uznali im to ako prax, hoci to s prepravou cestujúcich nemá nič spoločné. Rovnako je iné jazdiť na družstevnej liazke s prívesom, ako s kĺbovým autobusom, kde namiesto jačmeňa vozíš živých ľudí. Pokiaľ ide o implementovanie európskej smernice, ktorá upravuje vek pre získanie vodičského oprávnenia skupiny D na 24 rokov, to je rovnaká hlúposť, keďže odstavila mladých ľudí od vodičskej profesie. Takto sa to teraz rieši látaním, preškoľovaním starších vodičov, ale to nie je systémové riešenie, keďže počet vodičov atakujúcich dôchodkový vek sa každý rok zvyšuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.