Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mopy #154687:
Ano, samozrejme treba byt opatrny. Ako hovorim, Rakusko este nie sme. Sam chodim stale dost ciest peso, takze mam samozrejme aj nejake skusenosti podobne ako pises. A aj v pozicii vodica som uz trubil lebo auto vedla mna ocividne neslo zastavit ked som pustal chodcov (nastastie to trubenie pochopili aj chodci, aj vodic).

Napriek tomu mam skusenost ze vacsinou sa to da, len si chodec tu prednost casto musi vynutit. Samozrejme dbajuc velku opatrnost (a neskakat do cesty autam co by uz nestihali zabrzdit).
Reply on: 810zssk #154685:
Ahoj 810zssk. S tym pustanim mas pravdu pol na pol. Ja zase ako chodec, nemoznost vodicaku kvoli horsiemu zraku, Ti poviem, ze s tym pustanim, ano, niekedy ako chodci cumime jak telata, lebo velakrat jeden ide pustit a druhy za nim (jasne ze nie vzdy) ho obehnne - ze sak naco ten prvy brzdi..

Raz ma uz takto skoro zrazilo, tetka cucala jak debil ze co robim na prechode, auto vedla nej ma pustilo..

Druhy krat - to bol extrem, rok 2004, na prechode zelena, uz asi 10 sekund, viaceri sme sli, zrazu bus, ktory stal pred prechodom na cervenej zacal trubit, sme ostali stat na jeho hrane ze co sa deje, a v zapati preleto auto vedla busu (odhad 70-80kou asi).. Velka vdaka vodicovi na 1511 (39-ka) vtedy za to ze zacal trubit na nas.. ?

Za mna, ked ide sam a vidim, ze spomaluje a pusta, tak prebehnem, ale akonahle ide vedla neho dalsie auto, si radsej pockam, pokial ma pustia obaja, aj na zaklade vyssie spomenutych skusenosti.

Co sa tyka Mileticky a dochodcov, to je cista, pardon, nechem urazit vsetkych dochodcov, ale "dementoza". Dufam, ze mi ako dochodcovia nebudeme taki isti..
6009-ina po viac ako štvormesačnej odstávke dnes konečne v premávke, na ročný voz v záruke skvelý výkon od servisu Škodovky ?
Reply on: roman2 #154682:
Napisal som "v porovnani so zvyskom SR" a to zamerne. Samozrejme to nie je Rakusko 🙂 Ale osobne nemam problem prejst ako chodec skoro ziaden prechod v meste, hoci to chce vnimanie premavky okolo seba, par sekund trpezlivosti a trochu sebavedomia (jasne dat najavo ze idem prejst - samozrejme, tak aby vodic mohol bezpecne zastat).

Ako vodicovi sa mi pomerne casto stava ze sa chystam niekoho pustit na prechode a kym tam dojdem, pusti ich niekto iny. Fakt to tu nie je take zle. Len aj chodci su niekedy na vine. Ja ich pustam a oni na mna kukaju jak telata, pripadne sa pozeraju niekam uplne inde ako na cestu ktoru chcu prejst.. 🙂
Reply on: TomJ #154681:
To je to najsamlepšie marketingové oddelenie v histórií DPB. Ničomu nerozumejú, tak si myslia, že keď okopírujú dopravný príkaz, tak tým nič nepokazia. A keď im povieš, že to je blbosť, tak sa ešte bránia, že to musia informovať keď ide namiesto trolejbusu autobus. ?

Ináč štandardne dva trolejbusy v noci točia N44, 47 a 72. A keď je nejaká výluka meniarne, tak sa to rozdelí - to je ten CP VÝLUKA, že jeden voz robí iba N44/47 a druhý iba N72. A podľa toho v ktorom úseku je výluka tak v tom je tbus hradený busom. Ale ten na N72 by nemal prestávku (preto sú bežne tie prejazdy), tak na jedno kolo tam ide z Čiližskej iný voz, ktorý predtým a potom robí služobný spoj.
Reply on: TomJ #154681:
No predsa - Domyslím si ☺
Reply on: 810zssk #154679:
"Nastastie v BA existuje aspon aka-taka kultura na prechodoch (v porovnani so zvyskom SR)"

Ja normálne neverím tomu čo si napísal ? človeče toto je taká hovadina jak mraky...V Blave je toľko kaskadérov na prechodoch a mimo nich,že na 1 kilometri ich nezrátam ani na 20tich prstoch dohromady! ? obzvlášť to platí v okolí MIletičky (kde sa dôchodcovia doslova hádžu do cesty autám!!!) v okolí zastávok MHD ani nehovoriac,v okolí zdravotníckych zariadení...Mám pokračovať? ? toto je celkovo fenomén Slovákov hocikde inde v našej republike to je fakt ? netuším aké trasy a koľko času denne stráviš za volantom v Blave,ale toto čo si dal je fakt blbosť.Sa spýtaj Infiniti-ho alebo frenky-ho alebo hocikoho z beusákov,ktorí tu prispievajú,že ako to po Blave "chodí" s tými chodcami ? furt len skenujem chodníky a striehnem na to čo ktorý "Highlander" urobí lebo nikdy nevieš ?
Reply on: Peon #154677:
Niekedy v priebehu dnešného dňa to bolo z webu DPB stiahnuté. Ja som si včera spravil na pamiatku screenshot.
Reply on: Tester #154678:
Chodim tade skoro denne (byvam nedaleko) a nevidim na nom nic nebezpecne ani zle umiestnene. Je to standardny prechod.

Bezpecny prechod neznamena cakat kym siroko daleko nebude ziadne auto. Nastastie v BA existuje aspon aka-taka kultura na prechodoch (v porovnani so zvyskom SR) a preto trvam na tom ze sa tam da prejst aj ked auta maju na nasledujucej krizovatke volno. Sam tam takto chodcov pustam aj viac krat do tyzdna a z pozorovani viem ze nie som jediny.
Reply on: 810zssk #154675:
Chodec na prechod nesmie vstupit, ak sa nepresvedci, ze nim moze bezpecne prejst a rozbehnute auta od Trnavskeho myta ci Zimneho stadionu (v case signalu "Stoj" pre elektricky) bezpecny prechod smerom k Centralu najma v spickach neumoznuju (aj ked nie je riadeny CSS). Ten prechod je tam velmi nestastne umiestneny, ale bohuzial sa nikam inam presunut neda.
Reply on: frenky #154644:
Tak ale teraz vážne: Oni sa naozaj ospravedlňujú za vynechaný spoj 18:20 h, ktorý v skutočnosti ani vôbec nemal ísť? ?
Reply on: SuchSoft #154660:
Len pre info, tá trať je na samostatnom telese a teda zákon 8/2009 sa na tento úsek nevzťahuje.
Reply on: Tester #154665:
"lebo aj tak cez dalsi usek prechodu bezpecne neprejdu - elektricky maju signal "Stoj" v case, ked maju "volno" vozidla prechadzajuce po Mileticovej"

To je co za nezmysel? Na tom prechode pre chodcov nie je CSS, CSS je az na tej krizovatke za nim. Chodci tam teda maju prednost pred autami a mozu ho prejst aj v case ked elektricka ma stoj.

V ostatnom suhlasim.
Nvm preco ale na zastavke Svantnerova smer Pri krizi stoji asi 9 elektriciek. Prva je L4 7403 takze sa asi na nej nieco stalo
Historicak 32+135 uviazol pod sekciou na racku smer raca, blokuje auta smer trnko
95 - 4251/1, 4248/6
Reply on: SuchSoft #154663:
"Problém s tým, že by potom nestihli "Voľno", je vylúčený"

Ak dôjdeš do zastávky Trnavské Mýto za krátky čas tak dokážeš stihnúť ešte svetla na Legionárskej a to dokáže ušetriť 2 minúty.
Taktiež záleží aké vozidlo tam stojí. Súprava 2x T3 so statickým meničom potrebuje miesto na rozbeh kvôli tomu, že nabiehanie toho statického meniča po prejdení vzdušnej križovatky trvá niekoľko sekúnd oproti súpravám 2x T3 s MG (Motorgenerátor)
Taktiež u vozidiel T6A5 je to podobné, ale iba u tých platňových (7947/7958) tam po prejdení vzdušnou križovatkou taktiež dlhšie nabieha statický menič

"navyše to miesto bez prúdu je dosť krátke."

Zaiste si tvoje detektívne očko všimlo, že sú tam hneď 3 po sebe a hneď za tým sekcia ktorá je síce zjazdová ale pri niektorých vozidlách šklbe.

A ako už napísal Tester je to dosť aj o pohodlí cestovania.
Reply on: SuchSoft #154663:
Práve preto to robia? keďže je tam už desaťročia taký sled signálov z jednotlivých smerov, že po tom ako dostanú červenú vozidlá v súbežnom smere majú voľno električky, tak často električkári vyčkávajú tak, aby videli na semafor pre autá, a rozbehnú sa keď im svieti oranžová, resp. skočí červená. Ako Ti napísali viacerí, okrem toho majú aj lepší rozbeh do vzdušnej križovatky, ktorá rada vypadáva, resp. niektoré vozy tam vyhadzujú meniareň, (teda aspoň jednu dobu to tak bývalo). Tí ktorí sa tam posúvajú veľmi nízkou rýchlosťou, majú podľa mňa nižšiu spotrebu prúdu (niečo ako u cestného vozidla rozbeh z 0kmh verzus zrýchlenie vozidla, ktoré je už rozbehnuté a ide) a okrem toho zvyšujú pohodlie cestujúcich.
A navyše tá električka na tom signále až toľko nečaká...
30T #7503 ma v druhych dverach od kabiny A napravo strasne hlasny zvoncek oproti inym dveram. Az tak moc, ze z toho zalahuje v usiach. Prve dvere maju normal, hlasnejsi nez ine 30T ale da sa. Mohli by sa na to kuk v dielni.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.