Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dupe #154512:
Jednoznačne nemôžu.. iba v pripade ked bol telefonicky spojeni z vypravcom ZST petrzalka a ten z vypravcom zo ZST UNS.
Môžu dispečéri DPB riadiť premávku cez železničné priecestie ktoré je pokazené / v chybovom stave keď blikajú červené svetlá a časť závor je dole?

Pri dnešnej ceste do práce 95kou nás okolo 8:40 na železničnom piecestí na Krasovského ulici zastavili padnuté závory. Po chvíli prešla žltá MUVka a jeden pár závor sa dvihol. Červené svetlá blikali, ostatné závory dole. Ako autíčkárom postupne praskali nervy a prechádzali na červenú, pomaly sme sa k závorám približovali, až sme zostali prvý v poradí. Rovnako na tom bol aj bus v opačnom smere. Medzi tým prešla ďalšia MUVka, spomínaný pár závor si dal pár krát rozcvičku dole - hore na čo vodič busu vždy prompne zavrel dvere ktoré boli otvorené namiesto zapnutej klímy ale na funkciu to nemalo vplyv...

Po dvadsiatich minútach dorazili na majákoch dispečeri a práve vtedy sa rampy na 10 sekúnd umúdrili, aj červené svetlá prestali blikať. Zopár vozidiel prešlo, ďalšie aj napriek červeným svetlám ktoré sa opäť spustili.

Vystúpil som na moste Apollo a za minútku dorazila dvojica ďalších 95-tiek. Okoloidúci cestujúci, hovorili že sa dispečer postavil na priecestie a začal riadiť premávku (a možno aj dvíhať rampy). Myslíte si že na takéto niečo má dispečer DPB oprávnenie? Že má spojenie s výpravcom a istotu že sa tam žiaden vlak ani odtrhnutý vagón neobjaví (viď. 60-70 roky RTO vs. odtrhnuté vozne vlaku v okolí filiálky). Viem že sú tam celkom dobré rozhľadové pomery a vlaky majú max 60kmh, ale aj tak...
Reply on: mr.lenin #154509:
To bude tým uvoľneným a hrdzavým rámom 😉
Reply on: mr.lenin #154509:
čo by si nechcel, to sú nové a moderné autobusy adekvátne 21. storočiu ?
Vcera som sa viezol v 1847, ale taky randal (trasenie celeho busu,drncanie vsetkeho mozneho aj nemozneho vo vlecke pri volnobehu a pocas jazdy zasa hrkot), to som davno nezazil...otras, na druhej zastavke som vystupil, lebo to uz bolo o rozum, nedaj Boze by chytil cervenu niekde...
1107 hradí 208, teraz Prievozská smer CV.
Pred cca 15 minutami som videl pokazenu 6637 na zaciatku Gagarinky smer z mesta, stiahnute zberace, pritomny dispecing (so zapnutymi majakmi)
Je to pri žel. stanici smerom do Lamača.
Podľa DS vraj vážna nehoda na Lamačskej ceste, je to obojsmerne uzavreté, polícia odkláňa dopravu. Neviem ale v ktorom úseku to je presne.
Reply on: jankaba #154499:
Janka dakujeme pekne ..
Reply on: Dezerter #154496:
Vo výprave sa zobrazujú veškeré linky, ktoré naťukáš do PP, hoc aj 987B, stačí si pozrieť občasné chyby/preklepy vodičov pri nahadzovaní služieb (vtedy vznikajú zaujímavé "linky" ako napríklad dnešná 224). Inak prudko pochybujem aj o tom, že by sa nenahrali konkrétne služby aj po trase 525ky.
Viete mi niekto poradiť, kde je priestor na prepravu bicyklov v nových električkách? Vopred ďakujem.
Reply on: jankaba #154499:
Janka, smerujte to aj na vnutorna.kontrola@dpb.sk alebo na hotline, potesia sa a trochu im to zdvihne naladu. pochvala vodicovi pomoze aj ked len slovna/ustna, je v lepsej nalade a menej mrzuty a tym padom si nevybija zlost. zaroven vidi, ze aj jeho praca ma zmysel.
Dobrý deň,

nedá mi nepodeliť sa o dnešnú skúsenosť so správaním cestujúcich.

Cestovala som linkou 202/3 (6849) z Autobusovej stanice a o 14:52 pri odchode zo zastávky Brodná spadol cestujúci. Udrel si hlavu, vodič linky automaticky vyletel z kabíny a zisťoval, čo sa stalo. Po telefonáte otvoril všetky dvere, aby sme mohli prestúpiť na ďalší spoj.
Keď som vystúpila, počula som ako sa jedna postaršia pani nemiestne vyjadruje o vodičovi linky. Zapojila som sa do diskusie a zastala sa vodiča, nakoľko ide o nový voz, kde sú až príliš citlivé brzdy. Pani sa rozčuľovala, išla si hneď pozrieť číslo vozu a už argumentovala, že vodič je zodpovedný za všetkých v trolejbuse a že každý deň s nimi ako cestujúcimi niekto takto nacvičuje a že jej kamarátke pri páde polámalo rebrá a podobne. Z jej vyjadrovania vyplývalo to, že vodiči jazdia nezodpovedne a zle. Toto ma vážne nahnevalo, tak som jej povedala, že keď ide v trolejbuse, má sa držať a má byť pripravená na to, že voz môže nečakane brzdiť. Nato som dostala spŕšku výčitiek v štýle, že aj ja raz budem mať 60 rokov. Nedalo mi to a odporučila som jej, aby si raz išla vyskúšať odjazdiť 9-10 hodín na trolejbuse v dnešných podmienkach, kde vodiči osobných áut jazdia ako hulváti, robia myšičky a spôsobujú kolízne situácie. Nie raz som bola svedkom takýchto udalostí a klobúk dolu pred vodičmi, ktorí to ustoja a predvídavosťou zabránia dopravnej nehode.
Nemôžem presne potvrdiť, čo sa stalo, ale vodič tejto linky jazdil celú dobu, pokým som bola vo voze bez problémov, preto nepredpokladám, že vina je vyslovene na jeho strane. Samozrejme, nie som odborník, ale na prepravu do práce využívam najmä trolejbusy a veľakrát sledujem jazdu vodičov a porovnávam.

Na margo reakcie vyššie spomínanej pani by som rada povedala len toľko, že vodiči nie sú žiadne handry, aby si cestujúci takto o nich otierali ústa. Sú to ľudia, ktorí nás dennodenne dopravujú do práce / z práce a cestujúci by sa mali k nim správať slušne. Ak chcú ľudia na niekoho hádzať vinu, nech sa radšej pozrú na technológiu vozov či sú vôbec vhodné na naše cesty pri takých vodičoch, akých máme na cestách a pri stave našich ciest. Ďalšia vec je, že mnohí cestujúci si nevážia ani to, že majú možnosť voziť sa v nových klimatizovaných vozoch, pretože majú za potreby ich devastovať. Je mi ľúto, že väčšina ľudí v dnešnej dobe pozná len nervozitu, osočovanie a vulgárne slová. A najhoršie je, že si to vyvršujú častokrát aj na vodičoch MHD. Pritom si vôbec neuvedomujú, že vodič jazdí za každého počasia, či má rannú, či poobednú službu, či je poľadovica, snehová kalamita alebo horúčavy. A jediné, čo môže je to, že si vypočuje hŕstku nadávok na svoje konto a pomaly sa ani nemôže brániť, lebo naňho príde sťažnosť a kráti sa mu zo mzdy, v krajnom prípade ho cestujúci ešte aj fyzicky napadne.

Predpokladám, že nie každý bude súhlasiť s mojím názorom, ale nebudem sa už k tomu vracať a ďalej to tu nejak komentovať.
Za mňa patrí veľké ĎAKUJEM všetkým vodičom MHD, ktorí sa stavajú k svojej práci zodpovedne a dennodenne sa starajú o našu prepravu a prajem im veľa trpezlivosti s nami cestujúcimi a hlavne bezohľadnými vodičmi, ktorí chcú byť všade rýchlo a ako prví.

Pekný deň.

Janka
Reply on: volod #154497:
Ver tomu, že to urobil naschvál, takých je viacero. Vo svojej nadradenosti, že on ide autom úmyselne ošpliecha ľudí na zastávke / chodcov na prechode...
Inak čo si spomínam tak je to priame porušenie dopravných predpisov.
Zas a znova obrovské jazero vody po daždi na zastávke BBC1 Plus Miletičova smer centrum. Je to zhruba od križovatky Prievozská - Miletičova až po palacinkáreň (Liptovská ul. ) a ďalej ešte. Už som to emailom urgoval na magistráte na odd. Správy cestných komunikácií, nech tam prečistia vpuste, tak som zvedavý, kedy sa dotyční rozhýbu. No keďže sme na Slovensku a konkrétne v Bratislave, tak čakám že tá voda sa skôr odparí sama akoby tam niekto prišiel a vyčistil to.....Keď tam brzdí bus alebo tbus tak robí doslova vlny. Dneska som tu videl jedného experta v os aute, ako do toho vbehol v plnej rýchlosti a ostriekal čakajúcich na zastávke, ba hádam tá voda musela vletieť aj do tých prízemných bytov čo sú nad zastávkou, tam mali otvorené okná......
Reply on: Jadran #154492:
Neni to pre to ze linka 525 nema v palubakoch urobenu sluzbu a vodici si ciel a linku nahadzuju len rucne? Vtedy by to vo vyprave nemalo byt ako zaznamenane
Momentalne 2846 pre DN na moste SNP pri zastavke Dvory smer Ovsište.
Neviete niekto prečo sú odstavené autobusy #3303 a #3304?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.