N95/11-4855 od 0.59 h. (Vozovňa Petržalka -> Hl. stanica) bol vymenený za voz 4239, bez výpadku spoja
N74/11-1034 od 1.30 h. do 2.30 h. dočasne nepremával pre znečistenie interiéru, nahradil ho NZV/1-2852
Ako si ľudí naučili tak majú...Všetci po jednom v autách stoja v zápchach...To čo sa v minulosti zanedbalo (ako ľudí motivovať cestovať MHD) sa dnes ťažko doženie...Snaha je o to pokoj,ale koľko to bude ešte trvať?Električkové trate v žalostnom stave,regionálna doprava tiež nič moc,IDS Bratislavský kraj ešte stále nie je kompletne spustený,stavba Petržalskej radiály - čistý prúser,takmer minimálna preferencia MHD (BUS pruhy,CSS križovatky s preferenciou) atď.
To,že sa obnovuje vozový park DPB a Slovak Lines je pekné,ale skoro žiadne zlepšenia v prospech zákazníkov...Mám pocit,že sme stále zaseknutí niekde na prelome 20 - 21.storočia...Nič sa nerieši...Ako tých ľudí motivovať...Nové vozidlá sú super,ale to nie je všetko...Som zvedavý či sa ešte toho dožijem...
A kade by chodili? tunelmi? Veď by stáli rovnako v zápchach ako "obslužné" linky..
21 nestráca ani tak tým, že zastaví na Mokrohájskej a Bory, rázc., ako skôr tým, že sa točí po kruháčoch ale hlavne tým, že na Pražskej, Šancovej, Legionárskej a Karadžičovej trčí v zápche.
A podobne sú natom "expresy", ktoré prežili dodnes (63, 59, 75..)
U 75 sa navyše pridávali zastávky po trase, lebo to bola politická objednávka (Cintorín Vrakuňa, Nemocnca Ružinov..)
Ja osobne by som si vedel predstaviť viac "expresov" s minimom zastávok s konečnými niekde kam cestuje za prácou/školami väčšie množstvo ľudí...Toto mi chýba z 90tych rokov ? Napríklad 4-5 rokov dozadu sa tak luxusne cestovalo L21 a teraz?Zastávky sa pridávali a ešte aj rozdelenie k VW resp. Na hriadkach ? Možno je to téma,ktorá je už dávno zakopaná,ale myslím,že by to stálo aspoň za anketu,či by ľudia privítali expresné linky,aká by bola reakcia ?
Hej, tuším všetkým expresným linkám sa postupne pridávali zastávky, len 59 zatiaľ akosi odoláva, tak dúfam, že to už s nimi zostane na terajšej úrovni a nebude sa už nič pridávať ak vyslovene netreba.
nekrič hop, posledné roky tieto linky expresného charakteru akosi strácajú pôvodný význam, napríklad taká 92-ka je v prvom rade pre zamestnancov VW a má (resp. mala kedysi) slúžiť na pomerne rýchle spojenie Petržky a VW, no v poslednom čase tam pribudlo tolko nezmyselných zastávok (Metro ešte chápem, ale načo to stojí napríklad pri Bory Mall a Hornbachu? a teraz ešte aj Mokrohájska, do polroka očakávam zachádzku k Tescu Lamač), takže po tom všetkom by som sa vôbec nedivil, keby niekomu z "vyššej moci" začalo odrazu vadiť, že 59 nestojí od Račka až po Dvory. ?
Z Kapucínskej ide do Rače 5. 59 slúži primárne na spojenie Petržalky s Račou a pridaním Zochovej by sa iba preplňovala a museli by zlepšiť interval na čo nie sú vozy.
Len poopravím, že celkovo treba 39 mercedesov, na 83 robí 12. poradie Trnávka a na 13. poradí je kvôli nočáku SOR. Inak veľmi rád by som aj zažil deň aby na tých všetkých 39 poradiach sa vyskytol meďák, ale to by som chcel veľa. ?
Ak niekto dokáže vypočítať, koľko DPB tratí na sekundách navyše strávených zbytočným čakaním v kolónach, určite sa dá vypočítať, koľko reálne stojí jedno stojace vozidlo, navyše také, ktoré sa stále odpisuje. A myslím si, že to je viac, ako pár minút navyše ku mzde vodiča a pár kWh na manipulačný presun.
N44/2-6310 minimálne od 23.48 h. (Hodžovo nám. -> Koliba) nepremával, nahradil ho NZV/1-2860, a možno ešte aj odchod N72 o 0.35 h. (Hodžovo nám. -> DH) bol hradený, neskôr sa napojil 6311
N80/12-2348 od 1.36 h. (Aupark -> Matador) nepremával pre znečistenie interiéru, so 17-minútovým meškaním ho nahradil NZV/2-4827 a od 2.30 h. (Hl. stanica) sa napojil 4110 ?
A tie Mercedesy sa pouzivaju na linkach 68 (15 poradi), 83 (15 poradi) a 98 (11 z Petrzalky). 41 vozov a 41 poradi. Aj tak su problemy a na tych linkach sa pouzivaju aj SOR NB 18.
TomJ