Podľa mňa nie je žiaden dôvod dávať ďalšie nové autobusy na Trnávku (Myslím tým kĺbové). Tá má ako jedinán len nízkopodlažné autobusy. Tento tender mal nahradiť najstaršie autobusy a tá ich nemá žiadne. Takže by to bol len podvod. Zato v Petržalke sa vyraďujúm všetky IKARUSY a v Juráku je extrémne vysoký počet viac ako 20 ročných KAROS a tu sa za tohto vedenia prakticky nič nerobilo. Je tam len 12 nových autobusov a predtým ich z tadiaľto zobrali 30. Takže v juráku je za tohoto vedenia úbytok 18 nových autobusov. Takže ak má Trnávka málo autobusov, nech sa tam preradí niekoľko KAROS, po dodaní nových SOROV. Veď aj tak sú tam linky, kde sú len niektoré garantované nízkoúpodlažné poradia. Z 50 SOROV by mala podľa mňa dostať Petržalka 30 a JURÁK 20.
Podľa slov Belfiho minulý rok by Dp potreboval mať 5 percentnú zálohu autobusov a 5 percent na opravách.
Doslova sa v materiáli, ktorý slúžil ako podklad na rokovanie mestského zastupiteľstva o nákupe nových autobusov píše:
1. Prevádzková záloha pre potreby okamžitej výmeny vozidiel pri prípadných poruchách počas premávky, resp. dopravných nehodách, úpri ktorých dôjde k poškodeniu vozidla. Pre zabezpečenie tejto zálohy odporúčame zálohu v rozsahu do 5 %, minimálne jedno vozidlo.
2. Oprávka, vozidlá, na ktorých sú vykonávané vyššie stupne opráv v rozsahu 5- 10 %, minimálne 1 vozidlo.
3. Celkovo by namal byť vyšší počet vozidiel v nečinnosti vyšší ako 10- 15 %.
Ako kde a aj to pochybujem že je niekde na papieri. Existuje nejaká"tradícia" že prevádzková záloha by mala byť 10%. A okrem toho potom tzv. správka, to sú vozidlá na poruche, prehliadkách, údržbe, po nehode atď.. A táto správka môže byť teoreticky 0%, ale aj 30%. Nedá sa ani povedať, že nové vozy 0% a staré 30%, lebo štatisticky majú nové rovnakú poruchovosť ako staré a potom úplne nové vozy majú detské choroby.
Napr. urbanwaye v záruke sa musia servisovať v Iveku, tak tam ako prvá prišla s poruchami 1041 - a tam na to kukali že čo za autobus to je že taký ešte nevideli, tak musela ísť na opravu do Čiech. A medzičasom majú samozrejme poruchy aj iné urbany, tak všetky chodia do Iveka a to to na počkanie nespraví.. Takže tam nepomôžu žiadne vypočítané % do rezervy.
Potom zohráva veľmi podstatnú rolu ako napísal Petto kladný hospodársky výsledok , keďže sa na vybrané vozy zámerne neobjednávajú náhradné diely minimálne štvrť roka, niekedy aj pol roka.
Takže žiaľ v DPB, a teraz konkrétne divízií autobusy, platia úplne iné zásady čo sa oplatí a čo nie. To nie je ako v súkromnej firme napr. kamiónovej špedičnej doprave kde keď im stojí nejaký voz v areáli firmy cez deň tak už sú za to u zodpovedných minimálne strhnuté prémie, pretože keď tam voz stojí tak nezarába; ale on musí čo najviac jazdiť...
Este si zabudol na 91/6 tam bude kvoli sk.spoju kratas a L99 by sa mala vratit na 12 poradi, pokial to je pravda, ked bude dostatok vozov, cize to je 34ks.
Existuje nejaké vyčíslenie, koľko percent vozidiel by malo byť do rezervy? Autobus nie je taká lacná vec, že by sa oplatilo len tak nechávať kysnúť niekoľko mesiacov s nejakou poruchou povedzme 10% vozidiel, najmä ak ide o problém, ktory bežný autoservis opraví za pár dní.
Z 35 vozov 32 nevypravíš. Napr. vždy je nejaký dlhodobo odstavený, ak nie 2. Teraz je to o. i. 2347, ktorý stojí podľa výpravy od novembra a už bol zdroj niektorých náhradných dielov - pokiaľ mám info tak tento ešte fyzicky do Petržalky neprešiel. A potom v Petržalke koľké sú žlté to sa dá ľahko pozrieť v katalógu a potom rôzne krátkodobé odstavenia na poruchy, po nehodách, prehliadky, atď..
Ale napr. vedúci Petržalky má stále zálusk aj na oranžové citelisy.
A kuloarne info o NB18 z opcie ? 35 ks Shitelisov nepokryje vypravu sol pre Petrzalku ? 4 ks 87 , 6 ks 80, 11 ks 99, 10 ks 94/192 , 1 ZV ...je 32 ks. Ci uz su moc rozpadnute aj Shitelisy ? ?
Juraj76