Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #152513:
Podľa slov Belfiho minulý rok by Dp potreboval mať 5 percentnú zálohu autobusov a 5 percent na opravách.
Doslova sa v materiáli, ktorý slúžil ako podklad na rokovanie mestského zastupiteľstva o nákupe nových autobusov píše:

1. Prevádzková záloha pre potreby okamžitej výmeny vozidiel pri prípadných poruchách počas premávky, resp. dopravných nehodách, úpri ktorých dôjde k poškodeniu vozidla. Pre zabezpečenie tejto zálohy odporúčame zálohu v rozsahu do 5 %, minimálne jedno vozidlo.
2. Oprávka, vozidlá, na ktorých sú vykonávané vyššie stupne opráv v rozsahu 5- 10 %, minimálne 1 vozidlo.
3. Celkovo by namal byť vyšší počet vozidiel v nečinnosti vyšší ako 10- 15 %.
Reply on: Andy #152513:
Ako kde a aj to pochybujem že je niekde na papieri. Existuje nejaká"tradícia" že prevádzková záloha by mala byť 10%. A okrem toho potom tzv. správka, to sú vozidlá na poruche, prehliadkách, údržbe, po nehode atď.. A táto správka môže byť teoreticky 0%, ale aj 30%. Nedá sa ani povedať, že nové vozy 0% a staré 30%, lebo štatisticky majú nové rovnakú poruchovosť ako staré a potom úplne nové vozy majú detské choroby.
Napr. urbanwaye v záruke sa musia servisovať v Iveku, tak tam ako prvá prišla s poruchami 1041 - a tam na to kukali že čo za autobus to je že taký ešte nevideli, tak musela ísť na opravu do Čiech. A medzičasom majú samozrejme poruchy aj iné urbany, tak všetky chodia do Iveka a to to na počkanie nespraví.. Takže tam nepomôžu žiadne vypočítané % do rezervy.
Potom zohráva veľmi podstatnú rolu ako napísal Petto kladný hospodársky výsledok , keďže sa na vybrané vozy zámerne neobjednávajú náhradné diely minimálne štvrť roka, niekedy aj pol roka.

Takže žiaľ v DPB, a teraz konkrétne divízií autobusy, platia úplne iné zásady čo sa oplatí a čo nie. To nie je ako v súkromnej firme napr. kamiónovej špedičnej doprave kde keď im stojí nejaký voz v areáli firmy cez deň tak už sú za to u zodpovedných minimálne strhnuté prémie, pretože keď tam voz stojí tak nezarába; ale on musí čo najviac jazdiť...
Reply on: Petto #152510:
Este si zabudol na 91/6 tam bude kvoli sk.spoju kratas a L99 by sa mala vratit na 12 poradi, pokial to je pravda, ked bude dostatok vozov, cize to je 34ks.
Reply on: Andy #152513:
Panovi generalovi to (kysnutie ) len tak minuly rok prinieslo zisk do DPB,cize sa to oplatilo. ?
Reply on: Mike #152511:
Existuje nejaké vyčíslenie, koľko percent vozidiel by malo byť do rezervy? Autobus nie je taká lacná vec, že by sa oplatilo len tak nechávať kysnúť niekoľko mesiacov s nejakou poruchou povedzme 10% vozidiel, najmä ak ide o problém, ktory bežný autoservis opraví za pár dní. 😃
Reply on: Mike #152511:
No uz len tie 2 oranzaky pre normalne linky MHD im pomozu na tretej.

ADD NB18 - Vivat forever 741 CNG na 2. zeby ? ?
Reply on: Petto #152510:
Z 35 vozov 32 nevypravíš. Napr. vždy je nejaký dlhodobo odstavený, ak nie 2. Teraz je to o. i. 2347, ktorý stojí podľa výpravy od novembra a už bol zdroj niektorých náhradných dielov - pokiaľ mám info tak tento ešte fyzicky do Petržalky neprešiel. A potom v Petržalke koľké sú žlté to sa dá ľahko pozrieť v katalógu 🙂 a potom rôzne krátkodobé odstavenia na poruchy, po nehodách, prehliadky, atď..

Ale napr. vedúci Petržalky má stále zálusk aj na oranžové citelisy.

A môj tip na opčné NB18 bude na všetky 3 kolóny..
Reply on: Marek1978 #152504:
A kuloarne info o NB18 z opcie ? 35 ks Shitelisov nepokryje vypravu sol pre Petrzalku ? 4 ks 87 , 6 ks 80, 11 ks 99, 10 ks 94/192 , 1 ZV ...je 32 ks. Ci uz su moc rozpadnute aj Shitelisy ? ?
Mozem sa spytat prosim vas neviete kedy zacnu jazdit 6830-32 a ci uz su dodane aj 6846-50?? Dakujem. 🙂
Reply on: svorka #152492:
Heh veď jasné, že je ale tie nekĺbové SOR-ky sa ešte celkom držia
Reply on: TomJ #152503:
10ks urbanway by mala dostat z opcie, podla kuloarnych info.
Reply on: Mike #152486:
Obávam sa, že onedlho dojazdia IK 415 a kinderká bude opäť treba. Myslím, že ďalšie sólo vozy už teraz Petržalka nedostane.
7819-20 smeruje spet na Astronomicku (17:15Trnavske mýto )
Reply on: Mike #152500:
nejsu vodici dnes vraj na hrobustove podla infolinky a nestihol som Capacity vcera fotit za svetla ?
Reply on: Petto #152496:
sa Ti tá kapacita na 33 zapáčila, čo? 😃
Reply on: svorka #152492:
Áno, ale kinderko bolo ešte celkom dobre urobený sor. Viď 3501 3503 - 16 rokov bez väčšej opravy a stále v premávke.. A 3504, 07 a 08 iba o rok menej..
Reply on: juri #152497:
Bol na 74/6.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.