To ze to tvrdi mesto ma rovnaku vypovednu hodnotu ako ze to tvrdi domovnik isteho nemenovaneho pofiderneho panelaku v Pétržke. Opat sa pokusim na teba nereagovat, nema to zmysel.
Este raz mi vysvetli ten rozdiel medzi elektrickou a vlakom okrem toho ze vlak by bol drahsi a musel by byt napojeny na existujucu vlakovu siet, co by malo na svedomi este zopar doplnkovych rieseni fungovania... a okrem toho ze ten "vlak" nemal vobec a ani z minulosti nema predpripravu siete (nedostanes sa nim do ruzinova) a sice by cela petrzalska "vlako-draha" bola len nejaka vlecka ktora by viedla z petrzalky na filialku..
a trocha si protirecis... najprv trolejbusy ako komplexne riesenie a potom zrazu dlhodobe... kazdopadne elektricka ani za svet..
teraz vazne: mal si v minulosti/v detstve nejaku traumu z elektriciek? negativny zazitok?
ad. dvojsecna zbran prave kvoli ludom ako ty... postavia sa draty, nakupia trolejbusy (uplne neefektivne vydavky, ktore mohlli byt pouzite na nieco ine) a ludia ako ty to zacnu presadzovat ako NDS... tym padom sa otvori cesta zahustovaniu vystaby a zatvori cesta plnohodnotnemu NDS akym elina je...
Este mi vysvetli ako moze byt elina nedostatocna?
ked tam mozes mat interval prakticky aj 1min a vzhladom na napojenie na elinovu siet s nou mozes ist z petrzalky hocikam do mesta, narozdiel od tvojho nadvlaku, ktory by musel brat do uvahy aj premavku na trati filialka-osterreich
Znovu ta vyzyvam, aby si preukazal tvrdenie, ze elektricka je jedine realne riesenie a aby si mi ukazal, ako bude riesit nosnu relaciu Petrzalka - Nivy - Filialka vo vyhlade 2014 a z coho sa bude toto riesenie financovat.
Nie. Ked nechcu jedine realne riesenie ktore prinesie efekt, nech si bud sami postavia nieco ine, alebo nemaju nic. Nie aby ostatne MC cakali kym vyriesia problemy ich domovnikov a konecne sa dostanu aj do inych casti.
Ja presadzujem NS MHD. Dlhodobe a koncepcne riesenie.
Tvrdim, ze docasne riesenie elektrickou je neriesi dopravne potreby, je ekonomicky a dopravne neopodstatnene a nebude riesi dopravne potreby uz za 10 rokov. Zaujimavem, ze to pripusta aj mesto...
Nie je jedno, co sa bude stavat. Znovu hovorim: nie dva razy ale desat raz merat a raz stavat. Vhodnost dopravnu aj ekonomicku ma posudit technicko-ekonomicka studia, nie deklarativne a nepreukazne prehlasenia typu "ved vsade to tak je". Jednak to tak vsade nie je a jednak nie vsade je to vhodne.
Presne tak. Máme obrovské problémy. Ako som už písal. Hradská ul. je večne upchatá, Ivánska medzi priecestím a Avionom je v katastrofálnom stave, Križovatka Hradská Dvojkrížna je des pre všetkých, Električka do Petržky nech neni ak ju nechcú. Blava má plno iných a myslím si že aj dôležitejších vecí, ktoré treba rieši!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Caro vybudovania trolejbudovej siete je v inom. POkial nebude NS MHD, budu tvorit sucast diverzifikovaneho systemu MHD. V momente ako bude NS MHD (je jedno kedy), tak sa trolejbusova siet moze jednoduchym prelinkovanim a pretaktovanim zmenit na doplnkovu obsluhu. Rozhodne to nie je docasne ani kratkodobe riesenie.
OTAZKA: Preco si myslis, ze trolejbusy su dvojsecna zbran? V com a ako?
Elektricka je sice mozno dlhodobe riesenie (nikto ju nikdy nezbura - a preto treba nie dva razy, ale desatrazy merat a raz strihat) ale v skutocnosti neriesi ani jeden dopravny problem, v skutocnosti vytvara problemy (i ked ine ako dopravne).
PARALELA S OKNAMI je troskuina, ako si uviedol. Teraz mame stare drevene okna. Ja chcem, aby sa vymenili za novy system drevenych okien. Ty trvas na plastovych, lebo ich maju vsetci a su teraz popularne, Ale neberies do uvahy, ze drevene okna maju lepsie tepelno izolacne vlastnosti, neberies do uvahy, ze maju dvoj az trojnasobnu zivotnost voci plastovym (a hlinikove este viac) a nebresie do uvahy, ze drevene umoznuju vymenu vzdychu na rozdiel od plastovych...
zhrniem to strucne... cele co tu ty prezentujes je jeden velky ulet ? zacina byt o pat minut dvanast a ked sa nezacne stavat NDS tak uz moze byt neskoro a ziadny priestor na NDS nebude! aspon teda do petrzky...
tvoje riesenie je velmi neefektivne... elektricka nie je ziadny ulet je to bezna vec vo svete v mestach a aj v obciach (dokonca aj v slovenskych)
trolejbusy su sice komplexne, ale je to taktiez docasne riesenie, ktore vytvori falosny pocit ze sa nieco spravilo a vobec to nie je dlhodobe vyhliadkove riesenie... Elektricka do petrzalky je dlhodobe riesenie, mozno mierne naddimenzovane, no bezproblemov moze fungovat aj dalsich 100rokov...
Trolejbusy v petrzalke su nebezpecna dvojsecna zbran...
tvoje riesenie je rovnake ako keby si si v byte vymenil stare drevene okna za stare drevene okna... je to komplexne a rychle riesenie, ale nema to buducnost... radsej si kupis jedno plastove okno s najnovsimi technologiami a postupne tak vymenis vsetky okna v byte a mas istotu ze ti vydrzia velmi dlho a budu fungovat super...
Sudruhovia v 70 rokoch zvolili inu dopravno-urbanisticku koncepciu a bohuzial nemali cas ju doviest do koncsa (ano, BA metro a doplnkova doprava trolejbusmi). Keby nezna revolucia prisla co i len o rok (mozno o pol roka) neskor, nemali by sme ziadne dilemy, boli by obe vetvy BA metra...
Podobne boli zvolene riesenia aj inych casti mesta.
Treba si uvedomit, ze elektricka nie je jediny a vsespasitelsky subsystem doipravy a v podmienkach (urbanistickych i ekonomickych) je pre BA riesenim jedine diverzifikacia dopravy (v case i priestore i v zmysle dopravnych subsystemov). Nic ine fungovat nebude.
Ano, suhlasim, ze treba ratat s vyhladom na na 50 rokov, ale zaroven treba mat financie na vykrytie financnych nakladov na taketo riesenie. Bohuzial, to nie je nas pripad.
Nie, NS MHD mame budovat uz a prave teraz. Ale prave preto, ze ho bude treba, zabudnime na ulety typu elina do Petrzalky a sustredme energiu a vzacne financne zdroje na dlhodobe riesenia a nie na kratkodobe (elektricka je docasnym riesenhim aj podla mesta!).
Marcelllooo mi za tu namahu nestoji. Kto to tu cita vie ze si to tvrdil. Ja uz na psychicky naruseneho domovnika co o sebe hovori v 3.osobe (co JE psychicka porucha) nebudem reagovat.
Marcelllooo
Dakujem.