Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
http://www.mestskadoprava.net/galeria/galleries/Trez/trez_t001.jpg
toto by sa marcelllooovi nepacilo... elektricka pod oknami (doslova ? )
Reply on: enumaelish #99031:
Možno Naumburg, možno Gmunden (môj osobný tip), možno Bad Schandau... Teda v Európe, vo svete možno Moločnoje na Ukrajine.
Reply on: enumaelish #99031:
Kde sa na Slovensku uvažuje? No, Trenčín to má v územnom pláne. ?
A kde je najmladšia to neviem (niekde v USA otvárali tento rok), ale najmenšia na svete s pravidelnou premávkou je pravdepodobne v rakúskom Gmundene.
Reply on: enumaelish #99031:
samozrejme ze trencianska tepla a TEZ je elektricka terminus technicus ale je to elektricka...
su to presne tieto dve ktore spominas, prva spaja mesto Trencianske Teplice s obcou Trencianska Tepla a druhe spaja mesta Poprad a Vysoke Tatry a este nejake obce (Strba,Nova Lesna, Velky Slavkov... atd).
myslim ze urcit najkratsiu el. trat bude problematicke, ale tiez by ma to zaujimalo... aj na slovensku tazko povedat ci je to T.Teplice, alebo ozubnicova zeleznica, alebo TEZ. TEZ maju skor charakter normalnej zeleznice, T.Teplice su viac elektrickovejsie 😃

inak niekde som cital ze prave elektricka T.teplice - t.tepla bola prva elektrifikovana trat na Slovensku a ze doteraz su tam povodne drevene pylony (to ze tam su som videl na vlastne oci, ale su naozaj povodne?) je to pravda?
Reply on: Ike #99012:
K tým slovenským mestám a obciam môžem otázku? Kde okrem Košíc a Bratislavy je elina ešte? Ak sa posnažím tak ešte by sa dala zarátať TEŽ a elina z Trenčianskych Teplíc do Trenčianskej Teplej. Uvažuje sa ešte niekde o električke? Trošku bokom by som sa chcel spýtať,že kde na svete funguje najmenšia električková sieť? Raz sem niekto dal link na najkratšiu trolejbusovú prevádzku v meste Landskrona vo Švédsku.
Reply on: Marcelllooo #99019:
Prečo by nebol?
Reply on: Marcelllooo #99024:
Môžem Ti napľuť na vlak cez stred Petržlenu v plytkom tuneli. Radšej pôjdem električkou a prestúpim si na Šafku, ako pôjdem vlakom do absolútne nezaujímavej lokality, akou sú Nivy. To, že tam bude manažérsky "stred", naozaj neovplyvní to, že CMO vždy OSTANE hlavným bodom záujmu. Aj keď bude Eurovea, Lipový Park, MegaMAX a podobné gigantické projekty.
Reply on: Marcelllooo #99010:

"Keby nezna revolucia prisla co i len o rok (mozno o pol roka) neskor, nemali by sme ziadne dilemy, boli by obe vetvy BA metra..."

Toto si myslel ako? Určite nie vážne...

"Treba si uvedomit, ze elektricka nie je jediny a vsespasitelsky subsystem doipravy a v podmienkach (urbanistickych i ekonomickych) je pre BA riesenim jedine diverzifikacia dopravy (v case i priestore i v zmysle dopravnych subsystemov). Nic ine fungovat nebude."

Diverzifikácia dopravy, to ako vo význame viacero druhov dopravných prostriedkov (E, T, A, NDS)? Čím viac druhov dopravy, tým väčšia záťaž na ekonomiku celého systému.
Nosný systém môže byť IBA jeden (aj z dopravného, aj ekonomického hľadiska). Ak pôjde stredom Petržalky vlak, rozhodne tadiaľ nepôjde električka a už vôbec nie z paralelnej ulice do centra priamy trolejbus.
Obávam sa, že realizáciou železničného variantu súčasná L95 (keďže je dočasnou bus náhradou v koridore NDS) naveky ostane súčasnému centru vzdialená (ostane vynútený prestup na Šafku, akurát nie E+A, ale E+NDS), a to ešte pri jej zhoršenom intervale.
Reply on: Marcelllooo #99024:
To ze to tvrdi mesto ma rovnaku vypovednu hodnotu ako ze to tvrdi domovnik isteho nemenovaneho pofiderneho panelaku v Pétržke. Opat sa pokusim na teba nereagovat, nema to zmysel.
Reply on: Marcelllooo #99016:
Este raz mi vysvetli ten rozdiel medzi elektrickou a vlakom okrem toho ze vlak by bol drahsi a musel by byt napojeny na existujucu vlakovu siet, co by malo na svedomi este zopar doplnkovych rieseni fungovania... a okrem toho ze ten "vlak" nemal vobec a ani z minulosti nema predpripravu siete (nedostanes sa nim do ruzinova) a sice by cela petrzalska "vlako-draha" bola len nejaka vlecka ktora by viedla z petrzalky na filialku..

a trocha si protirecis... najprv trolejbusy ako komplexne riesenie a potom zrazu dlhodobe... kazdopadne elektricka ani za svet..

teraz vazne: mal si v minulosti/v detstve nejaku traumu z elektriciek? negativny zazitok?

ad. dvojsecna zbran prave kvoli ludom ako ty... postavia sa draty, nakupia trolejbusy (uplne neefektivne vydavky, ktore mohlli byt pouzite na nieco ine) a ludia ako ty to zacnu presadzovat ako NDS... tym padom sa otvori cesta zahustovaniu vystaby a zatvori cesta plnohodnotnemu NDS akym elina je...

Este mi vysvetli ako moze byt elina nedostatocna?
ked tam mozes mat interval prakticky aj 1min a vzhladom na napojenie na elinovu siet s nou mozes ist z petrzalky hocikam do mesta, narozdiel od tvojho nadvlaku, ktory by musel brat do uvahy aj premavku na trati filialka-osterreich
Reply on: Marcelllooo #98992:
Mohol by si EXAKTNE definovať, čo je to taká ĽAHKÁ MESTSKÁ SÚPRAVA?
Reply on: 810zssk #99023:
To som si aj myslel, ze nemas, lebo aj mesto pripusta v podstate opak...

NS MHD pomocou lahkej supravy v plytkom tuneli nie je isty, ale je realne mozny s prijatelnou mierou pravdepodobnosti uspechu.
Reply on: Marcelllooo #99022:
Nemam ti to cim preukazat a ani to netvrdim. Tvoj "nadvlak" vsak rovnako nie je realny...
Reply on: 810zssk #99020:
Znovu ta vyzyvam, aby si preukazal tvrdenie, ze elektricka je jedine realne riesenie a aby si mi ukazal, ako bude riesit nosnu relaciu Petrzalka - Nivy - Filialka vo vyhlade 2014 a z coho sa bude toto riesenie financovat.

Dakujem.
Reply on: Marcelllooo #99019:
Ani ty.
Reply on: Marcelllooo #99018:
Nie. Ked nechcu jedine realne riesenie ktore prinesie efekt, nech si bud sami postavia nieco ine, alebo nemaju nic. Nie aby ostatne MC cakali kym vyriesia problemy ich domovnikov a konecne sa dostanu aj do inych casti.
Reply on: 810zssk #99017:
Mozno. Lenze ty nie si opravneny a ani kompetentny to posudit...
Reply on: 810zssk #99014:
Heh. Postoj hodny urazeneho dietata. Ked nechcu moju myslienku, tak nech nemaju nikdy nic...
Reply on: Marcelllooo #99016:
Mesto trepe blbosti a ty tiez.
Reply on: Ike #99012:
Ja presadzujem NS MHD. Dlhodobe a koncepcne riesenie.

Tvrdim, ze docasne riesenie elektrickou je neriesi dopravne potreby, je ekonomicky a dopravne neopodstatnene a nebude riesi dopravne potreby uz za 10 rokov. Zaujimavem, ze to pripusta aj mesto...

Nie je jedno, co sa bude stavat. Znovu hovorim: nie dva razy ale desat raz merat a raz stavat. Vhodnost dopravnu aj ekonomicku ma posudit technicko-ekonomicka studia, nie deklarativne a nepreukazne prehlasenia typu "ved vsade to tak je". Jednak to tak vsade nie je a jednak nie vsade je to vhodne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.