Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #99000:
Marcelllooo nikdy netvrdil, ze elektricka nema dostatocnu kapacitu, prave naopak, vzdy tvrdil, ze kapacitne su postacujuce autobusy (ekvivalentne trolejbusy) a to az do vyhladu 2020.

Jedina relacia, kde je vysokokapacitna preprava odovodnena je dopravny prud: Petrzalka - Nivy - Filialka s moznostou pokracovania na Trnavu, Kitse a Jarovce.
Reply on: 810zssk #99000:
ja nechapem ze na jednej strane vravi o vyhlade do buducnosti a na druhej strane chce akurat elekrifikovat cesty a nasadit tam trolejbusy ktore su v pripade petrzalky neefektivne, pretoze to bude drahe, a kapacitne bez efektu...
Reply on: Marcelllooo #98997:
To co skonstatoval Vyskumny ustav domovnicky z hladiska dopravy nie je dolezite.
Reply on: Marcelllooo #98997:
s tymi Nivami (v sirsom ponimani) ako administrativnym centrom a teda centrom dochadzky do BA celkom suhlasim, ale preco by tam elektricka nemala chodit ale vlak ano??? ? podla mna je vyhodnejsie napojit aj petrzalku aj nivy na sucasnu siet, ono BA nie je len Petrzalka a taki Karlovestania nebudu mat z toho vlaku nic, naopak ak by tam chodila elina, mozu tam cestovat elinou rovnako ako ostatni...

Ty pozadujes degradaciu elinovej siete na ukor zeleznicnej v regionalnej dimenzii... to je ale neunosne... (a sory, riadna sprostost) Zeleznicna doprava moze byt nosna v regionalnej dimenzii (relacie okresne mesta a mesta BSK - BA), ale v centre a v sirsom centre a vobec v BA v sirsom centre, treba vyuzit elektricku pre tolko spominane dovody (pomer cena vystavby/kapacita).

Chybou elinovej siete v BA je prave to, ze je dost chaba... Elinova siet v BA uz davno mala byt ako vo viedni - preferencia a trat pomaly v kazdej ulici vramci petrzalky...

A este sa vratim k tomu administrativnemu centru dochadzky na Nivach...
rovnako sa zastavava a zatraktivnuje prava strana dunaja a myslim ze vacsina petrzalcanov bude postupne mat miesto dochadzky tu.
A centrum je centrum, stale tam bude chodit dost ludi...
Reply on: Marcelllooo #98992:
Kua, na teba sa neda nereagovat.

Najprv tvrdis ze elektricka nema dostatocnu kapacitu narozdiel od nadvlaku a teraz tvrdis ze elektricka je pre Petrzalku naddimenzovana.

Povedzte WOW.

Marcelllooo trpi nejakou psychickou poruchou (myslim takou o ktorej este nevieme) ze o sebe pise v tretej osobe?
Reply on: gilmoregirl #98986:
S tym suhlasi vela ludi. Zial, "panom vrchnym" je to jedno.
Reply on: Ámos #98996:
Ved po nicom inom tu nevolam. Uvidime, ci vase udaje budu korelovat s mojimi a ci moje zavery budu odlisne od vasich...
Reply on: Vladimír #98995:
Tvoj problem je v tom, ze ty sa zaoberas sucasnym stavom a nie stavom vyhladovym, pre ktory sa dopravne riesenie ma pripravit. Doprava a obzvlast kolajova sa pripravuje s vyhladom na niekolko desatroci.

Nosnou relaciou v horizonte 2013 a dalej su Nivy, Prievozska a Dostojevskeho, ktora sa stane novym obchodno-administrativnym centrom a toto bude spadova oblast pre dopravu z celej BA i celeho regionu. Tu bude sustredeny obchod, administrativa aj sluzby. Vieme, ze doprava (IAD aj MHD) smerom do centra sa bude ukludnovat, nakolko toto uz nebude takou vyhladavanou destinaciou...

Takze opust svoje zdrahanie a otvor oci tomu, co sa v meste deje, ake projekty boli spustene a co tlaci a presadzuje vedenie mesta...

Presne tak. Trolejbusova a autobusova doprava su z hladiska kapacity rovnocenne. A to, ze su pre sucasne dopravne potreby ale i pre potreby vo vyhlade do 2020 dostatocne autobusy (ekvivalentne trolejbusy) som si nevymyslel ja, ale skonstatoval to vo svojom stanovisku VUD.

Posledny odstavec je velmi presnym zhodnotenim a spravnym zaverom a vyhodnotenim sucasnej situacie. Dovod, preco sa ide trat do Petrzalky realizovat nie je dopravny, ani ekonomicky, ale iny.
Reply on: Marcelllooo #98992:


Mohli by ste mu niekto prosim sem hodit tu maticu prepravnych prudov (sucasnych a buducich) v meste?
Matice ma rad, tak hadam znej nieco vycita. Napriklad aj to kam ludia dnes z Petrzalky cestuju a kam budu v buducnosti.
Reply on: Marcelllooo #98987:

"Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat elektricku. Opakujem to uz niekolky krat, ze ucelom NS MHD je nieco uplne ine. Riesit dopravu v nosnej relacii a riesit dopravny prud Petrzalka - nove centrum BA - Filialka s moznym pokracovanim smerom na Rusovce, Kitsee a Trnavu."

No veď mne len do hlavy nejde to, že Tebou preferované dopravné riešenie VÔBEC nerieši dopravu v nosnej relácii, ktorou je dnes jednoznačne relácia Petržalka - centrum (centrum ako prirodzené kultúrno-spoločensko-obchodné srdce mesta). Tomu, že za pár rokov celá Petržalka náhle prestane jazdiť do historického centra a celý pulzujúci život Bratislavy sa presunie na Nivy, sa pravdupovediac dosť zdráham uveriť.

"Trolejbusy su ekologickym a kapacitne dostatocnym subsystemom MHD pre Petrzalku, ak sa zrealizuje NS MHD a za istych predpokladov aj bez neho."

Tento tvoj výrok možno interpretovať aj tak, že "za istých predpokladov" je plne kapacitne dostačujúcou pre obsluhu Petržalky aj súčasná autobusová doprava. Lebo na to, aby sme vedeli, že trolejbus oproti autobusu žiadnu kapacitnú posilu nepredstavuje, nepotrebujeme do diskusie prizývať žiadneho odborníka.
Ak je to tak, tak potom načo všetky tie tančeky okolo NDS? Veď vlastne všetko je v poriadku, možno postačí na pár bus linkách trošku skrátiť intervaly. A ešte k tomu mesto ušetrí obrovské finančné prostriedky. Aspoň takto chápem Tvoje výroky.
Reply on: Ike #98989:
Vies aky je rozdiel medzi (snovou) predstavou a technicko-ekonomickou studiou?
Reply on: Ámos #98991:
Dali by sa rozsirit + mohlo by sa jazdit po asfaltovom elinonovom zvrsku...
ciste teoreticky
Reply on: Malic #98985:
Trolejbus je rovnako ekologicky subsystem a dokonca investicne a prevadzkovo ekonomickejsi. Kapacitne pre Petrzalku dostacujuci (minimalne vo vyhlade 2020), naopak, elektricka bude pre Petrzalka naddimenzovana (centrum uz nebude takou vychytenou destinaciou - bude sa to presuvat na Nivy) a bude obsluhovat z hladiska 10 min pesej dostupnosti len do 20% uzemia. A neplanuje sa urobit esteticky, prave naopak. Mesto ju planuje urobit len ako holu trat bez upravy okolia, ba dokonca hovori, ze necha rozostavane useky...

Nikto tunel kopat nechce, tunel je sucastou TEN-T17 a neuvazuje sa v nom s prevadzkou MHD v podobe elektriciek ale vylucne lahkych mestskych suprav. Ziadne peniaze sa nenasli, je to financovane z EU fondov za garancie statu...

Marcelllooo neprestane presadzovat variant NS MHD lebo prinasa pozitiva za minimalnej existencie negativ a taktiez neprestane poukazovat na rizika elektrickovej trate do Petrzalky, ktore tu uz vela krat menoval.

Marcelllooo ti dovoli tykanie a dokonca si sam dovolil tykat tebe. Rad bude s tebou komunikovat ci uz cez mail alebo cez icq. Napis mu, prosim (icq: 334738979) ale az v utorok, lebo dovtedy bude v Parizi...
Reply on: Ike #98989:
siroke ulci v petrzalke su davno zapratane odparkovanymi autami
Reply on: Ike #98989:
100% preferencia
Reply on: Malic #98985:
Najvacsi gol je ze Tatranska elektricka sa mu pozdava, hoci tam jazdia ohyzdne tetrapaky, donedavna EMU CKD a je to elektricka a ma 1000mm rozchod ? ? ?

ja osobne si viem tiez predstavit verajovu siet elin po petrzalke (3-4 radialy)... ulice su tam siroke dost a aj miesta je tam dost... ak by mali 100% tak je to bez debaty...
Reply on: gilmoregirl #98986:
150% súhlas. A keď už ho zmenili, mali vybrať iný návrh. Žiadny z tých 3, čo prešli do finále nespĺňal samotné podmienky stanovené DP. Ale nejakým zázrakom súťaž nikto nenapadol, a tak sa veci majú tak, ako všetci vidíme ? ?
Reply on: S499.1023 #98983:
Ja sa veru nepotrebujem obhajovat a uz vobec nie pred nevychovancami a ich invektivami, ktore su zufalym prejavom ich bezmocnosti a odhalenim pravej podstaty ich charakterovej crty a to hadzanim kamienkov z bezpecia svojho ukrytu vytesujuc sa, aky su frajeri. Casom sa ukaze skutocnost a prava podstata vsetkeho, hoci niektori nevidia alebo vidiet nechcu. Ja som dal k dispozicii svoje nazory, ich zdroje ako i svoj osobny profil. Nie som samozvanym odbornikom, prezentoval som, ze pre odborne argumenty sa utiekam ku kvalifikovanym odbornikom. Nemam sa za co hanbit a za tym, co mam za sebou si zatial stojim. Ty nie... ?

Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat elektricku. Opakujem to uz niekolky krat, ze ucelom NS MHD je nieco uplne ine. Riesit dopravu v nosnej relacii a riesit dopravny prud Petrzalka - nove centrum BA - Filialka s moznym pokracovanim smerom na Rusovce, Kitsee a Trnavu.

Nikto nikdy netvrdil, ze NS MHD ma suplovat relaciu Petrzalka - centrum. Tym, ze sa obchodno-administrativne centrum posunie smerom k Nivam, hlavna relacia bude tato (a preto NS MHD ma byt v tomto koridore) a centrum bude uz len okrajovou destinaciou, ktoru dostatocne obsluzia autobusy alebo nami preferovane trolejbusy.

Porovnavat ekonomiku NS MHD na baze lahkej supravy a elektricky nie je jednoduche, lebo nemaju rovnaku kvalitativnu a kvantitativnu bazu co do charakteristik a ucelu. Ale, rozdelenim financovania na zucastnene subjekty sa dosiahne, ze kazdy subjekt zaplati menej, nez keby si riesil dopravu samostatne a dosiahne sa synergicky efekt.

Na posudenie vyhodnosti treba poznatky z ekonomie, dopravy, urbanistiky a dalsich prierezovych disciplin a nikdy to nie je na posudeni jednym clovekom a jednym kriteriom.

Trolejbusy su ekologickym a kapacitne dostatocnym subsystemom MHD pre Petrzalku, ak sa zrealizuje NS MHD a za istych predpokladov aj bez neho. Ak chces podporu - odkazujem ta na stanovisko odborne sposobilej osoby, ktory som prezentoval.
Nerozumiem velmi logu DP BA. Stare logo bolo podla mna idealne a vystizne, toto nove sa mi vobec nepaci a nie som jedina komu sa nepaci. Bola to chyba zmenit stare zauzivane logo.
Reply on: S499.1023 #98983:
Nemal som chut vobec reagovat na Marcela, ale musim ti dat stopercentne za pravdu.

Zijem v Petrzalke 23 rokov (mam skoro 24 🙂 ) a ked som pocul, ze sa bude stavat elektricka, tak som zaplesal, konecne budeme moct preradit busy na ine miesta, pripadne uplne zrusit. Ved elektricka je najekologickejsia vec co poznam a ked sa dobre urobi moze posobit maximalne esteticky.

A ked som pocul, ze chcu kopat tunel, tak som sa potesil este viac. Konecne sa nasli prachy na vybudovanie a jedine rozumne odbremenenie zvyseneho dopravneho dopytu po dokonceny vsetkych megaprojektov na Nivach.

Hurah, mame relaciu petrzka - centrum a mame petrzka - nivy. Hurah.

Nechapem co konecne Marcel neprestane bojovat proti elektricke. Mame moznost mat obidve veci a vyriesit tym mnoho problemov. Tak preco spajat dokopy nieco, co je prakticky nespojitelne, pripadne tazko spojitelne (kvoli rozchodu, hustote vlakov/elektriciek, ...)

Re #98980 Marcelllooo: Vystudoval som presne to co ty, tak mi dovol tykanie 🙂 ak mas zaujem o serioznu diskusiu, tak moj mail a icq je ti k dispozicii.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.